Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe quattron -89 bensatankin irrotus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Coupe quattron -89 bensatankin irrotus

Terve,

Aiheen mukaisesta autosta tarvis saada bensatankki pois autosta jotta sen saisi korjattua. Olen antanut itseni ymmärtää että bensapumppu on tankin sisällä. Minä en vain pysty näkemään bensan lähtölinjaa missään joten ihmettelen että onko bensapumppu oikeasti tankin sisällä?

Ja sitten miten saadaan tankki pois autosta? Sen verran tiedän jo että tankki nousee takakontin kautta pois, mutta onko tankin alapuolella jotain mitä tarvii irrottaa ennekuin tankin voi nostaa pois autosta. Kaikki lisätieto aiheesta otetaan kiitollisena vastaan.

Kyllä se läpivienti sieltä auton alta löytyy, kun seuraat mihin linjat menevät suodattimelta.
    Takakontin verhoukset kaikki irti niin alkaa homma selviämään.
    Mikä vika tankissa on?

Comment

Kaikki takakontin verhoukset on jo purettu. Tankki vuotaa takaoikeassa kulmassa letkulähdön kohdalta.

Kysymykset kuuluu edelleen että onko bensapumppu tankin sisällä ja sitten onko tankin alla jotain bensalähtöjä jotka tarvii irrottaa ennen tankin poisnostoa, ja miten ne irrotetaan, auton alta vai tankin alta takakontin puolesta.

Comment

On tankin sisällä päällä olevan kannen alla. En ole koskaan moista tankkia joutunut irroittamaan, mutta siellä ne on pohjassa ne läpiviennit. Auton alta oletettavasti otetaan letkut irti ja läpivienti myös irroitetaan korista ja nostetaan tankin mukana.

Comment

Ok. Osaako joku vahvistaa porkkiksen tiedot että putket/letkut irti auton alta ja tankki pois. On meinaan ihan piripintaan tankki tällä hetkellä (muuten ei olisi kai vuoto huomattukaan) joten miten saisi helpoiten tankin tyhjäksi. Olen ajatellut että olisin ajanut pumpun manuaalimoodissa ja ottanut bensan pois konehuoneen putkista. Kestääkö pumppu sen että sillä ajaa tankin melkein tyhjäksi ilman vastapainetta?

Comment

oletkohan purkanut sitä sisustaa tarpeeksi? se matto on liimattu reunastaan, sen olet poistanut? aika selkeä se rakenne on kun on ihan oikeasti se koko tankki siinä silmien edessä.

Comment

Ja pumppu ei tarvitse "vastapainetta" toimiakseen.

Comment

On kaikki matot ja sisusta irti. Kyllä minä näen tankin päältäpäin ihan kokonaisuudessaan. En vain näe päältäpäin mitään muita lähtöjä kun paisuntasäiliön yhteet jossa vuotoa on tällä hetkellä. Seuraava askel on nyt saada sitä bensaa pois tankista ja olin ajatellut käyttää bensapumppua siihen. Uskaltaako sen muovikannen avata ilman että bensaa pukkaa ulos tankista. Sen alta löytyy sitten varmaan bensapumppu.

Comment

otat sen muovikannen irti ja imaiset bensat pois sieltä. Helpoin tapa. Bensaa ei pitäis hirveästi yli tulla. En muista onko tankkaus putkessa sihtiä jos ei niin letku sieltä sisälle ja imaiset bensat pois.

Comment

Jos se on aivan täynnä se tankki niin voi kyllä lorahtaa, kun pumpun kannen avaa...

Comment

Tankki on aivan täynnä, siis aivan täynnä. Kokeilen nyt ensin tukkia vuodon Plastic Paddingin Chemical Metal mömmöllä. Paikallinen Esso (ei siis Esson baari!) väitti että näin he ovat tehneet jo pitkään ja hyvin on pitänyt.

Comment

Working...
                      X