Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ISO nykäisy -> nyt kolisee ja paukkuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ISO nykäisy -> nyt kolisee ja paukkuu

    Koitan nyt _pienessä_ vitutuksessa selventää mitä tapahtui:

    Olin vaihtamassa 3'lta 2'lle, kun tämä todella outo nykäisy tapahtui. Ihan kuin olisi painanut hetkellisesti jarrun pohjaan. Siinä taisi samassa kuulua myös paukahdus, mutta en ole varma kun se stoppaus kiinnitti kaiken huomion. Noh kytkin äkkiä takaisin pohjaan ja annoin auton rullata vapaalla. Kokeilin heti kytkintä ja saako kaikkia vaihteita enää päälle. Kaikki vaihteet menivät ja menevät mukisematta päälle. Moottorijarrutuskin sujui ilman ongelmia.

    Kolahtelu kuuluu nyt, kun esim. kiihdyttää vauhtia > vaihtaa vaihdetta > tulee se pieni väli että mennään "vapaalla" > kolahdus > matka jatkuu. Myös peruutettaessa ainakin renkaat linkussa kovaa pauketta.

    Paikallistaisin sen etupäähän/keskelle autoa. Kytkimessä tuskin on vikaa, mutta olisikohan perä menossa paskaksi tai laatikko.

    Nyt niitä pahimpia todennäköisiä skenaarioita kehiin.

    #2
    Voisiko vetonivel/akseli aiheuttaa tuon. Kannattaa tarkistaa molemmin puoli sisempi ja ulompi nivel ensiksi. Olisi ainakin halvin vaihtoehto ja pääsisi remontista "säikähdyksellä"

    Comment


    • #3
      Ajoin ykkösen vedätyksellä ja pienellä kaasulla rinkiä molemminpäin renkaat täysin linkussa. Kummassakaan tapauksessa ei kuulunut ääniä. Onko tuolla eliminoitu vetonivel/-akseli vaihtoehto?

      Pitänee huomen käydä näyttämässä Automarkussa vikaa. Saisi osviittaa siitä, että uskaltaisiko ajaa oikealle korjaamolle hieman pidemmän matkan päähän.

      Comment


        #4
        Tuenta hajonnut yllättäen laatikon/moottorin maastosta nykäyksessä?

        Comment


        • #5
          Vika paikallistettu:

          Vaihdelaatikon takaosan kumityynyn korvakkeet poikki. Laatikko siis nousee käsin nostettaessa auton pohjaan kiinni eli heiluu aika vapaasti. Moottorijarrutukset ja peruutukset ei kuulemma tee nannaa -> laatikko nousee ylös ja voi hajoittaa enemmän tavaraa.

          Arpaonni suosi tietenkin varaosissa ja kumityynyn lisäksi pitää ostaa kiinnitysrauta, joka maksaa tuplat kumityynyyn verrattuna. Sitä ei tarvitse ostaa, mikäli auton alustanumero kuuluu tietyn alustanumerosarjan sisälle.

          Comment


          • #6
            No arpaonni suosi kuitenkin siinä, että tuollainen kolina olisi voinut maksaa tyynyn ja raudan lisäksi sängyn ja peitteet?

            Comment


            • #7
              Näkökanta tuokin.

              Comment

              Working...
              X