Bisnes on bisnestä ja varaosabisnes on vielä erikseen. Ja kyllä siinä on muutakin kuin muutama anturi ja pala muovia, vaikka siltä se ensinäkemällä näyttääkin. On siinä laitteessa kyllä järkeäkin mukana, sellaista järkeä, joka saa sen laatikon toimimaan ja vaihtamaan kuulumisia moottorinohajuksen kanssa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Multitronicin korjaajia?
Collapse
X
-
Jaa, tarvitsevat vaihteistokaupassa tietää onko loota 6 vai 7 lamellinen, mihinkähän tämä vaikuttaa ohjainyksikössä? Epäilen että on edelleen 6 lamellinen mutta entä jos päivitän tulevaisuudessa 7 lamelliseksi. Täytyy alkaa aikaisempia omistajia metsästämään ja kysellä ovatko vaihtaneet...
Comment
-
Vieras
Tarvitsee tietää, koska ohjelma on erilainen noiden kahden välillä ihan ymmärrettävästi. Jos joskun päivität 7-lamelliseksi, niin marmori päivittää ohjelman oikeaksi.
Comment
-
Kannattaa ensin kysyä marmorilta onko laatikkoon tehty merkkihuollon toimesta laatikon upgreidaus. Jos on, niin sitten valmistenumerolla löytyy oikea ohjain. Jos merkkihuolto ei ole sellaista operaatiota tehnyt, niin sitten kyselemään aikasemmilta omistajilta. Joskin epäilen että sen päivityksen joku muu olisi tehnyt.
Comment
-
Moi, löytyisiköhän täältä tietoa multitronic vaivaan? Vaivanhan on tiedossa, eli laatikko rikki mutta mitä eroja laatikoiden tyyppimerkinnöissä? Aikaisemmin muista merkeistä kokemusta..
Autona 2.0tdi 103kw b7 2007vm, konetyyppi bpw ja laatikko -ktt
Noi -ktt laatikot tuntuvat kiven alla olevan? ja samoissa konetyypeissä käytetty -hhf, -jzu, -ktt ja -kyk laatikoita, mitä eroa näissä? Välitykset näyttävät samoilta, onko eroa boxeissa?
Noita -hhf multeja kun löytyisi ainakin helpommin että jos boxin vaihdolla tai ohjelman päivityksellä toimii..?
Comment
-
Dieseleitä on sekä 6- että 7-levyisinä, joten suosittelen katsomaan varustekooditarrasta laatikon tyypin niin sillä pääsee käsiksi levyjen määrään.
Edit:
Varaosakirja sanoo että 1.9/2.0/2.5/2.7 dieseleissä, sekä 2.8/3.0/3.2 bensamoottorieden kanssa olisi 7-levyinen kytkin, 1.8/2.0/2.4 bensiinimoottoreiden yhteydessä olisi 6-levyinen.Viimeksi muokannut jannekk; 20.4.2015, 16:25.
Comment
-
Viitaten otsikkoon, nimenomaan multitronic askit. Automaattivaihteistokorjaus Jarmo Kaustinen, voin suositella lämpimästi. Hyvää palvelua, nopeasti ja järkihintaan. 040 098 1208
https://www.fonecta.fi/profiili/Kaus...inen+Jarmo+Tmi
Comment
-
Osaisko joku antaa neuvoja tohon adaptointiin, 010 ja 011 blockit näyttää jatkuvasti adp run, eikä muutu ok:ksi vaikka miten ajaa. pitäiskö ohjelman antaa jotai ohjeita? Täytyykö syöttää jokin login koodi? kyseessä siis multitronic fzh ja vcds lite..
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Multitronic%29
tuolla ohjeella kokeillut.Viimeksi muokannut jigetus; 10.5.2015, 23:56.
Comment
-
2002 audi a6, 1.8t awt, frw-loota ja etuveto
Kuumana Avant nypyttää puolikaasu kiihdytyksessä ja kierrokset hieman hakee 2000 rpm tienoolla.
Satunnaisesti liikkeelle lähtiessä, etenkin pidemmän ajon jälkeen, nykäisee kolauksen kera liikkeelle. Joskus myös peruutus vaatii enemmän kaasua. Mäkilähdössä ei valu taaksepäin. Edestä kuuluu myös kuumana ulinaa, nyt myös ravistaa uusimpana oireena. Ei vikakoodeja moottorista eikä laatikosta.
Uudet vetarit, tulpat, pyöränlaakerit,lambda, sekä puolat eivät auta. Selvä nykiminen katosi sähköisillä osilla. öljyt vaihdettu kahdesti, jälkimmäinen huuhtelukoneen läpi. Moottorin tukikumeista vaihdettu kaksi, pehmensi nykäisyä.
Bosch car service käski ostaa uuden laatikon koeajon jälkeen. Kuulivat ulinan ja ravistus sekä nypytys tuntui, ei nykäisyä lähdössä. Varaosia ei ole saatavilla ja korjata ei voi? Miten on, eikös tuohon kuitenkin ole joitain osiaa saatavilla niinkuin tässäkin viestiketjussa jotkut ovat niitä hommailleet. Mutta onko ideaa mistä tämän kyseisen auton viat johtuvat?Viimeksi muokannut Levis; 24.8.2015, 08:32.
Comment
-
multitronic
P-lukittuu,S ei pelaa,eps palaa peellä ja ännällä,vakkari ei pelaa!range sensor f125,out put sensor 2 no signal!Korjautin ohjainlaitteen sercapilla mutta sama vika jatkuu.onko tuo output sensor jossain muualla ku ohjainlaittees?hienosti pelaa ku ei oo vikatilas sillointällöin.yrittäny täältä ettiä vastaavaa vikaa mutten löydä
Comment
-
yamaha, ole ystävällinen ja lue tämä ennen seur. viestin kirjoittamista:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...30&postcount=7
Comment
-
Vieras
Output sensor 2 signaalikehä voi myös olla laatikon päästä irti/ rikki/ poikki.
F125 on ohjainlaitteessa.
KAnnattaa olla yhteydessä ensimmäisenä Sercapiin.
Comment
-
Eli onko/oliko ongelmasi sellainen, että kun nostit jarrun ja painoit kaasua, kierrokset nousivat ja tuntui pieni nykäys ennen kun auto lähti liikkeelle? Itselläni kyseinen ongelma vehkeessä on. Toinen ongelma on, että ensimmäinen kiihdytys 0-100 km / h kierrokset pysyvät siinä 3000 rpm paikkeilla.
Comment
-
Jarrulta kaasulle välittömästi käy ainakin omassa kiesissä seuraavasti: kierrokset nousevat ja tuntuisi kuin mummo lähtisi kytkin pohjassa liikkeelle ja vaihteisto lähtee vetämään pehmeästi eteenpäin. Tämä on ehkä ärsyttävin multitronicin "ominaisuus" rivakoissa lähdöissä kun ikinä osaa ajoittaa kaasun painamista oikein esim. kiihdytyskaistattomilta rampeilta tiheäliikenteiselle tieosuudelle.
Eli en ainakaan heti nykimistä menisi sanomaan multitronicin ominaisuudeksi...
Comment
-
Tämä ominaisuus on likipitäen ainoa ärsyttävä ominaisuus multitronicissa. Oma ex-1.8T kyllä reagoi hienosti kun vauhdissa painoin kaasun pohjaan. Viivettä ei ollut oikeastaan lainkaan, kierrokset nousi suurimman tehon alueelle heti ja kiihtyvyys oli niin rivakkaa kuin niillä tehoilla se oli mahdollista. Mutta paikaltaan lähtiessä laatikko vähän viivytteli, "mummo lähtisi kytkin pohjassa liikkeelle" on aika osuva kuvaus. Tämä liittyy siihen, että vääntöä vähän rajataan, kunnes kytkin on täysin kiinni ja sitten vasta annetaan tehoa se mitä pyydetään.
Comment
-
Kysymys tuttavan b7 a4 vm.2009: Omistaja kertoi, että multitronicissa on vikaa, paikaltaan lähtiessä D:llä auto nykyttää eikä lähde liikkeelle, kunnes yht´äkkiä lähteekin liikkeelle ja yrittää jopa sutia.
Luin vikakoodit VCDS:llä, ei mitään.
Kävin koeajolla, ennen en ole multitronicilla ajanut, mutta minusta tuo toimi normaalisti. Kerran pari sain paikaltaan kaasupohjassa D:llä lähdössä tekemään tuon "jysähdyksen" mutta en sutimaan. Sellainen "moksmoks" kuuluu kaksi kertaa ja auto lähtee liikkeelle. Itse en henk. koht. tämmöistä suosi, ei varmasti tee hyvää minnekkään. Kuten yleensä omalla autolla vastaavassa tilanteessa kokeilin Sport asennolla samaa temppua, ei mitään jytkettä eikä ongelmaa. Myös D:llä ilman ESP:tä ei jytkettä tunnu..
Muuten laatikko toimii hienosti, eikä mitään ongelmia tunnu, ei myöskään normi ajossa. Onko tämä nyt multilootan ominaisuus vai onko siellä jotain menossa rikki? Luulin aluksi, että laatikko luistaa, mutta ei sekään nyt ole mahdollista, kun auto sutii, ja nuin uudessa autossa luulisi olevan vikakoodi mahdollisesta mekaanisesta viasta laatikossa.
Comment
-
Multitronic ohjainlaite hajosi korjaamokäynnillä
Hei. Hyvät neuvot olisivat nyt tarpeen.. kiitollinen olisin avusta.
Vein perjantaina autoni ohjauskulmien säätöön. Odottelin ja pian tultiin kertomaan, että vaihteiston P ei lähde pois päältä, ja antaa virhekoodin. Oireita ei ollut aiemmin, ja öljyt oli vaihdettu n 25 tkm aiemmin. Tiedän tuon olevan tyyppivika. Silti..vien ehjän auton pikkujuttuun ja lopputulema on, että vankkuri on hajalla ja jää sinne. Onko näin huono tuuri mahdollista... Voiko kortti mennä tilttiin esimerkiksi niin, että vauhdissa pamautettu P päälle? (Ei varmaan..)
Nyt kartoitan järkevää paikkaa, johon tuo osa laitettaisiin uudelleen ohjelmointiin. Jostain Mikkelin läheltä lähtee Hollantiin, onkohan se edullisin ja paras vaihtoehto?
Auto on ollut varsinainen murheenkryyni... ohjaus esim. on todella jähmeä. Ja nyt tämä..
Comment
-
Moro!
Onkos kellään kokemusta siitä, että paljon maksaa 2006 vuoden multitronic automaattivaihteistoon kytkinpakan vaihto?
Comment
-
Mulla on nyt viimeiset 4 vuotta ollut ajossa tuollainen A4 Avant B8.5, 2.0TDI ja 0AW Multitronic askilla. Koko olemassaolonsa ajan sitä on tietty "vaivannut" klassinen Multitronic-omituisuus, eli varomattomalla kaasunkäytöllä saattaa tulla kengurulähtöjä, erityisesti ylämäkeen tai auto raskaammin kuormattuna.
Öljyt olen tuohon pari kertaa vaihtanut, edelliset "huuhtelemalla" eli 3 kertaa peräkkäin (yhteensä melkein 20 litraa lotrattu) ja aina lyhyt ajolenkki välissä. Sekä se musta linjasuodatin tietysti.
Adaptaatioralli ei tuohon auta. Heti adaptaatioiden nollauksen jälkeen saan forward-kytkimelle "Completed successfully" merkin helposti heti ensimmäisellä yrityksellä, kuin myös reverse-kytkimelle, mutta melko pian tämän jälkeen tuo tuttu käyttäytyminen palaa taas. Lisäksi askissahan on jatkuva adaptaatio, eli kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin molemmat kytkimet ovat jälleen adaptaation osalta "In progress". Jälleen reverse-kytkimen saan helposti Completed-tilaan, mutta forward-kytkintä ei saa mitenkään päin, ilman adaptaatioiden nollausta.
Tästä tulen johtopäätökseen, että ei varmaan tee pahaa tiputtaa aski alas ja käyttää kuoria auki. Vaihtaisi ainakin forward-kytkimen, kuorien sisällä olevan suodattimen, sekä monessa paikassa suositellun "Entrainment Pump" tai "Ejector Pump" (mikä tämän suomenkielinen termi on? Se valkoinen muoviputkihässäkkä kuitenkin). Sekä tietysti nipun stefoja voi samalla vaihtaa. Mittarissa reilu 200tkm.
Koska haluan ymmärtää ongelman syyn, niin onko foorumilla 0AW-osaajaa, joka osaisi täsmälleen kertoa, mistä tuo käyttäytyminen itseasiassa johtuu? Onko kyseessä ketjun luisto, jossa ketju ensin luistaa ja sitten yhtäkkiä "nappaa" kiinni, vai kulunut kytkin joka tekee edellä kuvatun? Vaiko kenties hydrauliikkapuolella jotain, että paineet ei ihan täsmälleen ole jossain sitä mitä sen pitäisi olla, kunnes paineet nousevat ja sitten mennään?
Pääsen tutun autokorjaajan kanssa tuon tarvittaessa tekemään, mutta mikäli foorumilla vaikuttaa joku 0AW-osaaja, joka esim. korvausta vastaan jeesaisi tuon kanssa, niin saa tietysti ilmoittautua ?
Foorumin haulla en löytänyt täsmävastausta, vaan keskustelut koskivat lähinnä 01J-askia.
Comment
Comment