Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 ja käyntihäriö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    --------------------------------------------------------------------------------

    Lyttyyn menny tulppa viittaa lähinnä siihen että sylinteris olis jtn ylimäärästä pyäriny ja jääny männän ja tulpan väliin.. Onkos puristuspainemittauksia tehty?
    Juu, se jäikin sanomatta että kyllä siellä jotain pientä oli ollut koska tulpasta huomasi jäljet. Mutta mitä ja miten, en tiedä, varmaankin voi vielä seetejä vahingoittaa. Männässä ei kyllä näkynyt jälkeäkään.
    Ei ole mitattu puristuksia kun ei ole kaksi erilaista mittaria sopinut tuohon.
    Ei voi muuta sanoa kuin perskeles.

    Vielä tuohon 2.8 nokkajuttuun, eikö jyrkempää nokkaa kannata/voi laittaa tähän ilman uudelleenohjelmointia tai muuta isoa muutosta??
    Viimeksi muokannut Janek; 10.5.2008, 18:19.

    Comment


      #32
      Taitaa olla "engine model" pohjalta toimiva ohjaus koneessa, joten sanoisin, että ainakin kannattaa ohjelmoida uusiksi purkki. Miten toimii ilman ohjelmointia, en tiedä.

      Comment


      • #33
        Nokat näyttää erittäin hyviltä verraten kuluneiden kuviin.
        Mitä viellinen hall tekee? Entä se ajoituksensäätömötti?

        Comment


          #34
          Olisikohan jompikumpi nokkaketjun kiristimistä jumissa? Se tekee koneen käynnistä dieselimäisen. Kuluneet nokat voi tehdä epätasaista käyntiä, mutta ei ne koeajossa kulu.

          Jos nokan hall on rikki niin pitäisi tulla vikakoodi. Katso 92 ja 93 kentästä mitä CF arvot on. Pitäisi olla nollan tienoilla tyjäkäynnillä. Ja molemmissa sama arvo.

          Comment


          • #35
            Olisiko kiristäjä silloin oikein kireällä vai löysällä?
            Tuntui aika kireältä mutten tiedä miten kireä kuuluu olla.

            Noissa kentissä arvo oli tyyliin 8 ja toinen 0, ei vikakoodia edes johtoa irroittamalla, kuskin puolelta kyllä tuli vikakoodi kun otti pois.
            Niin ja kummassakin tapahtui jotain pieniä muutoksia kaasuttaessa, tuo 8 vaihtui välillä seiskaan ja ysiin, mutta tuo 0 vähemmän, jossain kohtaa huomasi sen vaihtuvan muttei kuitenkaan juuri lainkaan.
            Viimeksi muokannut Janek; 10.5.2008, 23:22.

            Comment


              #36
              Taitaa olla tuo toinen puoli sekaisin, se missä on 8 arvona. Ei ne noin paljoa saa heittää.

              Helpoiten näet muutoksen kun laitat VAG-scopen päälle ja painat kaasun pohjaan. arvojen pitäisi nousta vähäksi aikaa.

              Vertaa sitä kiristäjää toiseen puoleen. Sen pitää liikkua kun pyörität moottoria, välillä se on löysempi, välillä kireämpi. Huomaa että toinen puoli on ylösalaisin verrattuna toiseen.

              Mukavan kallis osa tuo, noin 500€, ketju noin 90€.

              Comment


              • #37
                Kumpi puoli se kasi on? Veikkasin 0 ilmoittavaa huonoksi ja arvelin sen olevan hantin puolella mutta kerroppa nyt kumpi se oikeasti on, arvot siis 8 vasemmalla (92?) ja 0 sen oikealla puolen.

                Comment


                  #38
                  yleensä noi arvot on ensin 1 (pelkuri) ja sitten 2 (kuski). Tuon 93:sen arvot speksien mukaan on +-6. Jos se ketju on kiree niin tuskin se kiristin on risa. Kuulostaa siltä että hihna olis hypännyt. Oletko vaihtanut hihnan kiristimen? Se on kallis mutta itse vaihdan sen aina hihnanvaihdon yhteydessä.

                  IHI (vai IKI) myy semmosta puristusmittari sarjaa joka sopii meidän tulpille. Tais olla 49euroo.

                  Jos siellä on palasia käynyt niin kannattais tutkii vauriot (turbiini) ja syykin ennenkuin suuremmin rasittaa.

                  Comment


                    #39
                    Sanoisin että se missä arvona on 8 on väärin. Enpä itse osaa suoralta kädeltä sanoa kumpi se on, mutta eiköhän se mene noin kun Ola sanoi.

                    Voi se ketju olla kireällä ja silti kiristiin rikki. Silloin kiristin on jumiutunut täysin auki-asentoon. Yksi tuollainen on tullut vastaan ja silloin kone kävi dieselimäisesti.

                    Voihan se jako tosiaan olla hypännytkin, olikos se tarkastettu?

                    Ei olis tuosta tulpasta kuvaa?

                    Comment


                    • #40
                      Jako on tarkastettu ja kyllä se kohdallaan oli.
                      Remmi oli tutun volvo-mekaanikon mukaan vaihdettu alle 20tkm sitten, luotan siihen vaikka traktoreita korjaakin.
                      Oli kireä ja kuin uusi.

                      Tarkoititko okkim pyörittämistä avaimesta vai kampuralta?

                      Sori, ei kuvaa tulpasta tai muustakaan kun ei taas tullut kamera mukaan.
                      Mutta se oli painautunut niin että kärki oli n. kolme milliä syvemmällä, otinkin jo ahtoputket pois ja tiirailin turbiinien siivet, samalta ne näytti mitä ennenkin.

                      Comment


                        #41
                        Kyllä se sitten kiristimiin viittaa. Tarkoitin käsin pyörittämistä kampuralta, venttilikopat auki. Kiristin loksuu jännästi ylös-alas kun kone pyörii.

                        Jotain sieltä on irronnut kerran tulppa on saanut kipeää.

                        Comment


                        • #42
                          Ahaa, en toivoisi sitäkään jos ne maksaa molemmin puolin 1200e.
                          Olen itse taas espoossa että ihan heti ei tule testituloksia.

                          Edit: Paljonko tuollainen "raaka"öljy vahingoittaa lambdaa sen ohi kulkiessaan? Tai kun se palaa siitä pinnalta pois.
                          Viimeksi muokannut Janek; 11.5.2008, 22:29.

                          Comment


                            #43
                            Eiköhän se pikkasen öljyä kestä kun kestää lyijyllistäkin muutaman kerran kunhan välillä palaa puhtaaksi. Olen joskus butaanipolttimella puhdistanut, mutta pitää varoa ettei punastu kuumuudesta. Mulla on 120tkm ajetut kiristimet varalla Espoossa ja voin toisen myydä jos sun on rikki. Pitää muistaa että ne sopii vain toiselle puolelle kumpikin ettei osta summamutikassa. Jos jako on kohdallaan tarkistettaessa niin kyllä se viittais kiristimen toimimattomuuteen, sillä 093 pitäis olla lähellä nollaa (tarkistithan jaon nokkien hahloista vs. rattaan merkit).

                            Comment


                            • #44
                              Joo, hahloista. Kiva jos voit myydä, otan kyllä yhteyttä jos sieltä sellainen on rikki kun tuo uuden hinta on vähintäänkin suolainen.

                              Comment


                                #45
                                Mulla ei ainakaan muutu käynti kovinkaan rumaksi vaikka nokat kääntää tyhjäkäynnillä räyhä asentoon. Toki se muuttuu , muttei se meri dieseliltä kuullosta. Mitäs tarkoittaa VAG comin error power supply 30 tai jotain siihen suuntaan? Janne voi varmaan tarkentaa.

                                Comment


                                • #46
                                  Sillä räyhä-asento jutulla tarkoitin sitä, että jos oisi ollut nokat kuluneet ja jos ajoituksen muuttuminen parantaa sen käynnin sillä alueella eli +4krpm.
                                  Koska siinä on selvä ero, kuin yö ja päivä alle neljässä tonnissa ja neljän tontun yläpuolella. Se on aivan lusmu, epätasainen käynti, vedättäessä nykii pahasti, jne., ja kun talla on pohjassa ja 4000rpm yli mennään niin sitten mennään muutenkin, ja käyntikin on mitä pitää.

                                  Sori, en muista mitä se power supply 30 vikakoodi meinas, tai eiköhän se sitä meinaa mitä sanookin, kontaktihäröö? Se 30 on siellä kojelaudan alla vasemmalla aanelkussa, coupesta paha sanoa.

                                  Comment


                                    #47
                                    Niin meinasin, että yrittäis saada siitä sun ohjaimesta ne kaikki vikakoodit ensin suljettua pois ennenkuin vaihtaa takapenkkiä myöten rautaa. Ajatuksena esim. jos power supply puuttuu antureilta silloin tällöin voi käynti olla jokseenkin ontuvaa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ny on katottu ne kiristäjät ja molemmat löystyi/kiristyi pyörittäessä. Käyn hakees hallit tänään jos niitä saa hyllystä.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ne hallit kannattaa ensin kokeilla oskiloskoopilla ennenkuin ostelee summassa. Saa paljon kulutettuu rahaa jos summassa ostelee.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ei ole oskilloskooppia, paljos hallit maksaa?

                                          Comment


                                            #51
                                            Muistaakseni jotain 120€ kipale.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Jep, ja ei saa tähän hätään täältä, en muistanut hommaa aiemmin. 130e pyysivät automarkulla.
                                              Kohta saan tuon takasin kasaan niin testailen uudestaan vag-scopella.
                                              Viimeksi muokannut Janek; 11.6.2008, 15:05.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kummasti parani ajellessa hieman käynti alhaalla muttei hyväksi.
                                                Mutta se on ainakin selkeä juttu että käynti on sellanen kun pitää siinä neljäntonnin jälkeen sillä hetkellä kun vagissa näkyy kun cam control menee ON asentoon.
                                                Ja ne hallit bank 1 (091) ja 2(092) on aika samoissa lukemat, se oli jokin muu idle juttu jossa oli 0 ja 8, taisivat muuten olla 093:ssa..
                                                Käynti on siis hieman nykivää, laiskahkoa keskialueen alla, maffin kanssa tai ilman ei tunnu eroa vaikka se vaikuttaisi ehjä olevankin. Enkä edes epäile maffin aiheuttavan tätä, kun tiedän suurinpiirtein miltä rikkinäinen tuntuu, ja miten sitä ilman kuuluisi käydä.
                                                Ja ei uusia vikakoodeja.
                                                En muista oliko jo juttua mutta mitä tekee tuhoton bensan saanti?
                                                Joku rikkinäinen suutin mikä lykkää bensaa liikaa?
                                                B.paineensäädin?

                                                Näyttää kyllä siltä ettei mun kyvyt riitä vian löytämiseen joten johonkin se tarvis kiikuttaa, mutta mihin, kun en todellakaan aio maksaa valohoidosta tonneja.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Kiikuta se tänne, niin mä annan sille valohoitoo halvemmalla, kuin merkkiliike.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Tee Janne lista missä kaikki tekemäsi toimenpiteet ja oireet niin uudetkin pääsee mukaan ilman pitkällistä ketjun lukemista.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Jakohihna/jako tarkastettu,
                                                      Nokkaketjujen kiristimet,
                                                      maf,n75, puolat(yksi vaihdettu), tulpat,
                                                      sytkävahvarit(ei kokeiltu uutta),
                                                      imu/ahtovuodot, antureita/liittimiä irroteltu ja putsailtu,
                                                      maat putsattu.

                                                      Varmaan jotain muutakin räpelletty.
                                                      Osa noista on sellasia että silti voi olla vikaa kun amatöörinä jotain yrittänyt.

                                                      Otin hallit irti ja ajelin niin ei muutosta, onko selityksiä muillakin kuin petellä että miksi?
                                                      Puristuksia ja bensanpaineita ei ole mittailtu vehkeiden puutteessa..

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        eiköhän ohivuoto tai puristustesti anna jonku kuvan siitä miten pahasti asiat on. Pelkään että yks tai pari pyttyä vuotaa esim. venoista kun kerran jotain tavaraakin siellä käynyt.

                                                        öljyä tai jäähdytinnestettä ei ilmeisesti kulu.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Sellaset tarttis tehä.
                                                          Öljyä tai jäähdytysnestettä ei kulu.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Jos bensanpaineensäätimestä poistetaan alipaineletku, antaako se täydellä paineella gasoa vai miten se menee?
                                                            Poistin sen vähäksi aikaa ja en juuri eroa huomannut käynnissä.
                                                            Mun mielestä varmistuu siis oletus että se saa tosi paljon liikaa bensaa minkä vuoksi se keskialueen alla käy niin huonosti.
                                                            Ja kun tarkemmin kaivelee vanhoja hyviä muistoja niin kyllä se kuulostaakin sellaselta ku vanhat kaasarilliset läjät liian rikkaalla.
                                                            Voiko siis säädin olla rikki, tai joku suutin lykkää liikaa vai mikä?

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Bensanpaine nousee samassa suhteessa ahtojen mukana. Eli kun letku on irti, bensaa tulee ahdoilla vähemmän.

                                                              Sitä en tiedä miten säädin toimii alipaineella, pystyykö letkun alipaine vähentämään painetta? Sehän on neljä baria vakiona.

                                                              Onko tulpat mustat? Tuleeko putkesta mustaa savua kun kiihdyttää? Lambda-arvoja loggaamalla pitäisi päästä vähän jyvälle myös.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X