Terve vaan tällekkin foorumille
ja heti alkuun pahoittelut,topiceja aiheesta tuntuu olevan jo jonkin verran mutta vaikka nyt aktivointia odotellessa olen kerennyt pari tuntia selata haun kanssa en ole huomannut vastaavaa tapausta.
Eli tuli tuossa kevät talvesta vaihdettua mersu tommoseen audiin ja no sillon oli jo tiedossa että vähän laakeri remonttia pääsee tekemään kun kuskinpuolen takalaakeri jollotti.
Homma hoidettiin varkauden amiskalla ja hyvin tuntu alku takkuilun jälkeen autolinjaa toista vuotta käyvillä menevän,samalla huomattiin että apparinpuolen laakerissakin väljää,ja eikun seuraavalla viikolla vein taas laittoon...äänet hävisi ja hyvin kulki...
viikonpäästä kiihdytin rampilta valtatie 5;lle ja aloin kuulostelemaan että perkele tuttu jollotus mutta tällä kertaa edestä vaimeana,no eikun hoidetaan homma mutta ei vielä kiirettä...
viikot kuluivat ja ääni koveni,auto kävi katsastuksessakin mutta katsuri ei huomannut vikaa vaan löyty alatukivarren puslia jotka oli paskana,no tilasin puslat ja samalla laakerin...
puslien vaihto meni kotitallissa nätisti ei ongelmaa,kuitenkin ääni edestä oli viikkojen aikana koventunut ja alkoi jo häiritsemään ajossa selvästi kun kuulo menee jos stereoita pitää vielä kovemmalle kääntää.
nyt viimeviikonloppuna otin hommaksi vaihtaa laakerin,purkusujui ihan hyvin kunnes oli ongelmia saada ulkokooli veks,onnistui kuitenkin paikallisen pajanpitäjän avustuksella,laakeri paikalleen homma ok,hermo meinasi vaan palaa kun pykinyttä murroksen suojakumia ajattelin vaihtaa,no ei onnistunut murroksen irroitus joten uudet öljyt kumin sisälle ja odottamaan uutta innostusta,kuitenkaan ääni ei hävinnyt edestä vaikka pyörä pyöriikin nyt nätimmin ja niin... miten ulompi murros muuten lähtee helevettihin,kaikki puhuu että helppo homma ja sen kun kolauttaa mutta 3 tuntia yritystä ilman tulosta...
eilen emännä porukoille kun ajelin pikkukyän hiekka teitä alkoi autotäristämään yli 60km/h vauhdeissa ja ääni on entistä kovempi...
nyt satuilun jälkeen kysynkin että olisiko kellään hyviä neuvoja missä vika,ulommaisessa murroksessa?? vetarin vaihdelaatikon puoleisessa "murroksessa" (onko oikea nimi,ei hajua) ?? vai etuperässä??
onko jonkun edelllä mainituista hajoaminen ns tyyppivika näissä rakkineissa??
eli siis lyhennettynä,kuskinpuolelta edestä vollotus/jollotus yli 40 km/h,vauhdin mukaan tiheentyvä tärinä/värinä yli 60km/h vauhdeissa,vasemmalle kaarrettaessa ääni ja tärinä häviää kunnes paino siirtyy takaisin. ei kuulu raksuntaa/ruksuntaa käännettäessä (ulomman murroksen hajoamisen tuntomerkki?).
vastauksia ja pohdintoja,kysymyksiä ja faktoja toivon kehiin pikaisesti,enää ei pidempää matkaa uskalla autolla oikein ajella ja perjantai aamuksi olisi jo varattuna murroksien vaihto JOS sitä ennen ei todennäköisempää vian syytä löydy...
ja sitten vielä ABS ongelma,eli laakeri remontin jälkeen on alkanut ABSin merkki valo palamaan aina about 3 minuutin ajon jälkeen ja hiekalla ei tarvitse edes kovasti jarruttaa kun alkaa rutina kuulumaan,vaikuttaako siltä että anturi paskana vai että johdot vaan poikki/liitokset ei hyvät??
en ole vielä kerennyt itse tesmailla kun matkaa kotipajalle en uskalla tuon vollotuksen takia ajaa mutta jos johdot poikki niin syttyisikö valo heti??
pistäkää lukkoon/poistakaa jos jossain valmis topic mitä en vain huomannut mutta kertokaa ihmeessä ensin linkki topiciin...
ja heti alkuun pahoittelut,topiceja aiheesta tuntuu olevan jo jonkin verran mutta vaikka nyt aktivointia odotellessa olen kerennyt pari tuntia selata haun kanssa en ole huomannut vastaavaa tapausta.
Eli tuli tuossa kevät talvesta vaihdettua mersu tommoseen audiin ja no sillon oli jo tiedossa että vähän laakeri remonttia pääsee tekemään kun kuskinpuolen takalaakeri jollotti.
Homma hoidettiin varkauden amiskalla ja hyvin tuntu alku takkuilun jälkeen autolinjaa toista vuotta käyvillä menevän,samalla huomattiin että apparinpuolen laakerissakin väljää,ja eikun seuraavalla viikolla vein taas laittoon...äänet hävisi ja hyvin kulki...
viikonpäästä kiihdytin rampilta valtatie 5;lle ja aloin kuulostelemaan että perkele tuttu jollotus mutta tällä kertaa edestä vaimeana,no eikun hoidetaan homma mutta ei vielä kiirettä...
viikot kuluivat ja ääni koveni,auto kävi katsastuksessakin mutta katsuri ei huomannut vikaa vaan löyty alatukivarren puslia jotka oli paskana,no tilasin puslat ja samalla laakerin...
puslien vaihto meni kotitallissa nätisti ei ongelmaa,kuitenkin ääni edestä oli viikkojen aikana koventunut ja alkoi jo häiritsemään ajossa selvästi kun kuulo menee jos stereoita pitää vielä kovemmalle kääntää.
nyt viimeviikonloppuna otin hommaksi vaihtaa laakerin,purkusujui ihan hyvin kunnes oli ongelmia saada ulkokooli veks,onnistui kuitenkin paikallisen pajanpitäjän avustuksella,laakeri paikalleen homma ok,hermo meinasi vaan palaa kun pykinyttä murroksen suojakumia ajattelin vaihtaa,no ei onnistunut murroksen irroitus joten uudet öljyt kumin sisälle ja odottamaan uutta innostusta,kuitenkaan ääni ei hävinnyt edestä vaikka pyörä pyöriikin nyt nätimmin ja niin... miten ulompi murros muuten lähtee helevettihin,kaikki puhuu että helppo homma ja sen kun kolauttaa mutta 3 tuntia yritystä ilman tulosta...
eilen emännä porukoille kun ajelin pikkukyän hiekka teitä alkoi autotäristämään yli 60km/h vauhdeissa ja ääni on entistä kovempi...
nyt satuilun jälkeen kysynkin että olisiko kellään hyviä neuvoja missä vika,ulommaisessa murroksessa?? vetarin vaihdelaatikon puoleisessa "murroksessa" (onko oikea nimi,ei hajua) ?? vai etuperässä??
onko jonkun edelllä mainituista hajoaminen ns tyyppivika näissä rakkineissa??
eli siis lyhennettynä,kuskinpuolelta edestä vollotus/jollotus yli 40 km/h,vauhdin mukaan tiheentyvä tärinä/värinä yli 60km/h vauhdeissa,vasemmalle kaarrettaessa ääni ja tärinä häviää kunnes paino siirtyy takaisin. ei kuulu raksuntaa/ruksuntaa käännettäessä (ulomman murroksen hajoamisen tuntomerkki?).
vastauksia ja pohdintoja,kysymyksiä ja faktoja toivon kehiin pikaisesti,enää ei pidempää matkaa uskalla autolla oikein ajella ja perjantai aamuksi olisi jo varattuna murroksien vaihto JOS sitä ennen ei todennäköisempää vian syytä löydy...
ja sitten vielä ABS ongelma,eli laakeri remontin jälkeen on alkanut ABSin merkki valo palamaan aina about 3 minuutin ajon jälkeen ja hiekalla ei tarvitse edes kovasti jarruttaa kun alkaa rutina kuulumaan,vaikuttaako siltä että anturi paskana vai että johdot vaan poikki/liitokset ei hyvät??
en ole vielä kerennyt itse tesmailla kun matkaa kotipajalle en uskalla tuon vollotuksen takia ajaa mutta jos johdot poikki niin syttyisikö valo heti??
pistäkää lukkoon/poistakaa jos jossain valmis topic mitä en vain huomannut mutta kertokaa ihmeessä ensin linkki topiciin...
Comment