Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 ja käyntihäriö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kyllä sieltä savua tulee normia enempi, en osaa sanoa miten mustaa.

    Onko ehdotuksia miksi se voisi saada liikaa bensaa, eikä edes anna system too rich-koodia?

    Vaaleahkoilta ne tulpat näytti muuten mutta reunat mustat.

    Comment


      #62
      eikös lämpöanturi oireile tolleen että pitää liian rikkaalla kun luulee että kone on kylmä

      Comment


      • #63
        Onko vagin näyttämä lämpötieto sama kuin ecu tietää?
        Se on ainakin normaali 92-93 lämpösenä.

        Comment


          #64
          se anturi on kakstoiminen ja toinen arvo naky muistaakseni ilmastoinnin kautta?

          Comment


          • #65
            Korjausoppaasta: jos bensanpaineensäätimestä poistetaan alipaineletku tyhjäkäynnillä(vacuumputki(imusarjaan) tukittuna) , paine nousee noin 0,5bar ja kone käy siis rikkaalla. Normaali bensan paine nyt 3,8bar... 4,2bar. Paineen ollessa liian suuri voi esim. paluuputki olla tukossa. Yksi vikakohde voi olla bensan vuotaminen suoraan säätimen läpi imusarjaan sen näkee, jos alipainepuoli säätimestä kostuu.

            Comment


              #66
              Eikös voisi olettaa, että jos maffin ottaa irti ja ecu menee limb modeen ,niin se silloin unohtaa kaikki muutkin anturit samalla. Eli käy peruskartalla eikä seuraa lambdaa, imulämpöä yms? Eli tällöin viallisen lämoöanturin kanssa pitäisi limb modessa käydä "hyvin".

              Comment


                #67
                Enpä tiedä. Kylmäkäynnistys pitäis jotenkin varmaan ottaa huomioon.

                Comment


                • #68
                  Ecu ei mene limb modeen maffin poistamalla, tai ei mun autossa ole mennyt. Eikö limb modessa mene ahdot siihen n. 0,4?
                  Siitä nyt täytyy lähteä eteenpäin että kun sinne meen takasi niin mittaan ne puristukset ja ohivuodot ja sitten katotaan se b.p.säätimen toimivuus ja mahdollisesti vuotavat suuttimet.
                  Mutta miten helpoiten saan katottua suuttimet ja säätimen?
                  Viimeksi muokannut Janek; 13.6.2008, 13:39.

                  Comment


                    #69
                    Suuttimet onnistuu testata itse ottamalla suutintukki irti ja kuusi 0.5 l limutölkkiä alle ja starttaamaan. Ne kannattaa tosin viedä ponnattavaksi, niin saat varmuuden toimivuudesta. Maksaa 30€ per pala kun mittaavat.

                    Paineensäätimen toimivuus selviää mittaamalla bensanpaineet. Ja aivan varmasti se ecu menee johonkin vikatilaan kun ottaa maffin pois, koska 2.7 bit moottorissa se on avaintekiä moottorinohjauksessa ja kun siltä ei saada tietoa, on sen käytävä peruskartalla.

                    Comment


                    • #70
                      Menee se johonkin, mutta onko limb mode sama kuin vikatila joka on sama kuin rajoitetut ahdot?
                      30e/kpl testauksesta on aika hyvä hinta kun siihen hintaan saa "uudet" tilalle.
                      Kokeilen sitä pullotestiä.

                      Kuluu muuten aika hyvin bensaa kun 20e bensat meni reilussa kolmessakymmenessä kilometrissä,
                      en kyllä tasakaasua juuri käyttänyt.

                      Comment


                        #71
                        Jos esimerkiksi nokka-akselitunnistimet on pois käytöstä, tiputtaa ecu segventiaalisuihkutuksen pois käytöstä, jolloin jokaisesta rööristä tulee samaan aikaan mälli bensaa.

                        Eikö ahtoja rajoiteta muka, jos maffi on irti?

                        Comment


                        • #72
                          Ok.
                          Noiden nokka-akselitunnistimien johtojen irroitustakin kokeilin niinkuin sulle Petri sanoin,
                          ja oli aivan samanlainen käytökseltään kuin ne kiinni.

                          edit, ei mulla kyllä ole laskenut ahdot, oli maffi kiinni tai ei.
                          Ja silleen perseessä tuntuva ero on vaan alhaalla, vaihteita vaihtaessa huomaa sen pienemmän väännön.
                          Vaikka sen pitäisi kai vaikuttaa 30-40hv.
                          Viimeksi muokannut Janek; 13.6.2008, 14:00.

                          Comment


                            #73
                            Aikoinaan kun lastut oli mitä oli, jotkut ajoivat maffi irti parempia varttimaili aikoja. Ei rajoita ahtoja ainakaan niinkuin vikatila.

                            Comment


                            • #74
                              bensanpaineet on tyhjäkäynnillä n.3,4bar, aluksi oli hetken 3,8.
                              nousee maksimissaan n.4,7bar ajaessa.

                              Comment


                              • #75
                                Vaikka MAFfin johto on irti, toimii mm lambda-säätö normaalisti. Perus-ruiskutusaika siirtyy vaan yleisesti ottaen melkolailla rikkaan puolelle, jota sitten lambda-säädöllä korjataan moottorista riippuen jopa -15%. Vaparikoneissa ei rikastus yleensä ole yhtä raju.

                                Ohjainlaitteessa ei myöskään ole yhtä ainoaa vikatilaa, jossa tietyt toiminnot puuttuvat tai muuttuvat. Vikatilanteen laadusta riippuen, käytetään esim jotain muuta anturitietoa, tai antureiden yhdistelmiä korvaavana arvona, tai ennalta ohjelmaan määriteltyä karttaa tai asetusta.

                                ME7 todellakin on huomattavasti viisaampi kuin normaali tallaaja pystyy edes kuvittelemaan.

                                Comment


                                • #76
                                  No niin, pääsin juhannuksenvietosta taas kattelemaan ja nyt se antaa camshaft position sensor g40 koodia, tämä kai oli se hall-anturi joten voisiko tää koko vika kumminkin olla siinä?
                                  Jos se siis ei välttämättä anna koodia ennenkuin se on tarpeeksi rikki, oisko se voinut nyt mennä ja antaa koodin?

                                  Kai jollakin on hall mennyt rikki, saa kertoa täällä mitä se teki omalle moottorille.

                                  Toinen vaihtoehto on suutinvuoto mikä tulee enää mieleen.
                                  Vaikuttaako tuo bensanpaineet tyhjäkäynnillä 3,4-3,5 vrt 3,8-4 jotain, tai mistä se johtuu?
                                  Max 5bar se antaa hiukan yli barin ahdoilla, se on ok.
                                  Viimeksi muokannut Janek; 21.6.2008, 21:57.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Unohtui mainita että ohivuotomittaukset tein eikä vuotoa ollut käytännössä yhtään.

                                    Mutta, nyt lambdat näyttää aivan erilaisia arvoja, kun bank1 menee miinukselle esim. 16%, bank2 menee samanverran plussalle, siis voi oikein vakavasti kuvitella vian olevan hall??
                                    Ja nyt toimii paremmin ilman maffia, kun aiemmin ei sillä ollut merkitystä.
                                    Omituisia asioita.

                                    Comment


                                      #78
                                      Kyllä siinä anturissa jotain vikaa on kerran vikakoodi tulee. Tarkista että johdot on ehjät.

                                      Kun minä ehtisin (tai joku muu) niin vois ottaa login tuosta asentosensorin toiminnasta. Siitä vois verrata miten se sulla toimii. Mitä arvoja ne anturit näyttää nyt tyhjäkäynnillä?

                                      Bensanpaineet vaikuttaisi olevan ihan ok.

                                      Jos toimii paremmin ilman maffia, se olis sen merkki että maf on rikki.

                                      Comment


                                      • #79
                                        En laittanut ylös arvoja, laitan huomenna.
                                        Maffi kyllä pitäisi olla ehjä, olen nyt kolmea siinä kokeillut.

                                        Vaihdoin hallit eripuolille ja silti bank1 ja 2 arvot pysyi samana niin että ykkönen meni huomattavasti pienemmillä prosenteilla, enimmillään noin 40% eroa kun sallittu on ilmeisesti +/-10%.
                                        Sama myös kun molemmista johto irti.
                                        Tänään jahkailin suutintukkien irrotuksen kanssa mutta sen teen huomenissa.

                                        On tullut myös system too lean koodi kerran, ja knock sensorista ilmoitus, ja vitosen nakutusanturi saa voltteja kaasuttaessa paljon enemmän kuin muut, liki tuplat, mitä tarkoittaa? Oletettavasti vitosessa nakuttaa? Tää kyllä sotii jotain oletuksia vastaan.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ykkösen suutin vuotaa.
                                          Minkähän takia nyt tulee hallistakin sitten, outoa jos se nyt tähän kohtaan hajosi
                                          jos kaikki on ollut suuttimen syytä.

                                          Comment


                                            #81
                                            Otit siis suuttimet esiin ja tarkistit? Hyvä että alkaa viat löytymään.

                                            Varmaan ollut vaan sattuma tuo nokka-akselin anturin hajoaminen. Kyllä siinä jotain häikkää on, ei suutinvika voi siihen vaikuttaa.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Kyllä, tein niinkuin Petri neuvoi ja laitoin pullonpuolikkaat jokaisen suuttimen alle ja starttailin, ykkösestä tuli enemmän bensaa, ja sen lisäksi se jäi tiputtelemaan hieman.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X