Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronicin korjaajia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Löytyykö jollakulla kokemusta tuosta vaihteiston öljypumpun vaihdosta? Liikkeen mukaan n. 3h työ, onko jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon? Saksasta suoraan saisin tilaamalla suht edullisesti.

    http://www.partsbase.org/media/image...d701acddf1.png

    Comment


      #92
      Kun ohjainlaite kävi Sercapilla, niin kai siitä jotain korjattiin?
      Onko nyt vikakoodeja ja jos on niin mitä?

      Comment


      • #93
        Ohjainlaitteessa ei ilmeisesti ollut mitään vikaa, jotain huoltoa siihen vain tekivät. Sama P0753 vielä, Audilla vakuuttivat vian olevan luistinkotelo + öljypumppu yksikössä. Näyttää yhtenä vaihtoehtona vikakoodille olevan: valve body damaged or dirty

        Comment


          #94
          Luistikoteloita on kyllä mennyt, ihan heti ei tule mieleen tapausta jossa tuo vikakoodi sen tekisi. Yleensä vaihtoon on syynä nykiminen ja epälooginen käytös. No oppia ikä kaikka.

          Comment


          • #95
            Onko itse tullut vaihdettua? Suostuukohan liikkeet vaihtamaan jos vien oman osan sinne?

            Comment


              #96
              Kyllä ne vaihtaa omankin osan.

              Comment


              • #97
                Joo osia hommattu itse luistikotelo + 2 tiivisterengasta, kuvassa 14 ja 15, nuo 12 ja 36 on juuri uusittu joten niita nyt ei tarvtise. Osaako joku kertoa tarviiko muuta ja onko jotain erityistä huomioon otettavaa luistikotelon vaihdossa?

                http://www.partsbase.org/media/image...d701acddf1.png

                Comment


                  #98
                  Noin yleisesti ottaen jos peräpään kotelon joutuu irti käyttämään, niin se olisi syytä kasata uusilla alkuperäisillä pulteilla, sellaisilla joita marmori myy. Ei siksi, että ne venyisi tms. koska kiristysmomentti on aika pieni, mutta niissä uusissa pulteissa on pinnoite joka estää sen, ettei korroosiopeikko iske.

                  Comment


                  • #99
                    Noniin, osat vaihdettu (luistikotelo/öljypumppu yksikkö), mutta vika senkun säilyy. Nyt paikaltaan alkaa kyllä heti vetämään hiukan paremmin, mutta edelleen nykäisee lähdössä ja lisäksi kiihdytyksiin tuli hiukan nykimistä/tärinää. Vaatiikohan sopeuttamisen tässä vaiheessa ja vai sopeutuuko ajamalla? Vikakoodi herjaa edelleen Shift solenoid 1 (N88). Pari tonnia mennyt kankkulan kaivoon, alkaa kohta harmittamaan...Ja nyt koeajon aikana teki muutaman kerran sellasen tempun ettei vastannut yhtäkkiä enää kaasuun, piti laittaa vauhista vapaalle ja käynnistää uudelleen..

                    ...ja nyt huomasin että kierroslukumittari hieman seilaa jatkuvasti myös tasakaasulla, vakkarilla ajellessa pari kertaa teki niin että vaihtoi ilmeisesti vapaalle ja kierrokset nousi maksimiin, ihme käyttäytymistä. Oiskohan öljyn määrä syytä tarkistaa, laittoivat luistinkotelon vaihdon yhteydessä vaan samat takaisin mitä tuli pihallekkin...
                    Viimeksi muokannut jigetus; 26.3.2015, 22:41.

                    Comment


                    • N88 vikaan en ota kantaa, mutta kiekkamittarin nykiminen pintakaasulla viittaa kytkimen kulumiseen.

                      Comment


                        Teräviä nykäisyjä sun muita sen kaltaisia oireita tulee helposti myös moottorin puolelta ja etenkin tuo että ei vastaa kaasuun, viittaa kyllä konehuoneen puolelle. Lue nyt vielä moottorin vikakoodit ennen kuin ajat auton Kuusakoskelle.

                        Comment


                        • Moottori ei anna koodeja, kyllä autolla ajella pystyy ja toisinaan toimii hyvinkin.. Voi olla että käytän lootan vielä puhdistuksessa kunhan vähän aikaa eka ajelen. Vähä ohi aiheen, mihin tuon akun miinusnavan metalliliuskan pitäisi ottaa kiinni, itsellä kun ei ole sitä suojalevyä akun yms päällä.. Ei varmaan ecu:kaan ole poissuljettu näihin vikoihin?

                          Kunhan prisman parkkis tyhjenee niin lähen koittamaan sopeutusta, edellisen kerran sopeutettu nimittäin viallisella öljypumpulla/paineilla niin eikai ihmekkään ettei nyt oikein osaa käyttäytyä..
                          Viimeksi muokannut jigetus; 27.3.2015, 16:38.

                          Comment


                          • Tuo vikakoodi solenoid valve 1 n88 edelleen ihmetyttää, autoon vaihettu uusi luistinkotelo, tcu käytetty huollossa joten voiko nämä jo sulkea pois?.. jäljelle jää johdot ja liittimet? Tuleeko tcu aina kuntoon tuolla sercapilla käyttämällä vai voiko jäädä vialliseksi? Viikonloppuna jos saisi auton ilmaan niin käyn perinpohjin kaikki johdot ja liittimet läpi, mihinkäs tuo vaihteisto päähän tuleva johto menee? Eculle?

                            Comment


                              N88 on hydrauliikkayksikön sisällä ja se ei siis korjaannu korjaamalla TCU.

                              Comment


                              • Joo muttakun se hydrauliikkayksikkökin on vaihdettu uuteen..

                                Comment


                                  Voipa se vika kyllä olla vieläkin TCU:ssa. Muistaakseni TCU:n kyljessä on liittimet N88:lle ja N216:lle ja niille vastaparit hydrauliikkayksikössä. Eli nuo liitokset voi olla yksi mahdollinen vikakohde tai sitten TCU on edelleen viallinen.

                                  Edit:
                                  N88 solenoidi hoitaa sekä kytkimen jäähdytyskiertoa mutta tarvittaessa irrottaa kytkimen jos jotain fataalia tapahtuu.

                                  Comment


                                  • Joo, en vain jaksa alkaa taas öljyjen kanssa läträämään, tarkistan ulkoiset liitännät ensiksi. Missähän mahtaa sijaita maadoituspiste 2 (ep2), ei varmaan haittaa vaikka senkin katsoisi tcu:n maat kun on sinne vedetty. Autodata sanoo Engine Bay? Pakko varmaan taas sercapillekkin soittaa katsovatko nuo liittimet läpi korjauksen yhteydessä.

                                    GND 2 -- On transmission near engine block ---------- eiköhän se löydy

                                    Comment


                                      Ulkoisia liitäntöjä ei taida olla muita kuin yksi moninapaliitin TCU:n kyljessä.

                                      Comment


                                      • Nyt kun huvikseen vielä lukasin koodit niin löyty seuraavat:

                                        17994 - engine mound solenoid valves (n144/n145) short to plus
                                        17135 - shift solenoid 1 (n88): malfunction
                                        01826 - sensor for steering angle (g85): supply voltage terminal 30
                                        00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low

                                        Liittyykö mitenkään toisiinsa? Kannattasko uusia akku? Ja voiko shareware versiolla tehdä sitä kytkimen sopeutusta, jos voi niin mistä?

                                        Comment


                                          En ole koskaan piraattikaapelilla sopeuttamista yrittänyt. Voi olla että onnistuu tai sitten ei :)

                                          Sopeuttaminen löytyy kohdasta

                                          02 - Transmission
                                          Adaptation - 10

                                          Comment


                                          • Jooo eipä tunnu piraatilla onnistuvan. Alkaa epäilyttämään että tcu on viallinen sercapin korjauksista huolimatta, millähän hintaa noita saa uusia?

                                            Comment


                                              Marmorilla luokkaa 1200-1300 euroa muutama vuosi sitten, Speed Autoteilelta saa halvemmalla. Sercapin korjauksella lienee takuu, kannattaa ensin jutella siihen suuntaan.

                                              Comment


                                              • Joo sercapilta sanottiin että joitakin laitteita voi jäädä rikkonaisiksi, hyvittävät laskutetun summan. Onko tuo marmorin hinta asennettuna vai pelkkä laite? Entäs Speed Autoteilelta tilattuna, onko ohjelmoitu jne. muutakun lyö kiinni? Ei tässä kertakaikkiaan jää vaihtoehdoksi muuta kun viallinen tcu, koska ohjainlaitteelta tulee suoraan kontakti ja signaali itse solenoidille n88 joka ilmoittaa toimintahöiriöstä ja viasta virtapiirissä. Mitään johtoja tällävälillä ei siis ole. Pystyvätkös esim merkkihuollossa mittaamaan moninapaliittimen pinnit ja varmistamaan sen toiminnan?

                                                Comment


                                                  Marmorin hinta on pelkän varaosan hinta. Samoin kuin marmorin, myös Speed Autoteilen kautta tilatessa auton valmistenumero on syytä ilmoittaa, silloin ohjainlaite tulee valmiiksi koodattuna ja on plug&play, ainoastaan sopeutuksen joutuu tämän jälkeen tekemään. Ohjainlaite on suoraan liittimen kautta kiinni hydrauliikkayksikössä. Solenoidin sielunelämää en sen paremmin tunne, mutta uskoisin että jos hydrauliikkayksikkö on uusi, solenoidi on lienee kunnossa. Merkkihuolto laittaa testerin kiinni ja näkee samat ohjainlaitteen antamat viat, en usko että he ryhtyvät mittailemaan yleismittarilla moninapaliittimen pinnejä.

                                                  Comment


                                                  • Joo täytynee kysellä hintaa speed autoteilelta, eikös öljyt täydy kuitenkin käyttää pihalla kun ohjainyksikön vaihtaa? Jos jostain saisi moninapaliittimen pinnien arvoja niin voisin vaikka itsekkin kyllä mitata läpi..

                                                    Comment


                                                      Kyllä, öljyt on syytä laskea ulos ennen kuin vaihdelaatikon perän aukaisee, muuten ne tulevat avaajan syliin. Luulen että kovin helposti ei mittausarvoja saa, en muista nähneeni niitä edes Audin omassa korjaamokäsikirjassa.

                                                      Comment


                                                      • Speed autoteile ei kuulema pysty ohjainyksikköä toimittamaan, onko muita vaihtoehtoja vai joutuuko hakea marmorilta...

                                                        Comment


                                                          Sped Autoteileltä minä ostin omani, tosin siitä on jo jokunen vuosi aikaa ja tilanteet saattaa muuttua. Tuollainen löytyi, valmistenumerolla nuokin tuntuu tilaavan sen, kun rekisterinumeroa kyselevät. Mutta kysy nyt vielä marmorilta sitä hintaa ja katso onko se siellä paljonkin kalliimpi.

                                                          Comment


                                                          • Marmori kertoi hinnakseen 1523€, miten kehtaavatkin muovipalasta ja parista anturista tuon pyytää... Aion siis tilata vaihteistokaupasta, jonkun ohjeen mukaan vaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa o-renkaat valvebodyn ja ohjainyksikön väliltä, kuvassa nro. 31. Ajattelin vain kun valve body tuli uusittua niin olikohan siinä nämä o-renkaat valmiiksi paikallaan koska niitä ei ainakaan sinne lisätty..

                                                            http://www.partsbase.org/media/image...d701acddf1.png

                                                            Comment


                                                              On siinä vähän muutakin kuin muovia ja pari anturia. Elämä on ja bisnes on bisnestä. Kokemuksen perusteella ne o-renkaat ei ole välttämättömät. Mutuilen ettei ne tule tuon luistikotelon mukana.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X