Se männänvarren muovistefahan on juuri se, joka sielä itseasiassa vuotaa ja se ainoa spesiaalitiiviste. Muut onkin oikeastaan vain normi o-renkaita.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia ohjaustehostimen vuodoista?
Collapse
X
-
Onko tämä pallukka se pumppu sitten?:http://i535.photobucket.com/albums/e...ustehostin.png
Olen nyt metsästänyt näitä mahdollisia vuotokohtia, mutta en löytänyt mistään tollasta. Siellä koneen takana ilmanottokotelon alla näyttäisi aika märältä, mutta sinne ei oikeen näe..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RustySatutteko muistamaan osanumeroita?
En ole joutunut täyttämään tehostinnestettä sinä aikana kun auto on minulla on ollut. Ja pinta on pysynyt mielestäni tuossa samassa koko ajan. Tuo ohjausvaihteen alla oleva sotku ei ole tuoreen tuntuista/näköistä, tosin tuossa ihan vaihteen luona on vähän tuota öljyä.
Pitää varmaan ihan ensimmäiseksi yrittää suojata ja puhdistaa ohjausvaihde ja sen ympäristöä ja seurata miten nesteen pinnalle käy. Tuli vain mieleen että olisiko joskus aikaisemmin vuotanut ja o-vaihde korjattu/vaihdettu ja nyt sitten uudestaan korkkaamassa.
4A1 498 020
Set of seals for powersteering
4A1 498 020 A
Set of seal for powersteering
Tiedä sitten kumpi noista on mikäkin. A-versio on luokkaa 10€ kalliimpi (Saksan hinnoilla).
Comment
-
Itselläkin on kyseinen vika urS4:sani ollut, ja nyt rupeaa tehostimen öljy olla vaarallisen alhaalla säiliössä. Eli pari tyhmää kysymystä aiheeseen; a)jos vaihdan tuon o-renkaan, pitääkö tuo järjestelmä ilmata tms niinkuin jarrujärjestelmä? Vai onko tiivisteen vaihto plug&play tyyppinen avaa/vaihda/kiinnitä menetelmä? b)mikä öljy käy tuohon ohjausjärjestelmään? onko jotain marmoriöljyä vai normaalia tarvikeöljyä (suosituksia?)?
Eli tyhmiä kysymyksiä, mutta olisin kiitollinen vastauksista.
Comment
-
Jaa..
Rouvan B4:ää on vaivannut tuollainen jatkuva nesteiden hävitys koko sen ajan kun se meillä on ollut (syyskuun alusta). Pitää kokeilla vaihtaa nuo litkut, jos siitä enää on mitään hyötyä, jos vahinko on jo tapahtunut?
Sieltä se pumpulta jostain tulee. Pumpun vaihtoa tai korjausta olen suunnitellut, mutta tallin puuttuessa olen lykännyt hommaa ensi keväälle. Tuo kun tyhjenee alamerkkiin noin 5-6 viikossa, eli ei nyt suunnatonta vauhtia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja s6 Näytä viesti...vuotokohta löytyi tehostimen päällä olevasta tulpasta. Hiljalleen "tihkui" o-renkaan välistä mehut ulos. Vanhaa koitettiin korjata uudella o-renkaalla, tuloksena koko säiliön tyhjeneminen konehuoneeseen aikas hienolla paineella... ;o).
Comment
-
joo, huomasin omassa taas saman.
vaihdoin kesällä sen x-mutterin alle tiivisteen, ja tänne asti se kesti, pitääpi hankkia vitonista seuraava o-rengas.
onkos raadilla muuten säiliö kuinka usein työntänyt yli nestettä kun liippailee ympäri kyliä ?
(normaalisti ajaessa (vaimo siis)) ei tule mitään yli, eli tuskin on mikään mekaaninen vika)
Comment
-
Vähän jatkoa omalle säätämiselle.
"+" tulppaa auki ottaessa lähti kierteen yläreuna mukaan.
Kierre on ollutkin jo halki/irti auton minulle tultua. Eli 1/4 kierroksen verran lähti kierrettä, siihen o-renkaan uraan asti pois. Nyt ei o-renkaalla siinä mitään tee, mutta kun auto oli saatava ajoon, teetätin teflonista prikan.
Tämä tefloninen prikka on 1.5mm paksu sekä on tiukka tulpan "koloon", sekä tulpan kierteeseen. Nyt prikan paikalla ollessaan tullut 1000km tauluun, eikä mitään hikoilua ole ollut havaittavissa!
Comment
-
Kävin myös korkin hakemassa Laakkoselta, o-rengas todellakin tuntui erilaiselta. Tarvike rinkulat järjestäen kovempia ja muovisempia.
Comment
-
Mites AAN koneessa tuo pumpulta ohjaustehostimelle/vaihteelle menevä letku. Näkyy olevan alalaidastaan kostea ja nesteet pikkuhiljaa karkaavat. Tuo pumpun korkki / tiiviste nyt on aluksi uusittu, joten yksi vuotokohta on jo poistettu. Voiko tuota tehostimelle menevää letkua kiriä esim. klemmarilla, vai auttaako yhtään? Näkyy siitä liitoskohdasta vuotavan, joten luulisi näin?
Comment
-
Jhs, no sehän on mukavaa. Paineellisena näkyy jättävän alleen jonkinmoisen vanan yön aikaan. Paineettomana toki vähemmän. Olikos joillakin tähän sopivaa nettilinkkiä sopuhintaan suoraan, vai kannattaako kokeilla hytikkaliikkeessä vanhoihin päihin? Nähtävästi joillakin on tämäkin onnistunut?
Comment
-
Alumiinia letkun päät muistaakseni. Ei onnistu korjaaminen. Muutenkin, jos näistä hydrauliletkuista jättää sinne tarkoitetut kuristimet pois välistä, niin virtaukset menee poskelleen. Joskus tuli kuumeisesti etsittyä jotain linkkiä kuka näitä letkuja myisi urssiin, mutta Tepolle joutui viimekädessä kirjoittelemaan.
Comment
-
asiasta ampiaispesään.
x-tiivisteen tai +tiivisteen, mitenkä asian haluaa ilmoittaa, oikea osanro pultille ja o-renkaalle on 026145541. maksaa 8,8e.
tuo paljon aiemmin mainittu numerosarja on joku omituinen tiivistesarja mikä sisältää varmaankin platinaa, kertakun hintakin oli +120e.
Comment
-
Itsellä kans vuotaa hydraulinestettä nyt jo melkein litran viikossa, hydraulitanko tilattu Valkosta ja huoltoaika ensi torstaina. Toivoa vain soppii että osa käy vaikka laatikkoon oli kirjoitettu 4-motion - ja kyseessä vajaaveto...myyjä vakuutti sopivan. Tuli vaan noita aiempia viestejä lukiessa mieleen, että olisikohan vuoto korjaantunut tiivisteen vaihdolla. Korjaamossa kuitenkin sanoivat, että vuoto tulee hammastangosta ja uusi tulee vaihtaa - vaihtotyö hankala, suunnittelivat jopa moottorin irroittamista... vedätetäänköhän minua nyt ??Viimeksi muokannut LEPPNE; 21.5.2010, 21:51.
Comment
Comment