Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia ohjaustehostimen vuodoista?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kokemuksia ohjaustehostimen vuodoista?

    Moi
    Onkos audimiehillä ollut riesana ohjaustehostimen vuodot? Itselläni S2/ 3b tehostimesta katoaa
    öljyt 2kk aikana lähes kokonaan. En ole viellä paikallistanut vuotoa kun en ole päässyt auton alle viellä, mutta tuntuu olevan alta märkä. Tehostin itse ei pidä sen normalia kummempaa ääntä. Toivoisin että se olisi vaan letkun vaihto...
    Minkähänlaisista korjauskustannuksista mahtaa olla kyse ?

    T. 4-vetoon muuten tyytyväinen

    #2
    79 malliseen A1005D audiin aikanaan uusin hammastangon tiivisteet ja tuli sillä kuntoon (muistaakseni ohjausakselin stefa vuosi), myöhempiin Audeihin ei ole tarvinnut tehostimille mitään tehdä vaikka kilometrejä on tullu mittariin yli 400000.

    Comment


      #3
      Vuotavat hammastangot ovat todellakin tuon ikäkauden audien ominaisuus.

      Comment


        #4
        Ittelläkin vuoteli AAN koneisen ohjaustehostin, ja se vuoti tehostimen päältä olevasta tulpasta(tulpan alla mäntä ja jousi ja jne)(tulppa iso ristipääkantainen) .Vaidettiiin uusi o-rengas ja vuoto lakkasi. Vuoto oli aika v-mäinen sillä ....
        valutti lohkoa pitkin pohjapanssarin päälle ja sieltä maahan, meni aika kauan, että sain vuodon paikallistettua....mutta nyt pitää!!
        Vinkki hae hakusanalla ohjaustehostin tolla etsimellä näiltä sivuilta

        Comment


          #5
          Käytännössä se voi vuotaa mistä tahansa. Lohduttavaa eikö totta.
          Tyypillisimmin kuitenkin pumpun korkeista tai ohjausvaihteesta. Itselläni mehii myös ohjausvaihteen säätöruuvista ja paluuletkuista. Tarkasta myös säiliön seutu, koska siellä ne paineettomat voivat myös vuotaa. Paluuletkujen 3-haara jarrutehostimen lähellä on myös yksi paikka.

          Suosittelen pesemään jykevällä liuottimella konehuoneen. Näin pääset jyvälle siitä mistä kastuu.

          Comment


          • #6
            Mulla vuotaa monestakin paikkaa :)
            Ainakin ohjausvaihteen apukuskin puolelta(tiputtaa joskus pakosarjan päälle) ja säilöin juuresta sekä liitoskohdista keulassa vuoti ennen klemmarien uusintaa (kohdasta jossa kumiletku muuttuu rautaiseksi )mutta en ole jaksanut tehdä asialle mitään koska nestettä menee noin desi kuukaudessa joskus vähemmänkin, riippuu kuinka paljon joutuu kääntämään rattia oikean puolen rajoitinta vasten. eli vinkkinä jos mahdollista älä käännä rattia rajoitinta vasten.

            Comment


              #7
              Vuoti kyllä

              Sama juttu täällä, vuotokohta löytyi tehostimen päällä olevasta tulpasta. Hiljalleen "tihkui" o-renkaan välistä mehut ulos. Vanhaa koitettiin korjata uudella o-renkaalla, tuloksena koko säiliön tyhjeneminen konehuoneeseen aikas hienolla paineella... ;o)

              Uusi tulppa uusine o-renkaineen oli noin 20 euroa.

              Comment


                #8
                Uusi o-rengas 1 euron. Kannattaa voidella ennen asennusta ettei rispaannu tulppaa(ia) tiukatessa.

                Comment


                  #9
                  Millä työkalulla sen "+"-kantaisen tulpan saa auki?

                  Comment


                  • #10
                    Naputtelemalla ns. taltta ja vasara tyylillä.

                    Comment


                      #11
                      Jokainen omistuksessani ollut Audi on potenut ohjaus/jarrutehostimen vuoto-ongelmia jossain välissä. Nykyisessäkin pelissä on pientä tihkumista havaittavissa muutamassa letkuliitoksessa. Eiköhän se ennemmin tai myöhemmin ala valuttamaan reilummin. Lisäksi tehostinpumppu pitää kilkatusta kylmäkäynnistyksissä...

                      Sanoisin, että jokaisessa tuon ikäluokan Audissa on odotettavissa pentosiinivuotoa jossain vaiheessa. Jos vuotoa ei vielä ole, niin hyvä niin, mutta kannattaa varautua siihen, että se ihan varmasti näyttää todellisen karvansa ajan kuluessa. Tämä nyt vaan on tosiasia, jonka kanssa tulee oppia elämään, jos Audilla meinaa ajella:)

                      Comment


                        #12
                        niinpä taitaa olla (nimim. Aikanaan lötkössä ohjausvaihteen rempannu)...

                        Hetkellä kuitenkin näyttää tässäkin menopelissä kummittelemassa sama ongelma eli jälkijäähdytyspumpun päälle oli tihkunut öljyä - perusteellisemman tarkistuksen jälkeen näyttää niistä kahdesta letkusta se pommin puolelle menevä paineletku pikkuhiljaa falskaavan (valitettavasti ei voi siitä sittenkin olla 100% varma).Tähän asti ei ole huomattavaa pentosiinin katoa muuten ollut.

                        Nopea tarkistus "perhealbumin" suuntaan viittasi, että tuo 895 612 065B kustantaisi tiskillä sellaiset huomattavasti päälle 300 egee - eli muita vaihtoehtoja pikkuhiljaa hiipivän ongelman ratkaisemiseksi ei todellakaan olla torjumassa sivuun :) ...

                        Letkun yhtäkkinen antautuminen ei olisi kovin kiinnostava vaihtoehto tämän asian eri "kehitysnäkymien" joukossa.

                        Ainoa asia joka hetkellä ehkä pikkuisen rauhoittaa, on se, että pumpun jarrutehostuksen piirin tuotto on kuitenkin ohjaustehostuksen piiriä huomattavasti pienempi...

                        P.S. Näyttää aika vahvasti siltä, että tihkuu sieltä pumpun päästä, missä kumi ja metalli kohtaavat...

                        Comment


                          #13
                          Viimein pumppu pitää ja hammastanko on tiivis. Nyt vuotaa jarrutehostin. Pommista ei puhuta.

                          Typ44:lla yhä ajavana jätän avautumatta hydraulipuolen vuodoista sen enempää.

                          Comment


                            #14
                            Huomasin tuossa tukivarren vaihdon yhteydessä raidetangon sisemmän pään suojakumin olevan irti tehostajan päästä ja kosteuttakin siellä ilmenee. Pari kertaa olen joutunut täyttämään nestesäiliön.
                            Mikä tuossa voisi vuotaa? Onko kallis homma tai vaikea tehdä?

                            Comment


                              #15
                              Mistäs autosta on kyse?

                              Comment


                                #16
                                Ainiin..

                                Se oli tuo profiilin 3B Passat. Oletan, että lelut on samat kuin saman ikäisissä A4 ja A6 malleissa.

                                Comment


                                  #17
                                  Niin, mites se nyt oli?

                                  Hoviasentajan tuomio oli, että vaihtoon menisi. Mutta mikä? Tehostin, ohjausvaihde..?

                                  Comment


                                    #18
                                    ensimmäinen vika nyt ilmeni audiin eli ohjaustehostimen päältä olevasta tulpasta korkkaa aina se o-rengas. viimeviikon loppuna meni ensimmäinen nyt viikon kesti meni toinen. että herää kysymys mistä voi johtua. tuntuu että hajois siitä ku nyt tuli vähän linkutettua ja annettua kierroksia koneelle että sen takia. mutta mene ja tiedä? niin ja onko sillä väliä ku kirin sen tehostimen hihnan että kuinka kireällä sais olla.? sen kirin päivää ennen ku meni ensimmäinen o-rengas.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ettei olisi vaan se uusi rengas leikkaantunut paikalleeen laitettaessa. Rengas on hyvä voidella joko tehostinöljyllä tai kumirasvalla.

                                      Myös 0,5mm. paksumpaa o-rengasta voi kokeilla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tulppa kannattaa uusia ja o-rengas. Tulppia saa marmorilta ~5e renkaineen.
                                        Uutta tulppaa takaisin laittaessa kantsii voidella hydr.öljyllä o-rengas sekä
                                        tulpasta kierreosio. 100% puhtaus on kanssa hyväksi ja tietysti oikeat
                                        öljyt.
                                        Eräät on laittanut lukitusliimaa myös, mutta ei mielestäni tarpeellista.

                                        E. Ari ehti ensin näemmä.
                                        Viimeksi muokannut mikaks; 21.12.2008, 13:41. Perustelu: lisäys

                                        Comment


                                          #21
                                          Ei sitä tulppaa minun mielestä kannata uusia, ellei ole selkeästi kulumaa nähtävissä. Mikä siinä uudessa sen paremmin pitäisi o-renkaan ehjänä? Ainoa ero on, että uusi saattaa pysyä hieman paremmin kiinni, kun kierteet ovat vielä ns. uuden karheat verrattuna vanhaan useampaan kertaan avattuun.

                                          Saahan siinä tosin sen o-renkaan mukana ja ainakin tulee oikeaa materiaalia oleva o-rengas laitettua. Eli jos ei ole o-renkaita, niin sitten voi hommat uuden tulpan renkaalla, niin ei tarvitse etsiskellä o-renkaita.

                                          Ja oikea tapa on laittaa o-rengas ensin pumpun koloon ja kiertää tulppa sitten kierteille o-renkaan läpi. Muuten se o-rengas leikkaantuu pumpun kolon reunoihin kiinni kierrettäessä.

                                          Comment


                                            #22
                                            joo taas laitoin uuden tiivisteen saa nähä kauan kestää. oikeat öljyt on mutta laitoin se tiivisteen ensi tulppaan ja sitten paikalleen. rasvasin kyllä kierteet ja tiivisteen. voiko olla mahollista että johtuis siitä? kuitenkin viimeviikon kun ajelin ni katoin joka kerta ettei ollut vuotanu. ja sitten yhtäkkiä. tota lukitus liimaa en kyllä myöskään näkis tarpeelliseks käyttää. jos ei kohta ala pitämään ni tuli mieleen että laittas messinki tiivisteen ni sitte luulis pitävän. ja se vielä tuli mieleen että onkohan siihen joku edellinen omistaja vaihtanu sen tiivisteen ja onko se oikean lainen kun otin sen vanhan vaan malliks ja hain paikallisesta hydrauliikka liikkeestä tiivisteen.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ihan hyvin ne renkaat voi laittaa tuollakin tavalla. Oikea renkaan ko on 36x2.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei sitä tulppaa minun mielestä kannata uusia
                                                No, eihän se mikään pakollinen ole vaihtaa, meinasin kun marmorilta o-renkaaseen tulee mukaan myös tuo tulppa ja onhan se mukavampi
                                                laittaa uusi tulppa, jos vaikka vanha on saanut edellisistä
                                                avauksista kipeetä. Nämä ei nyt niin paljon maksa, ottaa
                                                vaikka yhden ylimääräisen mukaan varuiksi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Audista hävinnyt puolet ohjaustehostimen nesteistä ja tallissa tiputtanut läikän sinne about laturin alle. Tyhmä kysymys: Missäs se ohjaustehostin on näissä 6-koneisissa?

                                                  Jos siinä on kanssa toi tulpan o-rengas hajalla, niin miten siihen pääsee käsiksi?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Se on siinä keskellä edessä muovin alla niinku sonnin otsassa. Tehostin nesteen vuotopaikkoja:
                                                    - pumppu
                                                    - painepuolen letku saumakohdasta missä muuttuu kumista metalliputkeksi. (kesä-)kuumana suihkuttaa oikeanpuoleisen pakosarjan päälle ja haisee
                                                    - ohjausvaihde (jos haitarikumit rikki niin tiivisteet menee)
                                                    - olen kuullut myös vuotavasta säiliöstä

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Elikkä äsken tuossa bongasin tällaisen vian omasta autostani

                                                      http://kuvablogi.com/nayta/1698663/

                                                      Eli ohjausvaihteen oikeanpuoleinen suojakumi rikki ja kohtuu hyvän voitelu tullut sen alapuolisille osille. Mitäs tuohon nyt menee uusiksi?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Käytännössä kaikki hammastangon tiivisteet menee vaihtoon ja tuo haitarikumi. En tiedä saako tuohon tosin tiivistesarjaa vai käykö vielä lötkön sarja.
                                                        Viimeksi muokannut jasso; 23.1.2009, 22:26.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ei käynyt lötkön tiivistesarja urssiin kokonaisuudessaan. Sylinterin varsi on
                                                          paksumpi lötkoon verrattuna C4:ssä, joten lötkön tiivistepaketin muoviholkki
                                                          on sisärei'ältään pienempi. Muuten kaikki o-renkaat käy lötkön pussista
                                                          C4:een. Marmorilta kyselemään tiivistesarjaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Satutteko muistamaan osanumeroita?

                                                            En ole joutunut täyttämään tehostinnestettä sinä aikana kun auto on minulla on ollut. Ja pinta on pysynyt mielestäni tuossa samassa koko ajan. Tuo ohjausvaihteen alla oleva sotku ei ole tuoreen tuntuista/näköistä, tosin tuossa ihan vaihteen luona on vähän tuota öljyä.

                                                            Pitää varmaan ihan ensimmäiseksi yrittää suojata ja puhdistaa ohjausvaihde ja sen ympäristöä ja seurata miten nesteen pinnalle käy. Tuli vain mieleen että olisiko joskus aikaisemmin vuotanut ja o-vaihde korjattu/vaihdettu ja nyt sitten uudestaan korkkaamassa.
                                                            Viimeksi muokannut Rusty; 24.1.2009, 12:56.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X