Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lambdan vaihto 2.6 v6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lambdan vaihto 2.6 v6

    Morjesta, ajattelin nyt näin kysäistä etukäteen kun lambda-anturit pitäisi tuohon a4:sen 2.6 koneeseen vaihtaa, eli pohjapanssari irti ja jostakin välistä ronkkimaan, vai tarviiko enemmän purkaa? Juuri öljyt tuohon vaihdoin enkä huomannut tutkia asiaa, enkä turhaan jaksaisi mennä purkamaankaan asian selvittämiseksi kun lambdoja en ole vielä ehtinyt käydä ostamassa.

    Mites kuinka suolainen hinta alkuperäisillä on, 80e/kpl? Onko jollakin kokemuksia jonkin muun liikkeen myymistä, hinnan voi myös laittaa, tampereen lähistöltä haluiaisin nuo käydä ostamassa. Eikös alkuperäinen ole boschin ja saako näitä samoja esim. ad-varaosamaailmasta halvemmalla kuin että käyn laakkosen tiskiltä hakemassa, entä jonkin muun merkkiset? Kaikki kommentit ja neuvot ovat tarpeen piakkoin, kiitos.

    #2
    Alkuperäinen on Boschin ja Boschin mallikohtainen tarvike on ~yhtä hyvä. Hinta pyörii satasen molemmin puolin. Orkkisosana hieman kalliimpi. Muita kuin Boschia ei paljon kannata harkita.

    Comment


      #3
      Joo-o, osaisiko joku vielä kertoa hieman asennus vinkkejä, kiitos.

      Comment


      • #4
        Itse vaihdoin NTK-Lamdat (64eur kipale) ainakin kulutus on ohjekirjan mukainen . kestääkö aika näytää ajettu 13tkm. kyselin paikallisesta vw-tiskiltä lamdan hintaa 195eur kappale..

        Comment


        • #5
          lambdan asennus

          Hei
          Uusi anturi on muistaakseni herkkä silikoonille tms. joten irrotuksessa ei saa käyttää irrotusöljyjä.

          Irrotukseen ja asennukseen tarvii lambda hylsyn eli erikoistyökalun kun toi V6 kone on niin ahdas ( ABC ja AAH moottoreissa ainakin) ettei sinne muilla työkaluilla pääse vääntämään.

          Uuden yleismallisen anturin johdot laitetaan mukana tulevilla abiko-liittimillä vanhaan johtosarjaan kiinni. 3-johtoisessa on yksi signaali ja kaksi lämmitykselle ( lämmityksen värit on samat ja aivan sama kummin päin kytket)

          4-johtoinen muuten sama mutta myös signaalille on maa johto.

          tampereella ostopaikkana kannattaa tsekata
          http://www.vpv-motorracing.com/

          Comment


            #6
            Itse kun kyselin Golfiin Boschin tarviketta, niin yleismalli oli päälle 100 ja mallikohtainen alle. Eli ei kannata kysymättä suoraan hommata turhaan yleismallia. Ei tarvitse abikoja jne..

            Comment


              #7
              Johtohässäköitä en viitsisi mennä tekemään, alkuperäinen laakkosen tiskiltä on todella suolainen, 240e..hmm.. Jos joltakin löytyy vinkkiä mistä ntk (ngk) lambdoja myy tampereen alueella niin vastauksia vaan. Niin ja eikös tässä nyt alkuperäisesti ole 3-johtoinen lambda? Mitäs porukka on mieltä motonetin tarvikkeista, valmistajaa ei lue ja hintakaan ei päätä kyllä huimaa (3 johtoinen, v6 usein, 49.90), voisiko nuo olla näitä ntk:n (ngk) valmisteita?

              Millainen työkalu tarkalleen tarvitaan, kuinka iso lenkkipään tarvitsee olla, hitsivälineillä saan kasattua niin voisin sellaisen rakennella kun kävisin edullisen lenkin hakemassa kun ensiksi tietäisin vain lambdan koon..

              Pikaisia vastauksia, kiitos
              Viimeksi muokannut vvuori; 12.5.2008, 15:30. Perustelu: Asiaa lisätty

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja vvuori Näytä viesti
                Johtohässäköitä en viitsisi mennä tekemään, alkuperäinen laakkosen tiskiltä on todella suolainen, 240e..hmm.. Jos joltakin löytyy vinkkiä mistä ntk (ngk) lambdoja myy tampereen alueella niin vastauksia vaan. Niin ja eikös tässä nyt alkuperäisesti ole 3-johtoinen lambda? Mitäs porukka on mieltä motonetin tarvikkeista, valmistajaa ei lue ja hintakaan ei päätä kyllä huimaa (3 johtoinen, v6 usein, 49.90), voisiko nuo olla näitä ntk:n (ngk) valmisteita?

                Millainen työkalu tarkalleen tarvitaan, kuinka iso lenkkipään tarvitsee olla, hitsivälineillä saan kasattua niin voisin sellaisen rakennella kun kävisin edullisen lenkin hakemassa kun ensiksi tietäisin vain lambdan koon..

                Pikaisia vastauksia, kiitos
                AD-Varaosat ainakin myy noita NTK lamdoja tuo liitosten tekeminen on kyllä helppoa jos seuraa ohjeita itse irrotin lamdan + liittimen ja tein liitoksen pöytän päällä Lamda hylsyn ostin 8e
                tiukassa oli (silmät kiinni kaikki tai ei mitään tyyliin..:) )

                Comment


                  #9
                  Niin no onhan tuossa säästöä, mutta kannattaako sittenkään ettiä sitä halvinta? Ko osat kun tarttee suunnilleen kerran auton elinikänä vaihtaa.

                  Comment


                    #10
                    Periaattessa pitäisi vaihtaa useamminkin, siinä 150tkm välein, mutta harvoin kuitenkin.

                    Comment


                    • #11
                      Asiasta on ollut keskustelua ennenkin. Haku.

                      Itse vaihdatin aikoinaan hintaan 340 € Lpr:n autosähkössä, kun km oli n 160 tuhatta.

                      Kestävät n 150-160 tkm ja sitten kannattaa vaihtaa. Vaikuttavat polttoainekulutukseen, kiihtyvyyteen jne

                      Ns halpisosia ei kannata käyttää

                      Comment


                      • #12
                        Boschin yleis lamdan (paikallinen bosch osa myyjä) hinnalla sain noin 2kpl NTK lamdaa
                        raha pulassa päädyin tähän.. vielä ei ole kaduttanut eikös tuo NTK tee ensiasennus lamdoja esim: Bemarille. ?

                        Comment


                          #13
                          Tarvike-lambdat ostin ja eikös tässä ole se 3 johtoinen? Auto pukeilla ja konehuoneesta ja alapuolelta koittanut katsoa missä sijaitsevat mutta vielä ei ole löytynyt..pikaista apua kaivataan. Kiitokset jo etukäteen.

                          Ps. Vaihtovinkki ketjua en löytänyt..
                          Viimeksi muokannut vvuori; 13.5.2008, 18:43.

                          Comment


                            #14
                            Joo, hieman sai makoilla ja tutkia, ei sen enempää, kiitokset kaikille ja tämän topikin voi mun puolesta lukottaa.

                            Comment


                            • #15
                              Apukuskin puoleinen helppo vaihtaa, ei ollut edes lujassa. Kuskin puoleinen on ahtaampi vesiputken takia, hylsy juuri sopii nitkuttamalla paikoilleen ellei satu olemaan pulskempaa mallia kuin motonetin.. Ahtaampi paikka tietenkin lujemmassa mutta akkutoiminen mutteripyssy erinomainen laite jatkovarren ja sovite hylsyn kera. Irtoaa helposti mut kannattaa varovasti herätellä ettei jengat mene (itsellä lähti anturista osa) ja jos haluaa anturia säästellä niin katsoo ettei johto pyöri mukana ja samalla jää väliin, sovite saattaa myös liian pitkänä liiskata johtoja (johdot todella ahtaalla hylysyn sisällä) kierteet kovinkin viisasta putsata jenkatapilla (voi ku muistais koon..) kitinästä huolimatta älä käytä mitään suihkeita,ettei vahingossakaan pilaa uutta anturia! Uudessa anturissa liukasteet mukana..

                              Comment

                              Working...
                              X