Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4(B6) 1.8T Ilmakanavassa hiekkaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4(B6) 1.8T Ilmakanavassa hiekkaa

    Piti tuota toisioilmapumpun vajaatoimintaa alkaa katselemaan. Päästäkseni edes lähelle sitä
    pumppua, purin maskin ja ilmanpuhdistinkotelon välisen kanavan. Hämmästyksekseni kanavasta
    tuli kaatamalla hienoa hiekkaa. Kanavan kotelon päässä on jonkinlainen karkeasihti, nähdääkseni
    nylonverkko (kosteana muistuttaa kondomia, niin ohutta se on) joka oli kuitenkin ehjä, mutta
    kuitenkin erittäin pasainen.

    Kurkistin koteloon ja pyörän puolelle näytti menevän jokin toinen kanava, suuntaansa sisälokari.

    Onko tuossa pyöränkotelossa jokin toinen ilmanottopaikka, maskin taustan lisäksi?

    Onko normaalia että keväätsiivouksessa kaadetaan hiekkaa maskin kanavasta?

    No, parempi että se hiekka löytyi tuolta, ja että tuli kaatamalla pois. Fairylla tuli sitten tiskattua
    koko kanava, ja sihtikin. Sihdin puutteessa saattaisi tuo kaadettu hiekka olla jossan teillä
    tietämättömillä (eli koneen, ahtimen ja katin läpi mennyttä)?

    Nyt kolmen jalan ravia hakemaan niitä ilmasuodattimia.

    edit: otsikon ilmanpuhdistinkanava
    edit²:

    Näyttää siltä, että näissä SUOMI-autoissa (pun intended) on jotain eroja kuitenkin. Albumi puhuu
    kylmän ilmaston kanavista, johon tuo em. sihtikin kuulunee.

    http://www.iki.fi/~harald/a4-b6-intake-system.png kertoo että kylmän ilmaston vehkeissä on tuo
    ylimääräinen kanava. Tuo on varmaan varakanava, maskin peittyessä lumesta tjms? Em. sihti on osa 16.
    Viimeksi muokannut haraldh; 19.4.2008, 22:32.

  • #2
    Ainakaan B5 ja Passat dieseleissä ei ole ollenkaan outoa, että kulkupuoli hidastuu kun ilmanottokanavan "kanaverkossa" on skeidaa niin ettei uskoa saata.

    Itse kanavaa noista ei ole tullut koskaan irroitettua katsoakseen paljonko auton paino on lisääntynyt.

    Comment


    • #3
      Viimekesänä tein omasta tdi:stä samanlaisen löydön koivunlehtineen sun muineen.
      Harhautussavun levitys rampeilla loppui samantien kun sen valehtelematta 2-3cm paksun maton kolisteli sihdistä pois.

      Comment


      • #4
        Ao. osasta. Onko jollain käsitystä mitä hyötyäja miten tärkeä on maffin tai ilmanoton kannalta? Onkohan odotettavissa jotai ongelmia, jos tuon poistaa?

        Viimeksi muokannut Paaki; 27.8.2008, 22:40.

        Comment


          #5
          Tuossa imutorvessa taitaa olla myös ristikko, jonka tehtävänä on vähentää maffiin menevän ilman turbulenssiä. Joten en välttämättä lähtisi poistamaan. Ainakin 5-pyttyisissä turboissa tuon ristikon poistamisella on joidenkin lähteiden mukaan ollut huonoja vaikutuksia.

          Comment


          • #6
            Omassa aanelkussa ristikko on vasta ton imutorven jälkeen. Torvi taitaa siis toimia vaan ilmanohjaimena..

            Comment

            Working...
            X