Morjens kaikille!
Tuli tuossa pieni ongelma harrastepirssiin, elikkäs -89 V8 quattroon. Ilmenee siten, että vaihtojen yhteydessä perä paukahtaa niin maan perusteellisesti... oli aikaisemmin sama vaiva kun käsijarru jumitti. Pauketta riitti niin kauan kunnes sai käsärin pois päältä. Tällä kertaa vaiva ei poistunut, auto oli lainassa sukulaisella ja oli päästellyt ilmeisen kauan käsijarru jumissa. Eli vaihtaa loota ylös tai alaspäin, jysähdys on kohtuullisen mahtava.
Perä ei muuten kyllä ajaessa ääntele, eikä pinionin ja lautaspyörän välillä ole välystä, vaan ilmeisesti lukkopaketissa (torsen) on jotain hämminkiä. Vetarin laippa pyörähtää tuommoiset 15 astetta kun pitää kardaanin laipasta kiinni.
Joten... onko vikaa siis perässä vai johtuneeko jostain muusta??? Ja olisko jollakulla asevelihintaisia lukkopaketteja, jos sattuu tarvis yllättämään :)
Tuli tuossa pieni ongelma harrastepirssiin, elikkäs -89 V8 quattroon. Ilmenee siten, että vaihtojen yhteydessä perä paukahtaa niin maan perusteellisesti... oli aikaisemmin sama vaiva kun käsijarru jumitti. Pauketta riitti niin kauan kunnes sai käsärin pois päältä. Tällä kertaa vaiva ei poistunut, auto oli lainassa sukulaisella ja oli päästellyt ilmeisen kauan käsijarru jumissa. Eli vaihtaa loota ylös tai alaspäin, jysähdys on kohtuullisen mahtava.
Perä ei muuten kyllä ajaessa ääntele, eikä pinionin ja lautaspyörän välillä ole välystä, vaan ilmeisesti lukkopaketissa (torsen) on jotain hämminkiä. Vetarin laippa pyörähtää tuommoiset 15 astetta kun pitää kardaanin laipasta kiinni.
Joten... onko vikaa siis perässä vai johtuneeko jostain muusta??? Ja olisko jollakulla asevelihintaisia lukkopaketteja, jos sattuu tarvis yllättämään :)
Comment