Kaverin puolesta ajattelin kirjautua ja kysäistä parista ongelmasta koskien tuota Audia. Kyseessä siis vapari 1.8i.
Korkea kulutus ja oudosti käyttäytyvä ryyppy saivat lukemaan vikakoodit, vaikkei mitään vikavaloa missään palanutkaan. Tulokset olivat seuraavanlaiset:
1. Ilmamäärämittari
2. Evap ja jokin aktiivihiili -järjestelmän vika
3. Moottorin lämpötila-anturi
sekä
4. Matala jännite
5. Vuoto keskuslukituksen alipainejärjestelmässä sekä maa(?) vika
1. tilattiin uusi/käytetty imm, sillä luulisi tämän ratkeavan, mutta kuinka herkkiä nuo ovat hajoamaan? Autolla ajettu 190tkm ja vika vaivannut ainakin pari vuotta
2. ??? Tuntuu olevan lähes mahdoton hankkia käytettynä, purkaamoilla ei-oota. Onkohan kalliskin osa uutena, tarvikkeena ei ilmeisesti saa? Mikähän tämän hajoamisen voi aiheuttaa?
3. Tuo onkin jo hankittu tarvikkeena, huomenna vaihto edessä. Liekö tuon takia moottorin lämmöt talvisin n.70-80 astetta.
4. Vaikuttaakohan tuohon autossa olevat melko järeät popit ja konkka takaluukussa?
5. Mistäköhän nuo yleensä vuotavat? Toimii suht' hienosti, hieman hidas omaan makuuni
Vikojen olemassa oloa on ollut hieman vaikea havaita kun mikään vikavalo ei ole palanut. Eikös tuossa kuuluisi palaa sen pari kolme sekunttia diagnostiikkavalo virtojen kytkemisen jälkeen? Ohjekirjassa mainittiin näin, mutta mitään valoa siinä kohtaa mittaristossa ei pala. Villi veikkaus että edellinen omistaja on valon napannut irti ja laittanut auton kiertoon.
Ja vielä viimeinen kysymys: Miten ylhäältä tuon kytkimen tulisi ottaa? Nyt se ottaa todella ylhäältä, n. sentin päässä. Kytkin ei luista tms. mutta hieman eksoottinen ajaa kun kytkin ottaa niin pirun ylhäältä, kuulemma ominaisuus.
Kiitos vastauksista jo etukäteen
edit. auto on tosiaan 1.8i 20v ja koneen tyyppi taitaa olla ADR, imm merkiltään Hitachi.
edit 2. kun tuon imm:n on vaihtanut, onko tuohon jotain konstia millä saa auton opettelemaan uuden, toimivan mittarin?
Korkea kulutus ja oudosti käyttäytyvä ryyppy saivat lukemaan vikakoodit, vaikkei mitään vikavaloa missään palanutkaan. Tulokset olivat seuraavanlaiset:
1. Ilmamäärämittari
2. Evap ja jokin aktiivihiili -järjestelmän vika
3. Moottorin lämpötila-anturi
sekä
4. Matala jännite
5. Vuoto keskuslukituksen alipainejärjestelmässä sekä maa(?) vika
1. tilattiin uusi/käytetty imm, sillä luulisi tämän ratkeavan, mutta kuinka herkkiä nuo ovat hajoamaan? Autolla ajettu 190tkm ja vika vaivannut ainakin pari vuotta
2. ??? Tuntuu olevan lähes mahdoton hankkia käytettynä, purkaamoilla ei-oota. Onkohan kalliskin osa uutena, tarvikkeena ei ilmeisesti saa? Mikähän tämän hajoamisen voi aiheuttaa?
3. Tuo onkin jo hankittu tarvikkeena, huomenna vaihto edessä. Liekö tuon takia moottorin lämmöt talvisin n.70-80 astetta.
4. Vaikuttaakohan tuohon autossa olevat melko järeät popit ja konkka takaluukussa?
5. Mistäköhän nuo yleensä vuotavat? Toimii suht' hienosti, hieman hidas omaan makuuni
Vikojen olemassa oloa on ollut hieman vaikea havaita kun mikään vikavalo ei ole palanut. Eikös tuossa kuuluisi palaa sen pari kolme sekunttia diagnostiikkavalo virtojen kytkemisen jälkeen? Ohjekirjassa mainittiin näin, mutta mitään valoa siinä kohtaa mittaristossa ei pala. Villi veikkaus että edellinen omistaja on valon napannut irti ja laittanut auton kiertoon.
Ja vielä viimeinen kysymys: Miten ylhäältä tuon kytkimen tulisi ottaa? Nyt se ottaa todella ylhäältä, n. sentin päässä. Kytkin ei luista tms. mutta hieman eksoottinen ajaa kun kytkin ottaa niin pirun ylhäältä, kuulemma ominaisuus.
Kiitos vastauksista jo etukäteen
edit. auto on tosiaan 1.8i 20v ja koneen tyyppi taitaa olla ADR, imm merkiltään Hitachi.
edit 2. kun tuon imm:n on vaihtanut, onko tuohon jotain konstia millä saa auton opettelemaan uuden, toimivan mittarin?
Comment