Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bensan kulutus pompsahti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Bensan kulutus pompsahti?

    Auto on 2.3E satanen -91. Yhtäkkiä auton kulutus kasvoi tietokoneen mukaan (ja viisarinkin mukaan) monella litralla.
    Voi olla mutua, mutta ajoin kohtuu kovaa routatöyssyyn ja tuntuu, että sen jälkeen tietokone alkoi näyttää suuria lukemia. Mikähän tuossa olis voinu mennä rikki? Lambda? Se on tosi vasta vaihdettu uuteen Motonet:in versioon.

    #2
    Määränjakajan läpän vieressä sijaitseva potentiometri on tärähtänyt huonosti. :)

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja pasi_ Näytä viesti
      Määränjakajan läpän vieressä sijaitseva potentiometri on tärähtänyt huonosti. :)
      Mistähän tuo määräjakaja/potentiometri löytyy ja osaako sitä kotikonstein laittaa oikeaan säätöön?

      PS. Kuva ois kiva :)

      Comment


        #4
        Kannattaa tarkistaa kaikki konehuoneen johtojen pistokkeet/liitokset. Mulla pompsahtaneen kulutuksen syyksi paljastui(kun sitä lopulta lähdin VAG-comilla metsästämään) irronnut ilmamäärämittarin(MAF) liitin. Tänään töihin lähtiessä nollasin kulutusmittarin ja 30 kilsan ajon jälkeen lukema oli 8.2 l/100km. Irtonaisella pistokkeella lukemat olivat 11-13.

        Jakopään huollossa tuo oli pakosti jäänyt asentajalta irti, kun kulutus alkoi nousta sen jälkeen. No ei ne arvostetutkaan Audi-huollot ole täydellisiä...

        Comment


        • #5
          onkos ilmamäärämittari ja sen liitin heti siinä ilman suodatin boksin jälkeen ennen urpoa? Malli tuolla sarakkeessa...

          Comment


          • #6
            Siinähän se.

            Comment


            • #7
              Mistäs kannattaa lambda anturi hommata? Ihanko vaan motonetistä? Ja se kanssa on ihan yhteen sopiva s4:seen?

              Jollain on pakko saada tuo bensan palaminen hillittyä.. 18 km matkalla ajotietokone näyttää että 3 litraa mennyt... joo ja kaasu ei ole kokoaikaa lattiassa =)

              Comment


                #8
                http://www.vpv-motorracing.com/
                Tuolta saa halvimmalla.

                Motonetistä taitaa olla sopivilla liittimillä n.100? luokkaa.

                Comment


                • #9
                  Mika, itse hain Virtasen Moottorista Boschin katalogin mukaan just tuohon passelin.
                  Maksoi 125e.

                  On se varmaan sulla vaihtokunnossa jo mutta kannattaa kans maf ja sen liitin putsailla.

                  Comment


                    #10
                    Eikös tuohon maffin putsaamiseen myydä juuri siihen tarkotettu sprayta? Ainaki muistan jostaki lukeneeni. Onko mitään järkevä repiä irti ja putsata 250 tkm ajetusta AEB:stä? Puhun siis omastani ny.

                    Comment


                    • #11
                      CRC:llä on kai jotain ainetta ja sitten ihan elektroniikkaosien puhdistukseen tarkoitettu spray on toinen.
                      Millään rasvaa sisältävällä sitä ei kai saisi puhdistaa.

                      Jos 250tkm on ajettu samalla maffilla, eikä juuri puhdisteltu, niin ilman muuta se kannattaa puhdistella.

                      Comment


                      • #12
                        Ostin crc:n connection sprayta joka tarkoitettu juuri liittimien putsailuun etrasta hintaa oli 6 euroa.. ei paha.. vaihdoin myös sen lambda anturin ja huomasin että se oli kyllä ainakin aivan tukkeessa (jonkun ihme valkoisen massan peitossa joka lähti raaputtamalla irti)...

                        Ilokseni myös kotiin tullessani huomasin että 18 km matkalla kulutus tippui 3.1 litrasta 2 litraan joten ero oli aikamoinen... joten ongelma taisi selvitä =) (toki sen sais vielä pienemmäks jos vaihtais kengät köykäsempiin XD

                        Comment


                          #13
                          Olisiko valkoinen töhnä silikonia tjms? Olisi hyvä löytää syy eikä vain
                          seuraus. Oliko se niin että jäähdytysneste voi aiheuttaa tuollaista valkoista
                          töhnää palaessaan?

                          Comment


                          • #14
                            Ne on kait kaikki valkoisia.
                            Omassa oli kanssa ja ovat muutkin rapotortoineet sen olevan valkoinen.

                            Comment


                              #15
                              Oma oli kyllä valkoinen, mutta ei siinä mitään "massaa" ollut.

                              Comment


                                #16
                                Ihan normaalia. Ei aiheuta toimenpiteitä.

                                Comment


                                • #17
                                  2.3E AAR, ongelma edelleen päällä - eli bensaa menee vähän liikaa.
                                  Mulle on veikkailtu, että ko. oireet voisivat johtua viallisesta lämpötila-anturista. Vaikuttaako Ylävesiletkun lähdön alla oleva anturi (034 919 369C) polttoaineen syöttöön? Entä mikä anturi on venttilikopan kannen takaosassa oleva kaksinapainen 034 919 369A?

                                  Auton flekti alkaa muuten pyörimään aina muutaman minuutin kuluttua sammuttamisesta lämpimänä. Voiko jompi kumpi yllä mainituista antureista aiheuttaa tuon?

                                  Imuvuotojakin koitin tutkia, kun imusarjan luota kuuluu pieni suhahdus nopeasti kaasua painettaessa. Selvitys Starttipilotin avustamana ei tuottanut tulosta.

                                  Voisikohan tässä muuten olla samasta ongelmasta kyse: http://audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=64316

                                  Comment


                                    #18
                                    Se kannen päässä oleva anturi, tai kytkin oikeastaan on eculle tietoa antava. Ei ylävesiletkun juuressa oleva. Voihan se olla sekin syyllinen, ei maksa montaa euroa tarvikkeena. Räpättääkö kaasuttaessa mistään, eli vuotaako pakosarja/putki ennen lambdaa? Laahaako jarrut? Renkaan paineet?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Anturi (kannen pään) 13eur, meni tilaukseen. Ei räpättele, käy siististi. Jarrut ei laahaa, hyvin rullaa.
                                      Kyselin myös ilmamassamittarin hintoja, jos sen olisi uusinut, mutta aika suolaiset tuntuivat hinnat olevan suhteessa auton arvoon, ~700eur-> :)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X