Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3b pata ei ahda, G71 rikki vai nakuttaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    3b pata ei ahda, G71 rikki vai nakuttaa?

    Ongelma seuraavanlainen:

    Kolmosella täyskaasukiihdytyksessä nousee ahdot 0.8bar (vakio), mutta alkaa hyytymään noin 4500rpm jälkeen jolloin ahdot enää 0.4bar. Pudottaa noi ahdot aika nopeasti. Ei kuitenkaan fuel cut.

    Ei ahtovuotoja, n75 uusi, bypass uusi.

    Vikakoodeja oli muutama kun etsiskelin vikaa, mutta yhteen en tietenkään koskenut. Siellä oli 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 06-10 - Signal to high -Intermittent. Nollauksen jälkeen ei ole tullut enää uudestaan, mutta ongelma säilyy.

    Vinkkejä? Muuten auto toimii mainiosti.

    edit. jäi sanomatta, että kun ahdot putoo isommalla vaihteella, niin ne saattavat pompsahtaa yhtäkkiä takaisin 0.8bar:iin. Vasta tuli myös vaihdettua venttiilivarrenkumit, jos tiedolla jotain merkitystä on...
    Viimeksi muokannut rsroope; 16.5.2008, 15:23.

    #2
    Jos kone nakuttaa ja boksi säätää siitä syystä ennakkoja, niin palaavatko ennakot normaaliin nakutuksen loputtua? Vai "nollautuuko" boksi vasta uudelleen käynnistyksen jälkeen?

    Toinen kysymys. S2 centralin mukaan vagcomilla group 000 - 09 Lambda adaptation pitäisi olla arvoissa 100 - 150. Minulla kuitenkin tuo pysyy koko ajan 164:ssä. Mitä tämä kertoo?

    Onko tuo ahtojen putoaminen noin nopeasti normaalia?

    Comment


      #3
      Mitähän ne muut vikakoodit on?
      Seokset on ainakin poskellaan tuon adaptationin perusteella.
      Tuo ennakko-adaptoituminen on itselleni edelleen vähän harmaata aluetta. Ainakin suorasytkäboksi tarvitsee uudelleenkäynnistyksen jos on nakuttanut rajusti. 3B mun mielestä ei niinkään. Vähän mutua.
      Ja ei ole normaalia tuo ahtokäytös, jostain syystä boksi haluaa ne pudottaa. 3B ei tee sitä nakutuksen takia, suorasytkä tekee.
      Sattuiko yksikään vikakoodi koskemaan ambient pressure sensoria? Koita myös ajaa multisensorin johto irti.

      Comment


        #4
        Kun nyt aiheessa ollaan, niin tiputtaako suorasytkät ensin ahtoja vai ennakoita, kun nakuttaa?
        Itse ymmärtänyt, että ensin ennakoita ja sitten ahtoja.

        Comment


        • #5
          Ensin myöhästyy sytytys ja mikäli vielä nakuttaa niin sitten lasketaan ahtoja ja seosta rikastetaan.

          Comment


            #6
            G62, G71 ja N71 oli. G62 oli liitin taas hieman irti ja N71 olin jossain vaiheessa nypänny käynnissä irti.

            Täytyypä käyttää akunkenkää irti ja käydä ajolla. Sen jälkeen sitten multivikaa koittamaan.

            Comment


              #7
              Eipä auttanu jekut vieläkään.

              Käytin akun kenkää irti ja kokeilin ajella ilman multisensoria.

              Lambda adaptation laski boksin nollauksen jälkeen arvoon ~130. Olen nyt seuraillut sitä ja se pyörii jatkuvasti siinä 140 paikkeilla. Äsken kun kävin testilenkillä, oli tuo arvo poletuksen jälkeen siinä 148. Aika rajoilla ilmeisesti siis mennään? Emäntä seuraili lambda-arvoa ajon aikana vagcomista niin pysyi kuulemma rajojen sisällä.

              Testilenkillä kun alkoi puutumaan taas, niin hiljensin vauhtia ja poljin uudestaan, niin noin 3000rpm oli 0,5bar paineita. Hiukan kun kierrokset nousi kiihdytyksen aikana nousi paineet sinne 0,8bar ja sitten melkein heti putos jo takaisin sinne 0,5:een.

              Huomenna täytyy vissiin käydä motestilla kuuntelemassa, jos nakuttaa.

              Ja edelleenkään ei vikakoodeja.

              Vasta uusin vielä bypassin ja sen ohjausletkun sekä hukkaportin ohjausletkun.

              Comment


                #8
                Joko pääsit vikakoodeista eroon? G71 koodi ja ahto-ongelmat....

                e: eikun tuollahan lukikin ettei ole uusiutunut(?).

                Comment


                  #9
                  Ahto-ongelmaa muttei vikakoodeja...

                  Comment


                    #10
                    Onko kyseessä nyt ns ensiajot tekniikanvahdon jälkeen vai onko vika tullut normaalisti toimivaan autoon? Tuliko boksi samasta paikasta kuin moottori? Tiedätkö mitä boksissa on sisällä?

                    Comment


                      #11
                      6tkm on nyt ajettu vaihdon jälkeen. Vika on vasta ilmentyny ja ennen sitä toimi aivan loistavasti. Boksi tuli samasta paikasta, mutta siitä otettiin 3bar map ja lastu pois. Luonnollisesti laitettiin vakiot tilalle.

                      Viime aikoina vaihdettu toinen vakioturbo ja sen jälkeen venttiilivarrenkumit. Jossain tässä aikavälissä ongelma on ilmenny. Yleensä rauhallista ajoa...

                      Comment


                        #12
                        Onko jako kohdallaan?

                        Comment


                          #13
                          On. Tai ainakin oli laittaessa.

                          Comment


                            #14
                            Jako tarkistettu ja oli kohdallaan.

                            Polttoainesuodatin vaihdettu, ei vaikutusta.

                            Nakutuksia kuunneltu, ei kuulunut.

                            Boksin painelinja tarkistettu, ehyt.

                            Seuraavaksi vanhan n75:en kokeilu. Muita vinkkejä? Varmasti ehjän boksin testaus? Uusi bensapumppu?

                            Onko muuten normaalia, että vagcomin kanssa ajettaessa saattaa yhteys katketa välillä? Yhteys kuitenkin muodostuu heti uudestaan, kun paina Go-nappia.

                            Comment


                              #15
                              Vanhaa n75:sta koitettu, eikä auttanut.

                              Vinkkejä kaivattaisiin.

                              Comment


                                #16
                                No niin, auto toimii taas. Kokeilin ystävällisen harrastajatoverin boksia ja kone alkoi vetämään niin kuin pitääkin. Vika on siis joko boksissa tai map-anturissa.

                                Comment

                                Working...
                                X