Kulkupelinä A6 2.8 avant quattro -98 142kW. Pulmana on takapäästä tuleva tärinä kiihdytettäessä. Käytin saman pulman tiimoilta merkkiliikkeessä testipenkissä autoa, jossa ne ajeli sitä puoli päivää rullilla ja tulivat siihen diagnoosiin, että rengas ei ole pyöreä. No, viime syksynä hommasin sitten uudet renkaat ja alumiinit (17" 225/45) ja vika on täsmälleen sama. Talvirenkaillakin täristää, mutta ei niin pahasti, koska profilli on korkeampi (16" 205/55).
Ongelma ilmenee pahiten varovaisessa kiihdytyksessä ja tärinän taajuus ei noudata moottorin kierroksia vaan renkaan pyörimisnopeutta. Kun kytkinpolkimen polkaisee pohjaan kesken ravistavan kiihdytyksen, täristys loppuu siihen paikkaan. Joten ei renkaissa mitään vikaa kaiken järjen mukaan ainakaan pitäisi olla.
Liekö perä sökönä vai mahdollisesti vetoakselit?
Kiitos etukäteen jo kaikille tietäjille.
Ongelmasta tietysti pääsee eroon kun panee koko vehkeen vaihtoon... Q5 se pitää saada...
Ongelma ilmenee pahiten varovaisessa kiihdytyksessä ja tärinän taajuus ei noudata moottorin kierroksia vaan renkaan pyörimisnopeutta. Kun kytkinpolkimen polkaisee pohjaan kesken ravistavan kiihdytyksen, täristys loppuu siihen paikkaan. Joten ei renkaissa mitään vikaa kaiken järjen mukaan ainakaan pitäisi olla.
Liekö perä sökönä vai mahdollisesti vetoakselit?
Kiitos etukäteen jo kaikille tietäjille.
Ongelmasta tietysti pääsee eroon kun panee koko vehkeen vaihtoon... Q5 se pitää saada...
Comment