Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 -92 tyhjäkäynti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 -92 tyhjäkäynti?

    onko muilla ollut samoja ongelmia yleensä tyhjäkäynnillä on tuossa 850-900 kierroksen tuntumassa mutta välillä vaihtelee 1000 ja vähän yli kierrokset, mistähän johtuisi tuommoinen??? auto on Audi 80 2.0E -92

  • #2
    Ehkäpä jumitteleva ISV, tai imuilmavuoto, myöskin kaasuläpän potentiometri voinee aiheuttaa tuossa vaikka mitä oireita. Koneena lienee tuikitavallinen ABK, eli ahkeraa foorumisearchin käyttöä vaan.

    Comment


    • #3
      jep jep

      mikäs tuo ISV on?

      Comment


        #4
        Auttaisiko tuo yhtään?

        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=isv

        Comment


        • #5
          Nyt tuli jokin iso tyhjäkäynti ongelma! Audi 100 2E vm85 automaatti kotiin tullessa ihmettelin että nyt menee kyllä ihmeen kovaa ilman kaasua ja kun laitoin vapaalle niin kierrokset olivat todella korkealla! Yli 2000 kierrosta ainakin, eikä laske millään. Tarkastin jo ettei johdu kaasuvaijerista.

          Comment


          • #6
            Nyt tuli jokin iso tyhjäkäynti ongelma! Audi 100 2E vm85 automaatti kotiin tullessa ihmettelin että nyt menee kyllä ihmeen kovaa ilman kaasua ja kun laitoin vapaalle niin kierrokset olivat todella korkealla! Yli 2000 kierrosta ainakin, eikä laske millään. Tarkastin jo ettei johdu kaasuvaijerista.
            Itsellä kävi eilen vastaavaa. Käynnistin auton, lähdin parkkipaikalta ja ihmettelin kovia menohaluja, kierrokset oli tasan 2000 1/min tyhjäkäynnillä. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen ja kaikki toimi normaalisti. Puhdistelin ISV:n pari viikkoa sitten ja ennen puhdistusoperaatiota ei moista kierroksien nousua ollut tapahtunut. max 1500 1/min oli kiekat silloin. Mutta kuten sanottua, nyt toiminut taas ihan ok.

            Comment


            • #7
              Pitkän aikaa ajossa oli kova menohalu, mutta yhtäkkiä huomasin vain että taas rauhoittui ja kierrokset laski normaaliin. Tänään taas parkkipaikalla käynnistin auton ja heti se 2000 kierrosta, eikä tipu vaikka käynnistää uudelleen. Pakko vain oli siitä heittää D:lle ja kova veto päällä... Olisiko se ISV tässäkin tapauksessa? Missä se ISV tuossa 100 typ44 sijaitsee?

              Comment


                #8
                Typ44:ssä ISV sijaitsee venttiilikopan takaosan päällä, on kiinni huohotusletkujen nipussa.

                Comment


                • #9
                  http://www.endosquid.com/audi/images...nelay_isv1.jpg <- tuossa taitaa olla? Onko jotain vaikutusta tuohon tyhjäkäyntiin noilla huohotus letkuilla? Huomasin juuri että siellä näyttää olevan vuotoa, letku huonossa kunnossa. Saako tota kumihässäkkää jostain uutena? Motonetistä en ainakaan osannut hakea, kenties joku tietty nimike tuollakin?

                  Comment


                    #10
                    On. K-jetti on tarkka huohotuksesta. Jos otat öljykorkin irti, sammuu.

                    Comment


                    • #11
                      Tuommoseen on/off tyhjäkäyntikierrosten korkeuteen voi vika löytyä myös kaasuläpän tyhjäkäyntikytkimestä, mikäli noissa sellanen on. (Tahmaava kaasuläppä/liitinvika/itse kytkin...) Itellä ainakin nousee kiekat pariin tonniin kun nappaa kys. anturin piuhan irti käynnissä ollessa.

                      Comment


                      • #12
                        Vika korjaantuu jos auton käydessä (korkeat kierrokset) otan johdon irti ja laitan takaisin. Kierrokset palautuu normaaliin ja toimii taas. Nyt on pari päivää hyvin taas toiminut.

                        Comment


                          #13
                          Tuon perusteella sanoisin, että ISV jumittelee.

                          Comment

                          Working...
                          X