Tiivisteet ne on joku sinne hammastankoonkin joskus asentanut tehtaalla. Hydraulitanko on metka nimitys :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia ohjaustehostimen vuodoista?
Collapse
X
-
Mistähän tuollainen uusi/vaihtolaite ohjausvaihde kannattaisi hankkia? Vai joutuuko hankkimaan purkuosan?
Tiivistesarjaa volkkarilta ~100e pintaan C4 tankoon. Iso työ, mutta kannattaa. BTDT.
Comment
-
Tuollaisen löysin...
http://www.servopumpe-servolenkung.de/servolenkung.htm
Onko kukaan hankkinut tuolta?
Comment
-
Hammastanko vaihdettu b5
Vaimon b5 225tkm ABC vuoti hammastangon suojakumista. Kumi ehjä. Parin vuoden ja ~20tkm aikana lisätty öljyä n. litra. Eli ei mitään hirveää vuotoa.
Pajalla todettiin että ohjausvaihde eli hammastanko vuotaa kuin seula. Kuulemma suojakumi oli tiivis, öljyä ei ollut sen takia hävinnyt paljoa. Ohjausvaihde töineen arvio 800€.
Hinta nousi vielä satkulla, kun tilasivat ensin väärän osan tai osan toimittaja lähetti väärin. Eniveis, minä jouduin maksumieheksi. Auto seisoi pajalla yli kaksi viikkoa. AH-auto Espoossa.
Appiukko (25v kokemusta autokorjaajana) sano, että tiivisteitä on hammastankoihin vaihdettu, mutta ne on olleet vain väliaikaisia korjauksia; lopulta ja melko piankin on kuitenkin pitänyt vaihtaa koko ohjausvaihde. Hän ei tosin ollut urallaan mikään Audi-specialisti.Viimeksi muokannut sorppi; 9.7.2010, 07:40.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Wisa Näytä viestia) Ei tarvitse ilmata.
b) Marmorilta alkuperäisöljy tai tarvikeliikkeestä Febi-merkillä myytävää tavaraa. Ei mitään muuta, esim. automaattiöljyä missään tapauksessa.Viimeksi muokannut sukramair; 9.1.2011, 20:06.
Comment
-
Onko jollain muuten ideoita kun mulla on päässyt ruostumaan tuo rautainen ohjaustehostimen putki joka kulkee vasemmassa palkissa ali paisarin ja abs yksikön, kurahan siihen on lentänyt kumilerpake aukosta ja ruostuttanut putkea, en tiedä sitten kuinka paksu tuo on, ei vaan ole kiva kun se joskus poksahtaa.. Marmorilla tuo maksaa 68e mut itse suunnittelin kupariputkea siihen tai kumiletkua ja päihin sopivat jatkoliittimet...hmm?
Comment
-
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=60-5950
Tuossa muuten linkki mainitsemastani aineesta jota olen käyttänyt.
Comment
-
Itellä alko vuotamaan se ylin letku mikä näkyy siinä, mikä menee säiliöltä hammastangolle. Ja voin sanoa että se ei ole "vaan" letku siinä vaiheessa. Laakkoselta +300e pelkkä letku. Kävin tosin ite teettämässä ja makso noin 60e mutta vaihtaminen oli aika anaalista. Samalla kun sen irrottaa kannattaa vaihtaa kaikki tiivisteet sinne. Tosin S2 osien saannista en tiedä.
Comment
-
No niin, meikäläisen S3 (APY) päätti sitten viikonloppuna myös päästellä ohjaustehostimen litkut pihalle. Tänään käytin korjaamolla ja tuomio oli, että ohjausvaihde / hammastanko vuotaa ja pitäisi vaihtaa. Alkuperäisosa maksaa hunajaa ja tarvikeosaa ei ole saatavilla kovinkaan nopealla aikataululla. Tämän takia ajattelinkin, että laittaisin purkuosan tilalle. Purkaamoista löytyi muutama potentiaalinen vaihtoehto, mutta pari kysymystä tuli mieleen ennen kuin alan osaa tilailemaan.
1. Sopiiko vm. 96-03 bensa A3:n ohjausvaihde S3:een? Myyjän mukaan sopii, jos ei ole sähköistä liitintä (?) tai jotain. Ilmeisesti myös ratin "kääntömatka" muuttuisi tässä tapauksessa. Onko tästä mitään haittaa?
2. Sopiiko uudemman S3:n (BAM) ohjausvaihde S3:een (APY)?
Comment
-
-
Tässäpä vielä hyvä kuva tehostimesta näille autoille:
Cabriolet (ACA): 6 CYLINDER; AAH,AFC
80/90 (A80): 6-CYLINDER
A4/Avant (A4): AFC,AHA
A4/Avant (A4): 6 cylinder:
A4/Avant (A4): AHA,ATQ
A4/Avant (A4): Audi A4/S4/Avant quattro (A4Q): AVK,BGN
A6/Avant (A6): Audi A6/S6 quattro (A6Q): 6-cylinder+
Comment
Comment