Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bensansuodatin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Bensansuodatin

    Profiilin kärryyn piti vaihtaa bensansuodatin- eipä uusi sopinutkaan - oli kummassakin päässä kiinnitykset banjoliittimille. Vanhassa tulee pumpulta putki ja siinä liitiin typpiä jarruputki, ulostulossa sitten banjoliitin.
    Onko tämä normaalia ABC-koneisessa C4:sessa?
    Jotta vitutus olisi täydellinen niin noita ihmetellessä teräspunosletku (ulostulo) alkoi vuotamaan liitoksesta putkeen- loppui kun tuota hieman väänteli- luotto tohon tosin meni täysin.
    Laittelen nuo varmaan uusiksi laadukkailla liittimillä.

    #2
    Kyllä näkyy olevan ainakin albumin mukaan.

    Comment


    • #3
      "Onko tämä normaalia ABC-koneisessa C4:sessa?
      Jotta vitutus olisi täydellinen niin noita ihmetellessä teräspunosletku (ulostulo) alkoi vuotamaan liitoksesta putkeen- loppui kun tuota hieman väänteli- luotto tohon tosin meni täysin.
      Laittelen nuo varmaan uusiksi laadukkailla liittimillä."

      Kyllä se näin on. Olet ostanut vääränlaisen suodattimen. Kaupassa käydessä pitää myös mainita onko kone 2,6 tai 2,8. Suodattimet ovat ulkonäöltään samanlaiset, mutta kuulemma sisuskaluiltaan erilaiset. Oikean suodattimen mukana tulee myös 2 kupariprikkaa banjon molemmin puolin laitettavaksi.

      Ps. Ostin viimeksi uuden suodattimen "Fiksusta" tarvikekaupasta samaan aikaan kun korjasin putken. Oli valmistettu Romaniassa, mutta hyvin asentui. Taidan vaihtaa sen jo 50 tkm ajon jälkeen, koska edellinen Bosc oli paikallaa melkein 70 tkm:)

      Jos luotto meni, niin ajattele: Kesti 15 vuotta se liitoskohta, vanhentuessa kutistuu:)

      Itselläni oli sama ongelma liitoksien suhteen. Otin ko putken irti ja käytin sen Lpr:n Tehohydrossa. Pojat laittoivat liitokset taas kuntoon.

      Hätäapu aluksi: Vedä punosletkua hieman poispäin metalliputkesta ja laita "klunssin" juureen esim rautalanka tiukalle.

      Comment


        #4
        Ok, Motonetin luettelossa oli sama suodatin vuodesta kahdeksankymmentä jotain vuoteen 94 , paitsi 2,0 E vm 85. Suodatin on ulkoisesti saman kokoinen mutta toisesta päästä puuttuu erillinen klunssi johon tuo liitin tulee kiinni . Kierteet ovat kyllä oikeat muttei ole mitään tiivistyspintaa .
        Suodattimen (made in Germany) mukan tuli neljä kuparirengasta kahden banjoliittimen tiivistämistä varten....
        Ei vaan jaksais touhuta autojen parissa juuri nyt- viime viikon saldo: keskiviikkona kiireinen kloppi karautti vaimon auton perään liikennevaloissa, torstaina vaimo unohti valot päälle, akku tyhjä. Hinautti common rail-diiselin käyntiin josta seuraksena moottorin vikavalon syttyminen , kysyin miten valoautomatiikalla varustetussa autossa jää valot päälle- no kun porukka vilkutteli valoja (valoautomatiikan sulake kärähtänyt) .
        Sitten vielä torstaiiltana jäi pelkääjän puolen sähköikkuna alas, katkaisijoissa/ohjausboksissa vikaa- sain tuon ylöshyppyjohdoilla pelkääjän oven liittimessä. Niin ja tänään tuossa keskuslukitus avasi oven kolme kertaa auton ollessa (eri) kauppojen parkissa- oven johtosarjassa jotain häikkää . Ranskalaiset sähköt :-)
        Öööh mikä avautuminen taas, pitäis varmaan vaihtaa (autoa tai vaimoa )
        Pitänee käydä vaihtamassa suodatin sopivanlaiseen, tai jotain.
        Jossain vaiheessa pitäis tuon koneen sielunelämää tutkia muutenkin tarkemmin:
        Tyhjäkäynti seilaa erityisesti puolikylmällä koneella. Kaasuun reagointi on välillä tosi huono, korkeampioktaanisen bensan käyttö auttaa selkeästi.
        Imusarjassa on Pierburgin korjasusarja, lambdat on vaihdettu, ISV on vaihdettu (pitänee vaihtaa uudestaan) VAG-com kun oli lainassa silmään pisti että sytkäennakkoa oli vähän , tai siis ei ollenkaan (4 astetta ATDC) tyhjäkäynnillä- olisko nakutustunnistimissa häikkää? (en keksi muutakaan syytä suureen eron 95E ja 98E tai korkeampioktaanisen sopan välillä)

        Comment


        • #5
          Haulla löytyy paljon asiaa ko koneesta.

          Selvisi taas kerran:Motonet ei aina toimi:)

          Comment


            #6
            Katsottiin muuten läpi kaikki Motonetin audiin tarjoamat ruiskusuodattimet-löytyi yksi joka näytti olevan yksyhteen tuohon sopiva- mutta mutta, liittimet olivat väärinpäin eli ulostulopuolella tuo "jarruputkiliitin"
            Luovutin Motonetin osalta ja hain Biltemasta sopivan 52-3001.
            Nyt tuo on paikallaan ja kone toimii aivan helvatan hyvin, vastaa kaasuun niinkuin pitää, ei nyi yms. Oikein ilo ajella tuolla.
            Lomalla vielä kun jaksais tyhjentää pakoputkesta ylimääräiset katin sisuskaluista irronneet palat......
            Täytynee hankkia uudet katit saksanmaalta...

            Comment


              #7
              Alle 20? maksaa alkuperäinen suodatin.

              Comment


              • #8
                "Alle 20€ maksaa alkuperäinen suodatin"

                Mitä opimme tästä?

                Emme mitään, koska kaikilla on luulo merkkiliikkeen kalliista hinnoista.

                Itse käytän Teppoa, jos ei ole kiire. Kiireellä sattui minulle vahinko, koska Fixsus oli lähin liike.

                Hintavertailu kannattaa!

                Merkkiliike on kilpailukykyinen mm suodattimien suhteen. Muut esim kumiletkut ovat sitten asia erikseen.

                Comment


                  #9
                  Ongelmana ainakin minulla on ehtiä ajoissa merkkiliikkeeseen, nuo marketit ovat lähempänä reittiä/ auki myöhempään.
                  Toiseksi Audi Center Espoo joka on minulla lähinnä matkan varrella ei ehkä hirveesti panosta varaosamyyntiin (mailitse kyllä olen saanut erinomaista palvelua) Paikan päällä saa yleensä soitella kelloa ja odotella vartin että joku raahautuu paikalle kertomaan mielenkiintoisia hintoja- esim C4:sen peilin lasi 110 euroa.Kaveri kertoi että saksassa merkkiliikkeessä 35 euroa. Nyt sitten autossa kiinni 49,90 maksanut sähkölämmitteinen ja säätöinen tarvikepeili.
                  Sinänsä BMW-harrastajana olen ehkä tottunut vanhan auton osalta liian hyvään palveluun Laakkosella (jossa yllättävän kilpailukykyiset hinnat harvinaisissakin osissa), palvelu siellä ollut enemmän kuin moitteetonta vaikka sadekelillä on fillarilla paukahtanut kurat sadevaatteista valuen paikalle.
                  No se siitä, pääasia kuitenkin että tuli vaihdettua ja ihan hyvä tieto että suodattimet on merkkiliikkeessä asiallisen hintaiset (ja luultavasti saa kerralla sopivan ?)

                  Comment


                  • #10
                    Vaihdoin tuossa pari viikko sitten polttoainesuodattimen. A6 2.4 bensa. Ei taida kuulua mihinkään ohjelmaan, mutta kun on sentään 190tkm takana, niin tuskin siitä haittaa on. Vanhan sahasin kahtia ja aika musta oli sisältä. Uusi suodatin on varmaan valkoinen, koska vanhastakin sellaista voi jostain kohtaa päätellä. => Taidan vaihtaa volkkariinkin, kunhan saan hankittua. Audin suodatin löytyi Motonetista.

                    Comment


                    • #11
                      Nostellaan tästä ylös, niin ei tartte aloittaa uutta.

                      Miten tuosta S2 avantista saa tuon suodattimen vaihdettua?
                      Se klemmari pitäisi varmaan saada auki ja sitten vetää se suodatin pois. En vaan ymmärrä, että mikä kuusiokoloavain sinne voisi mahtua. Klemmarin auki saaminen on aika mahdotonta. Pitääkö tankin kannakkeita löysätä?

                      Onko muuten tuossa ässässä molemmissa päissä banjot. Suodatin mulla on sellainen, jossa 4kpl prikkoja mukana. Toivottavasti on oikea.

                      On taas nahkahousu tuollekin paikan keksiny.

                      Search nappulan harras käyttäminen toi vihdoin tulosta.
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58019
                      Viimeksi muokannut Hasa; 8.9.2008, 19:44.

                      Comment


                        #12
                        Pannat niin löysälle kuin pystyy, niin saa sitä tilaa vähän lisää. Kuusiokolo on muistaakseni 5 tai sitten 6.

                        Omasta piti sahata se pannan pultti poikki rautasahan terällä, kun oli niin ruosteessa ettei auennut.

                        Banjot on kummassakin päässä. Sama suodatin aika monessa muussakin vehkeessä. Kannattaa hakea marmorilta hintaa n. 15?.

                        Comment

                        Working...
                        X