Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötkön kiertokangen laakeri alkoi naputtaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lötkön kiertokangen laakeri alkoi naputtaa

    Alkoi sitten kone naputtaa kesken Quattro-sladittelun (puoli Tamperetta savun peitossa, harmi ku ei tullu videolle...). Nyt kun yli 4000 r/min antaa jengaa niin joku mäntä kolkuttaa kanteen.

    Mistä leveemmät kk-laakerit, vai joutuuko teettämään, kun vakiot ei näköjään kestä tositoimissa?

  • #2
    Kyllä kait vakioiden pitäisi kestää vaikka mitä. Alakerta auki ja vahinkoinventaario käyntiin. Kampi koneistamolle ja alikokoon, jos ei liian kipeätä ole saanut.

    Comment


      #3
      Naputus on niin pieni, että ajattelin laittaa vaan uudet laakerit, muutaman tunnin homma. Korkeintaan vähän vesihiontaa kampuraan. Nuo paikallaan olevat on kyllä Motonetistä ostettuja, liekö sillä sitten vaikutusta kestävyyteen, samaa ainetta kai ne on ku VAG:n tuotteetkin.

      Mutta nuo leveemmät laakerit kiinnostais edelleen, osaisko joku vinkata mistä sais? Tavoitteena on kuitenkin jatkossa vielä lisää tehoja (nyt arviolta 350-400hv).

      Comment


      • #4
        Povaan korjaukselle hyvää onnistumista ja kovaa kestoa. Meinaatko vesihiomapaperilla leventään kampiakselin laakerikauloja samalla sitten että saat ne leveemmät laakerit paikoilleen? Pakkelilla sitten varmaan levennetään kiertokankea että saadaan laakerille lisää vastinpintaa. Ihan yhtä järjetöntä hommaa vaikka olisit tarkoittanutkin alikokolaakereita, niitä saa moottorikoneistamoista ja merkkiliikkeestäkin ehkä.

        Comment


          #5
          Sori ny kamalasti, mikaj, jos jotenkin loukkasin sua tietämättömyydelläni. Luulin että kampiakselilla ja veiveissä olisi leveyssuunnassa valmiina tilaa hieman leveämmille laakereille. Mutta jos mikaj sanoo että ne pitää ensin leventää vesihiomapaperilla niin ei kai sitä sitten ole.

          Comment


            #6
            Kuten jo yllä mainittu niin erittäin kestäviä ovat alkuperäiset osat. Ei muuta kun purkamaan niin näkee mitä sieltä on mennyt ja mitä uutta tarvitsee.

            Comment


              #7
              Pitää sit kokeilla vielä noita vakioliuskoja, nehän maksaa Motonetissä hurjat 14,90e / sarja. Liuskojen pettämisen syyksi epäilen öljyn pettämistä eli ensi kerralla jotain muuta (=kalliimpaa) öljyä koneeseen.

              Comment


              • #8
                Minkäs merkkiset laakerit motonetista tulee?

                Comment


                • #9
                  Tuohon hintaan tuskin on kyse kovemmista punametallilaakereista, mitkä vakiona tehokkaammissa malleissa on kaulan yläpuolella. Ihmettelen suuresti mikäli ei jo vauriota ole kampiakseliin ja kiertokankeen tullut, itsellä ei ainakaan koskaan ole niin hyvää tuuria ollut.

                  Comment


                  • #10
                    Ei mahda saada motonetista alkuperäislaatua...
                    Öljynpainemittari toiminnassa?

                    Comment


                      #11
                      On, ja öljynpaine näyttikin tavallista alhaisemmalta sen pyörityksen jälkeen.

                      Comment


                      • #12
                        Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon etta jos kauankin kerkee kolkuttelee niin voi valmistautua täyteen koneremppaan...

                        Comment


                        • #13
                          Eikä auta asiaan jos kolkuttelevalla koneella vielä ajelee ja antaa jenkaa.

                          Tuo kampuran kaula on kyllä niin kovaa ainettä, ettei sitä kuntoon saa ilman kampuran irrottamista.

                          Itellä koluutusta on aiheuttanu kyllä männän leikkaaminen myös, voihan se tappikin olla pettäny. Mäntä leikkaa niin savuakin kyllä tulee.

                          Comment


                            #14
                            2- ja 3-pyttyjen laakeriliuskat oli pettäny, joista toinen enemmän. Hieman levenneet ja litskaantuneet. Kampiakselissa ei ollu naarmun naarmua.

                            Edit: Motonetistä tulevien laakereiden merkki on Glacier Vandervell, eivätkä ole punametallia, eivätkä todellakaan kestä noita tehoja. Laittaisin korkeintaan vapariin.
                            Viimeksi muokannut Vieras; 23.4.2008, 19:28.

                            Comment


                            • #15
                              Suosittelisin kiinnittämään huomion sitten männän yläpäihin jos ovat kanteen lyöneet...

                              Comment

                              Working...
                              X