Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia ohjaustehostimen vuodoista?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Se männänvarren muovistefahan on juuri se, joka sielä itseasiassa vuotaa ja se ainoa spesiaalitiiviste. Muut onkin oikeastaan vain normi o-renkaita.

    Comment


    • #32
      AKTE:ssa ei ollut valitettavasti räjäytettyä kuvaa hammastangosta, että saisi
      nuo tiivisteet selville numeroineen C4:ään.

      Comment


      • #33
        Onko tämä pallukka se pumppu sitten?:http://i535.photobucket.com/albums/e...ustehostin.png

        Olen nyt metsästänyt näitä mahdollisia vuotokohtia, mutta en löytänyt mistään tollasta. Siellä koneen takana ilmanottokotelon alla näyttäisi aika märältä, mutta sinne ei oikeen näe..

        Comment


        • #34
          Mun mielestä tuo on painevaraaja, myös pommiksi kutsuttu. Tehostajan pumppuhan löytyy tuosta apulaitehihnalinjasta. Jos koneen takaa vuotaa
          jostain, niin on syytä vilkuilla hammastankoon/ohjausvaihteeseen päin hieman
          tarkemmin. Voihan se vuoto olla muualtakin.

          Comment


            #35
            Pumppu on kuvassa vasemmalla alhaalla, se missä on hihnapyörä päässä. Kuvassa itseasiassa kaksi.

            Comment


              #36
              Alkuperäinen kirjoittaja Rusty
              Satutteko muistamaan osanumeroita?

              En ole joutunut täyttämään tehostinnestettä sinä aikana kun auto on minulla on ollut. Ja pinta on pysynyt mielestäni tuossa samassa koko ajan. Tuo ohjausvaihteen alla oleva sotku ei ole tuoreen tuntuista/näköistä, tosin tuossa ihan vaihteen luona on vähän tuota öljyä.

              Pitää varmaan ihan ensimmäiseksi yrittää suojata ja puhdistaa ohjausvaihde ja sen ympäristöä ja seurata miten nesteen pinnalle käy. Tuli vain mieleen että olisiko joskus aikaisemmin vuotanut ja o-vaihde korjattu/vaihdettu ja nyt sitten uudestaan korkkaamassa.
              ETKAsta löytyi:

              4A1 498 020
              Set of seals for powersteering

              4A1 498 020 A
              Set of seal for powersteering

              Tiedä sitten kumpi noista on mikäkin. A-versio on luokkaa 10€ kalliimpi (Saksan hinnoilla).

              Comment


              • #37
                Kiitoksia. Pitääpä alkaa selvittelemään noiden avulla asiaa.

                Comment


                • #38
                  ETKAsta löytyi:

                  4A1 498 020
                  Set of seals for powersteering

                  4A1 498 020 A
                  Set of seal for powersteering
                  Hyvä. Olisi pitänyt rullata vähän alemmas :)

                  Comment


                  • #39
                    Itselläkin on kyseinen vika urS4:sani ollut, ja nyt rupeaa tehostimen öljy olla vaarallisen alhaalla säiliössä. Eli pari tyhmää kysymystä aiheeseen; a)jos vaihdan tuon o-renkaan, pitääkö tuo järjestelmä ilmata tms niinkuin jarrujärjestelmä? Vai onko tiivisteen vaihto plug&play tyyppinen avaa/vaihda/kiinnitä menetelmä? b)mikä öljy käy tuohon ohjausjärjestelmään? onko jotain marmoriöljyä vai normaalia tarvikeöljyä (suosituksia?)?

                    Eli tyhmiä kysymyksiä, mutta olisin kiitollinen vastauksista.

                    Comment


                      #40
                      a) Ei tarvitse ilmata.
                      b) Marmorilta alkuperäisöljy tai tarvikeliikkeestä Febi-merkillä myytävää tavaraa. Ei mitään muuta, esim. automaattiöljyä missään tapauksessa.

                      Comment


                        #41
                        Mikä noissa Audin tehostajan nesteissä oikein on? Miksei tavallinen vihreä neste käy?

                        Comment


                          #42
                          Järjestelmäpaineet on "pikkasen" suuremmat verrattuna muihin autoihin.

                          Comment


                            #43
                            Ja muut tuppaavat syömään tiivisteet.

                            Comment


                              #44
                              Jaa..
                              Rouvan B4:ää on vaivannut tuollainen jatkuva nesteiden hävitys koko sen ajan kun se meillä on ollut (syyskuun alusta). Pitää kokeilla vaihtaa nuo litkut, jos siitä enää on mitään hyötyä, jos vahinko on jo tapahtunut?

                              Sieltä se pumpulta jostain tulee. Pumpun vaihtoa tai korjausta olen suunnitellut, mutta tallin puuttuessa olen lykännyt hommaa ensi keväälle. Tuo kun tyhjenee alamerkkiin noin 5-6 viikossa, eli ei nyt suunnatonta vauhtia.

                              Comment


                                #45
                                Tahtoopa olla,että ei auta vaikka vaihtaa öljyt.Vuoto on jo alkanut niin ei yleensä korjaannu kuin tiivisteitä vaihtamalla.Itsellä S2:ssa ois kans vuotoja paikattavana.Yleensä vuodot lisääntyy ilman jähtymisen mukaan.

                                Comment


                                  #46
                                  Yleensä vain pahenee vaihtamalla oikeat litkut, jotka usein ovat juoksevampaa tavaraa.

                                  Comment


                                    #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja s6 Näytä viesti
                                    ...vuotokohta löytyi tehostimen päällä olevasta tulpasta. Hiljalleen "tihkui" o-renkaan välistä mehut ulos. Vanhaa koitettiin korjata uudella o-renkaalla, tuloksena koko säiliön tyhjeneminen konehuoneeseen aikas hienolla paineella... ;o).
                                    Itselleni kävi aivan samalla tavalla, vaihtamani o-rengas on 2.5mm paksu = ilmeisesti liian paksu, kun tänään tuli (taas) öljyt pitkin konehuonetta.

                                    Comment


                                    • #48
                                      joo, huomasin omassa taas saman.

                                      vaihdoin kesällä sen x-mutterin alle tiivisteen, ja tänne asti se kesti, pitääpi hankkia vitonista seuraava o-rengas.

                                      onkos raadilla muuten säiliö kuinka usein työntänyt yli nestettä kun liippailee ympäri kyliä ?
                                      (normaalisti ajaessa (vaimo siis)) ei tule mitään yli, eli tuskin on mikään mekaaninen vika)

                                      Comment


                                        #49
                                        Eipä sen pitäisi yli kuohuttaa oikein missään olosuhteissa. Ettei ny vetäisi ilmaa sen tulpan välistä puNppuun päin? Pienikin imuvuoto vaahdottaa vihreää kultaa vauhdilla ja silloin se ei viihdy tonkassaan.

                                        Comment


                                        • #50
                                          se voisi olla. pitääpä innostua vaihtamaan tiivari.

                                          Comment


                                            #51
                                            Vähän jatkoa omalle säätämiselle.

                                            "+" tulppaa auki ottaessa lähti kierteen yläreuna mukaan.
                                            Kierre on ollutkin jo halki/irti auton minulle tultua. Eli 1/4 kierroksen verran lähti kierrettä, siihen o-renkaan uraan asti pois. Nyt ei o-renkaalla siinä mitään tee, mutta kun auto oli saatava ajoon, teetätin teflonista prikan.

                                            Tämä tefloninen prikka on 1.5mm paksu sekä on tiukka tulpan "koloon", sekä tulpan kierteeseen. Nyt prikan paikalla ollessaan tullut 1000km tauluun, eikä mitään hikoilua ole ollut havaittavissa!

                                            Comment


                                              #52
                                              Kaikki tarvike o-rengastiivisteet ei sitten kestä tuota tehostinöljyä vaan voi päästää öljyt pihalle nopeastikin. Uusi korkki tiivisteineen maksaa alkuperäisosana jotain 6-7 euroa ja kestää taas vuosia.

                                              Comment


                                                #53
                                                Kävin myös korkin hakemassa Laakkoselta, o-rengas todellakin tuntui erilaiselta. Tarvike rinkulat järjestäen kovempia ja muovisempia.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Mites AAN koneessa tuo pumpulta ohjaustehostimelle/vaihteelle menevä letku. Näkyy olevan alalaidastaan kostea ja nesteet pikkuhiljaa karkaavat. Tuo pumpun korkki / tiiviste nyt on aluksi uusittu, joten yksi vuotokohta on jo poistettu. Voiko tuota tehostimelle menevää letkua kiriä esim. klemmarilla, vai auttaako yhtään? Näkyy siitä liitoskohdasta vuotavan, joten luulisi näin?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Uusiksi menee tuo letku, jos vuotaa. Prässättyä liitosta on huono lähteä klemmareilla elvyttämään.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Jhs, no sehän on mukavaa. Paineellisena näkyy jättävän alleen jonkinmoisen vanan yön aikaan. Paineettomana toki vähemmän. Olikos joillakin tähän sopivaa nettilinkkiä sopuhintaan suoraan, vai kannattaako kokeilla hytikkaliikkeessä vanhoihin päihin? Nähtävästi joillakin on tämäkin onnistunut?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Alumiinia letkun päät muistaakseni. Ei onnistu korjaaminen. Muutenkin, jos näistä hydrauliletkuista jättää sinne tarkoitetut kuristimet pois välistä, niin virtaukset menee poskelleen. Joskus tuli kuumeisesti etsittyä jotain linkkiä kuka näitä letkuja myisi urssiin, mutta Tepolle joutui viimekädessä kirjoittelemaan.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          asiasta ampiaispesään.

                                                          x-tiivisteen tai +tiivisteen, mitenkä asian haluaa ilmoittaa, oikea osanro pultille ja o-renkaalle on 026145541. maksaa 8,8e.

                                                          tuo paljon aiemmin mainittu numerosarja on joku omituinen tiivistesarja mikä sisältää varmaankin platinaa, kertakun hintakin oli +120e.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Mistähän tuollainen uusi/vaihtolaite ohjausvaihde kannattaisi hankkia? Vai joutuuko hankkimaan purkuosan? Toiseltakin puolelta nyt kumi paskana ja kusee ilmeisesti välillä oikein reippaasti öljyä, kun kotiparkkipaikalla oli kunnon lammikko ja työpaikalla vain muutama tippa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Itsellä kans vuotaa hydraulinestettä nyt jo melkein litran viikossa, hydraulitanko tilattu Valkosta ja huoltoaika ensi torstaina. Toivoa vain soppii että osa käy vaikka laatikkoon oli kirjoitettu 4-motion - ja kyseessä vajaaveto...myyjä vakuutti sopivan. Tuli vaan noita aiempia viestejä lukiessa mieleen, että olisikohan vuoto korjaantunut tiivisteen vaihdolla. Korjaamossa kuitenkin sanoivat, että vuoto tulee hammastangosta ja uusi tulee vaihtaa - vaihtotyö hankala, suunnittelivat jopa moottorin irroittamista... vedätetäänköhän minua nyt ??
                                                              Viimeksi muokannut LEPPNE; 21.5.2010, 21:51.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X