Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

K-Jetronicin viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • K-Jetronicin viritys

    Terve, lueskelin tässä virittäjän käsikirjaa ja siellä oli puhetta k-jetin polttoaineen paineen
    säätimestä joka säätää polttoaineen syöttöä. Tämän kun vaihtaa viri versioon joka nostaa
    polttoaineen syöttö painetta niin pitäisi tehojen nousta.

    Onko kellään kokemusta kyseisestä toimenpiteestä ja toimivuudesta.

    Kirja ainakin mainostaa valmistajalta löytyvän useita erilaisia paineen säätimiä sekä,
    vw golfin tehojen nousseen 70% tekemättä juurikaan muuta kuin vaihtamalla paineen säätimen.

  • #2
    Potentiaalia VOI löytyä +70%, Jos sulla on muuten vakio kone , paineennosto vain tekee seoksen rikkaammaksi.....---).....ei hyötyä

    Comment


      #3
      Ohjauspaineensäädintä pääset rukkaamaan kun poraat irti sen peltisen propun pohjasta auki. Sieltä löytyy 5mm kuusiokoloruuvi. Siitä vain iteroimaan. Tämä vaikuttaa vain määräjakajan neulan vastapaineeseen.

      Määräjakajassa on paluulinjassa, muistaakseni, paineensäädin jossa on shimmilevyjä - rukkaamalla pääsee hakemaan sitten jotain paineita.

      Nuo eivät kuitenkaan tee muuta kuin vähentävät koneeseen roiskutettavan bensan määrää, tehojen saaminen voi olla ja onkin olematonta. Kone pitäisi saada pumppaamaan enempi ilmaa itsensä läpi - ja sitten hakee seoksen kohdalleen.

      Comment


      • #4
        Kiitos vastauksista. Taitaa virittelyt jäädä tekemättä.

        Tämä ei nyt liity ruiskuun mutta autooni on asennettu uusi nokka pari omistajaa aikaisemmin ja se näyttää jyrkälle, kun kurkkaa öljyntäyttöaukosta. Niin onko mitään tunnusmerkkejä mistä voisi erottaa vakionokan ja mahdollisen virinokan, moottorina on Muuten KV.

        Jos vertaa esim, vw 1,6 jetan nokkaan niin on paljon jyrkempi. Jos tuosta nyt mitään vertailukohtaa edes saa.

        Comment


          #5
          Loppuuko kasvava veto 4000-5000 rpm vai jatkuuko laulu yli kuuteen tonniin? Vakio köppi alkaa tukehtua tuossa neljän tonnin pintaan.

          Comment


          • #6
            Olen autoani testannut niin kyllä se kierroksia sinne 6 tonniin tasaisaisesti nostaa kun uskaltaa
            polettaa, murinat aika mahtavat :)

            Onhan autollani jo ajettukkin yli 300000 tkm niin voihan siinä olla väljyys hävikkiäkin mikä
            vähetää lopullista puhtia, näin pessimistisesti ajateltaen ;)

            Comment


            • #7
              sen nokka-akselin erottaminen pelkästään katsomalla noin yleensä on aikalailla mahdotonta.

              eriasia olisi jos tarjolla olevia nokkia saisi erilaisille nostajatyypeille (esim. rullanostaja), jolloin sen näkisikin jo paljain silmin. ja tuo nokka-akselin jyrkkyys on vähän harhaanjohtava virittäjien "termi", koska viritysnokassa voi varsinainen ramppi ja olake olla jopa vakioakselia loivemmat, johtuen vaikkapa peruskehän halkaisijan kokoerosta. Hydraulinen nostaja kun on kapistus jolle on olemassa käytännössä maksimi nousu jonka nokkaan voi hioa, ilman että se leikkautuu koneen pyöriessä kiinni.

              Comment


              • #8
                Omassani oli aikaisemmalla omistajalla ollut ABT -virinokka hydraulisten nostajien kanssa. Nokka oli vaihdettu takaisin originaaliin, kun 4- ja 5 -sylinterin nokkien pinnoitteet olivat kuluneet ja nokat selvästi pyöristyneet.
                Aika jyrkältähän tuo keppi maallikon silmin näyttää vakioon verrattuna.

                Comment


                • #9
                  Terve. Nokkani ei aivan ole yhtä jyrkkä kuin ABT:sa, lähinnä vastaa niitä kuluneita nokkia.
                  Kertooko se mitään että autoni nokka akselia ei ole hiottu kiiltäväksi kuten ABT.sa?

                  Comment


                    #10
                    Kun vakionokka hiotaan uusille arvoille, niin mitä tapahtuu sille nitrauskerrokselle joka on vain siinä pinnan tuntumassa?

                    Siis olen antanut itseni suullisen perimätiedon kautta ymmärtää että vagin nokat olisivat nitrattuja.

                    Onko raadilla hajua mitä tuommoinen Abt:in nokka joka on kulunut 4/5-sylinterin kohdalta kunnostus mahtaisi maksaa? Nokan mallin saa muiden sylintereiden kohdalta. Lähinnä tulee mieleen jonkin sortin plasmatäytehitsaus, ja lämpökäsittely. ??

                    Comment


                    • #11
                      Ei kai esim catcamsin nokka niin paljoa maksa että kannattaisi edes yrittää elvyttää jo entistä nokkaa uusiksi?

                      Comment


                        #12
                        Ootko selvitellyt catcamsin hintoja?

                        Comment


                        • #13
                          Rami: Joskus korjautettiin Alfan nokkia R-koneistuksessa. Hintaa tuli muistaakseni 50eur/nokka. Niihin taisi tulla nitraus pintakäsittelyksi.
                          Niin: Ainakin 20v:n nokat catilla maksoi pyöreät 1100eur/pari.

                          Comment


                            #14
                            Onko se tuo Keravalla oleva R-koneistus? Lammaskallionkatu?

                            Comment


                              #15
                              5-pyttyseen, 268asteinen tai lähelle?
                              Hydr. nostajille maksoi vuodenvaihteessa karvanalle 400E. (Cat Cams)

                              On vieläkin hyllyssä, ei myydä vielä pois :)

                              Comment


                                #16
                                Pirun kallis karvanalle ;-)

                                Comment


                                • #17
                                  Juurikin se sama orkesteri on kyseessä.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X