Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kummallista ääntä takarenkaan seudulta

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kummallista ääntä takarenkaan seudulta

Olen nyt huomannut, että tässä lähiaikoina on ilmaantunut yksi ei niin mukava ääni ajellessa. Kuulostaa siltä, että se tulisi oikeanpuoleisen takarenkaan lähistöltä, mutta aivan tarkasti sitä on vaikea sanoa (eli voi tulla myös vasemmalta). Ääni on sellainen matala pörinä, eikä mikään kova ääni, mutta hieman häiritsee kuitenkin ja kuulee, kun laittaa radion hiljaiseksi.

Ääni ilmaantuu siinä 60 km/h:n paikkeilla ja jatkuu sinne 80 km/h:n paikkeille asti. Moottorin kierroksilla ei tunnu olevan tuon kanssa mitään tekemistä, eli pakoputkesta tuo ei varmaankaan lähde.

Nyt kiinnostaisi tietää, että onko jollain ideoita, että mistä tuo voisi johtua? Tuli mieleen, että voisikohan siellä joku laakeri olla hajoamispisteessä?

Ja kun pistin emännän ajamaan ja itse menin pää edellä takaluukkuun kuuntelemaan, niin kuului siellä kyllä jo kohtalaisen selvästi..

Vettä takapöntössä?

Comment

Mulla kuulu myös jokin aika sitten selasta ihme ääntä takaa ja oikean puolen pyöränlaakeri oli melkein sökö. Äänet hävis uuden laakerin mukana.

Comment

Pikkuveljeltä meni myös takapyörästä laakeri ja koitin kysellä, että kuuluiko samanlaista ääntä, mutta eipä siitä hirveästi apua ollut :) Pitääpä viedä auto jonnekin tsekattavaksi.

Comment

takapyörän laakerin kulumisen huomaa helpoiten, kun ajaa mutkaan. Jos ääni heikkenee tai voimistuu mutkassa, on syy luultavasti laakerissa. Laakeri ääntää enemmän, kun paino siirtyy kyseiselle renkaalle.

Comment

Minulla ei ääni muuttunut kurvissa vaikka laakeri olikin aika tohjona.
            Pyörää "repimällä" selvisi minulla > klappia oli.

Comment

eiköhän se pyörän laakeri ole.. itselläni noin 220000km mittarissa, huomenna takapyörien laakerit vaihtoon..

Comment

Selvisikö ongelma? Omassani on samanlaista ääntä.

Comment

Oikea takapyärän laakeri on ollut työmaalla viimeaikojen vaihtotrendi. Ilmeisesti kallistetut tiet kuluttavat enemmän juuri oikeaa puolta.

Comment

Paikallinen asentaja sanoi juuri päinvastaista, että yleensä vasemmanpuoleinen laakeri menee ainakin satkuista useimmiten...

Omassakin oli vasenpuoli pahempi, vaihdoin molemmat.

Comment

Jaa, nyt on vuosi 2013 jä samat kummaliset äänet kuuluu takaata :) Eli autona on A3 Sportback 2008 1.9TDI. nostin auto ylös, koetin heiluttaa renkaita, välystä ei tuntunut, mutta kun aloin renkaita pyörittää ja samalla pidin jousesta niin sormet tunsi oikean puolen jousessa pientä värinää. Eiköhän tämä on merkki laakerin vioitumisestä?

Comment

Working...
                      X