Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lootien välityssuhteita?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lootien välityssuhteita?

    Tars linkkivinkkiä typ81/85 laatikoiden välityssuhteita varten. Lähinnä UH jaUS- lootia koskien. Jossain muistan nähneeni joskus, mutta kun ei tullu laitettua suosikeihin.

    #2
    Olisko tuolta apuja?
    http://www.audiworld.com/model/historical.html

    Comment


    • #3
      UH ja US taitaa olla typ81/85 80:n ja 90:n laatikot...? En muista kumpi on kummankin, mutta vahteiden rattaat albumin mukaan samat tiettyyn päiväykseen asti, jolloin jonkin rattaan numero muuttuu, en jaksa tarkistaa minkä. Mutta muuttuuko välitys, mene ja tiedä. Perävälitys 90: 4.111 ja 80: 4.555. Mikäli jenkkimallissa sama loota niin välitykset löytynee juuri tuolta audiworldin historiikista 4000:n kohdalta.

      Comment


      • #4
        Joo, kyse on 80/90 quattrojen askeista ja Audiworldista löytyi apu. Kiitos!

        Comment


        • #5
          On tuossa kohiseva 100:n laatikko ja mietiskelin, että saisiko siitä rakenneltua halkomakoneen. Osaako joku sanoa lonkalta, että jos kytkinakseli pyörii 540 rpm, niin paljonko vetoakseli pyörii 2 litraisen bensiinikoneen laatikossa, jos on ykkönen päällä? Tasauspyörästö täytyy toki hitsata kiinteäksi ja patentoida silmälaakerilla korvaava viritys.

          Saiko tasauspyörästön hitsattua vetoakselin laippojen alla olevian luukkujen kautta, joista ilmeisesti onnistuu poskilaakereiden vaihto?

          En avannut uutta keskustelua sen takia, kun tässä vaiheessa ei vielä ainakaan olla tekemässä mitään. Kunhan pohditaan käytettävissä olevien romujen uusiokäyttömahdollisuutta.

          EDIT: Kerroin on 7,5. Kiitos mielenkiinnosta.
          Viimeksi muokannut audiq; 13.3.2016, 11:01. Perustelu: Lisätty oikea kerroin

          Comment


          • #6
            Välityssuhteet kerrotaan keskenään ei yhteenlasketa. Joten kokonaisvälityssuhde on luokkaa 13-15.

            3.6 ykkösellä ja 4.1 perällä siis 14.76.

            Comment


            • #7
              Aivan, tuli ajatuskatko. Kiitos! :) Tuo on oikeastaan oikein hyvältä kuulostava välitys, kun siinä on oikeaan suuntaan sitten "säätövaraa".

              Comment

              Working...
              X