Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia ohjaustehostimen vuodoista?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tiivisteet ne on joku sinne hammastankoonkin joskus asentanut tehtaalla. Hydraulitanko on metka nimitys :)

    Comment


    • #62
      Minkälaiset ohjeet muuten ELSAsta löytyy tuon vaihtoon?
      Viimeksi muokannut Rusty; 22.5.2010, 20:07.

      Comment


      • #63
        Mistähän tuollainen uusi/vaihtolaite ohjausvaihde kannattaisi hankkia? Vai joutuuko hankkimaan purkuosan?
        Purkuosaa en laittaisi. Näilläkin tangoilla on varmasti kilsoja takana kiitettävästi, että vaikka olisikin ehjä purkuosa, niin varmasti vuotaa kohta.
        Tiivistesarjaa volkkarilta ~100e pintaan C4 tankoon. Iso työ, mutta kannattaa. BTDT.

        Comment


        • #64
          Tuollaisen löysin...
          http://www.servopumpe-servolenkung.de/servolenkung.htm

          Onko kukaan hankkinut tuolta?

          Comment


          • #65
            Hammastanko vaihdettu b5

            Vaimon b5 225tkm ABC vuoti hammastangon suojakumista. Kumi ehjä. Parin vuoden ja ~20tkm aikana lisätty öljyä n. litra. Eli ei mitään hirveää vuotoa.
            Pajalla todettiin että ohjausvaihde eli hammastanko vuotaa kuin seula. Kuulemma suojakumi oli tiivis, öljyä ei ollut sen takia hävinnyt paljoa. Ohjausvaihde töineen arvio 800€.
            Hinta nousi vielä satkulla, kun tilasivat ensin väärän osan tai osan toimittaja lähetti väärin. Eniveis, minä jouduin maksumieheksi. Auto seisoi pajalla yli kaksi viikkoa. AH-auto Espoossa.
            Appiukko (25v kokemusta autokorjaajana) sano, että tiivisteitä on hammastankoihin vaihdettu, mutta ne on olleet vain väliaikaisia korjauksia; lopulta ja melko piankin on kuitenkin pitänyt vaihtaa koko ohjausvaihde. Hän ei tosin ollut urallaan mikään Audi-specialisti.
            Viimeksi muokannut sorppi; 9.7.2010, 07:40.

            Comment


            • #66
              Alkuperäinen kirjoittaja Wisa Näytä viesti
              a) Ei tarvitse ilmata.
              b) Marmorilta alkuperäisöljy tai tarvikeliikkeestä Febi-merkillä myytävää tavaraa. Ei mitään muuta, esim. automaattiöljyä missään tapauksessa.
              Mulle lykkäsi LHM+ Öljyä käteen ohjaustehostimeen ("Hydraulisten jarrulaitteiden mineraalipohjainen jarruneste citroen ja berliet merkkisille ajoneuvoille. tuote ei ole hydroskooppinen, jarrunesteen käyttö on sallittu niissä ajoneuvoissa joissa hydrauliset jarruosat on merkitty vihreällä värillä"...) paikallisesta osapuljusta, sano että joku joka näitä tehostimia korjaa niin sano et vastaavaa ainetta kuin marmorilta ja puolet halvempaa.. en tiedä sit. sitä oon lorauttanut jo.
              Viimeksi muokannut sukramair; 9.1.2011, 20:06.

              Comment


              • #67
                Onko jollain muuten ideoita kun mulla on päässyt ruostumaan tuo rautainen ohjaustehostimen putki joka kulkee vasemmassa palkissa ali paisarin ja abs yksikön, kurahan siihen on lentänyt kumilerpake aukosta ja ruostuttanut putkea, en tiedä sitten kuinka paksu tuo on, ei vaan ole kiva kun se joskus poksahtaa.. Marmorilla tuo maksaa 68e mut itse suunnittelin kupariputkea siihen tai kumiletkua ja päihin sopivat jatkoliittimet...hmm?

                Comment


                • #68
                  http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=60-5950

                  Tuossa muuten linkki mainitsemastani aineesta jota olen käyttänyt.

                  Comment


                  • #69
                    Itellä alko vuotamaan se ylin letku mikä näkyy siinä, mikä menee säiliöltä hammastangolle. Ja voin sanoa että se ei ole "vaan" letku siinä vaiheessa. Laakkoselta +300e pelkkä letku. Kävin tosin ite teettämässä ja makso noin 60e mutta vaihtaminen oli aika anaalista. Samalla kun sen irrottaa kannattaa vaihtaa kaikki tiivisteet sinne. Tosin S2 osien saannista en tiedä.

                    Comment


                    • #70
                      No niin, meikäläisen S3 (APY) päätti sitten viikonloppuna myös päästellä ohjaustehostimen litkut pihalle. Tänään käytin korjaamolla ja tuomio oli, että ohjausvaihde / hammastanko vuotaa ja pitäisi vaihtaa. Alkuperäisosa maksaa hunajaa ja tarvikeosaa ei ole saatavilla kovinkaan nopealla aikataululla. Tämän takia ajattelinkin, että laittaisin purkuosan tilalle. Purkaamoista löytyi muutama potentiaalinen vaihtoehto, mutta pari kysymystä tuli mieleen ennen kuin alan osaa tilailemaan.

                      1. Sopiiko vm. 96-03 bensa A3:n ohjausvaihde S3:een? Myyjän mukaan sopii, jos ei ole sähköistä liitintä (?) tai jotain. Ilmeisesti myös ratin "kääntömatka" muuttuisi tässä tapauksessa. Onko tästä mitään haittaa?

                      2. Sopiiko uudemman S3:n (BAM) ohjausvaihde S3:een (APY)?

                      Comment


                      • #71
                        Onkos sille "+"-tulpalle ja sen tiivisteelle numeroa? vagcat ei ainakaan näyttäny..

                        Comment


                        • #72
                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...highlight=17x2

                          Comment


                          • #73
                            Tässäpä vielä hyvä kuva tehostimesta näille autoille:

                            Cabriolet (ACA): 6 CYLINDER; AAH,AFC
                            80/90 (A80): 6-CYLINDER
                            A4/Avant (A4): AFC,AHA
                            A4/Avant (A4): 6 cylinder:
                            A4/Avant (A4): AHA,ATQ
                            A4/Avant (A4): Audi A4/S4/Avant quattro (A4Q): AVK,BGN
                            A6/Avant (A6): Audi A6/S6 quattro (A6Q): 6-cylinder+
                            Attached Files

                            Comment

                            Working...
                            X