Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 takavetopyörästö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 takavetopyörästö

    Morjens kaikille!

    Tuli tuossa pieni ongelma harrastepirssiin, elikkäs -89 V8 quattroon. Ilmenee siten, että vaihtojen yhteydessä perä paukahtaa niin maan perusteellisesti... oli aikaisemmin sama vaiva kun käsijarru jumitti. Pauketta riitti niin kauan kunnes sai käsärin pois päältä. Tällä kertaa vaiva ei poistunut, auto oli lainassa sukulaisella ja oli päästellyt ilmeisen kauan käsijarru jumissa. Eli vaihtaa loota ylös tai alaspäin, jysähdys on kohtuullisen mahtava.
    Perä ei muuten kyllä ajaessa ääntele, eikä pinionin ja lautaspyörän välillä ole välystä, vaan ilmeisesti lukkopaketissa (torsen) on jotain hämminkiä. Vetarin laippa pyörähtää tuommoiset 15 astetta kun pitää kardaanin laipasta kiinni.
    Joten... onko vikaa siis perässä vai johtuneeko jostain muusta??? Ja olisko jollakulla asevelihintaisia lukkopaketteja, jos sattuu tarvis yllättämään :)

  • #2
    Vika on perän kiinnityspuslissa,tuppaa vanhenmiten haurastumaan/kulumaan ja näin perä ottaa aina vaihtotilanteessa koriin kiinni.Niitä saa varaosaliikkeestä (muistaakseni)

    Comment


    • #3
      Ei oikein stemmaa tuokaan, puslat ja kumit oikein hyvät... tulee vaan mieleen, että pitääkö tuon torsenin kanssa perässä väljää ollakin? Eli vaihtaneeko loota turhan terävästi. No joo, arvailua tyystin kun ei ole tuttava tuollaisen matoruuvisysteemin kanssa...

      Comment


      • #4
        kyllä siinä ennemmän välystä on kuin normiperässä

        Comment


        • #5
          Kiitokset, sitten palataankin alkuperäiseen eli olisko kenelläkään tietoa, mistä löytyisi V8 torsenimurikka suht inhimilliseen hintaan???

          Comment


          • #6
            sanotaan nyt vielä sen verran, että ne 2 V8 perämurikkaa, mitkä mulla oli, ei kumpikaan olleet hyviä. Eka aloitti jostain syystä tärinän 130-140km/h vauhdissa. Toinen piti aikamoista kahinaa. Ja kun päättelee, että ainoastaan V8:ssa käytetty, eikä sen jälkeen, että ei olekkaan hyvä

            Tarjosihan se ihania ajoelämyksiä, kun talvella 150km/h vauhdissa perä irtoaa tiestä :)
            tavallisella perällä ei saa kuin toisen puolen sutimaan, niin suunta pysyy haluttuna

            Comment

            Working...
            X