Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.6 V6 C4 -96 aut. vikakoodi vaihteistosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Vielä tosta laatikon temppuilusta sen verran että liikkeelle lähdettäessä nypyttää eikä löydy vaihdetta, pikkuhiljaa pintakaasulla ajettaessa vauhtiin päästyään vaihde vaihtuu ja toimii siis kovemmassa vauhdissa normaalisti mutta liikennevaloihin tultaessa voi ottaa jo suosiolla oikeenpuolimmaisen kaistan ja valoen vaihtuessa liputtaa "varikolle" no mutta huomenna auto hinautetaan jokatapauksessa Audille ja sitten vaan odotellaan niitä kuuluisia "tuomioita"

    Comment


    • #32
      Varmaan ehdottavat uutta laatikkoa...

      Comment


      • #33
        Joo sitä itekkin pelkään

        Comment


        • #34
          Maasta löytyy paljon eksperttejä, jotka korjaa moisen murto-osaan siitä hinnasta mitä uusi laatikko maksaa.

          Audilla ne ei osaa muuta kuin vaihtaa sen laatikon, ja ehkä monitoimikytkimen jos osaavat diagnosoida vian siihen.

          Comment


          • #35
            Janin kanssa huomattiin molemmat just että tuollainen olisi tarjolla Ebayssa

            http://cgi.ebay.de/Automatikgetriebe...2em118Q2el1247

            ehkäpä se on fiksuinta tilata tuosta laatikko, mielipiteitä moisesta???

            Comment


            • #36
              Itse tekisin kuten olen suositellutkin tässä.
              Mutta enhän minä sitä päätä ;)

              Comment


              • #37
                Itse ottaisin venttiilipöydän irti ja tsekkaisin venat (varsinkin sen ykkösen). Jos ei itse, niin toki jokin aut. laatikko yritys tarjoaa apuja hommaan.

                Comment


                • #38
                  Automaattien venkoilusta tässä illan aikana lukeneena alko vahva epäillys olemaan tuosta F125 monitoimikytkimestä...mutta jatketaan pähkäilyä

                  Comment


                  • #39
                    Kysyin tänään kahdelta työkaverilta tosta viasta ja molemmat epäili että turbiini ois sökö, mites auto alkaa sillon oirehtia??? Onko kellään tietoa/kokemuksia

                    Comment


                    • #40
                      Vikakoodi 00652, nopeusanturi G68 A41,9TDI vm.1996

                      Joskus ne viat ovat sitten aika yksinkertaisia.

                      Audini vaihdelaatikko rupesi viime keväänä temppuilemaan: (Pakki), ykkönen ja kakkonen toimivat, mutta kolmoselle ja neloselle vaihtoa sai odotella, saattoi ruveta toiminaan jonkin ajan kuluttua ja toimi sitten aikansa ja sitten kolmonen ja nelonen taas hävisivät. Kun kakkosella nosti kierrokset noin 3500 kierrokseen, niin sitten vaihtoi ylöspäin ja kolmoselta neloselle myös reilusti normaalia korkeammilla kierroksilla. Joinakin päivinä laatikko toimi moitteetta.

                      Vikakoodit luettiin: 00652, joka viittasi anturiin G68. Vikakoodia on jo aikaisemmin käsitelty tässä ketjussa, joten en siitä sen enempää kirjoittele.

                      Anturi G68 sijaitsee edestä katsottuna vaihteiston vasemmassa kyljessä, siihen pääsee pitkäkätinen juuri ja juuri konehuoneen puolelta, alta siihen pääsee käsiksi paremmin.

                      No, renkaanvaihdon yhteydessä auton ollessa nosturilla, heiluttelin tälle G68-anturille menevää johtoa ja toista liitintä, joka on anturilta lähtevässä johdossa vaihdelaatikon tuntumassa - voilá!!! - homma oli hoidettu, vaihdelaatikko toimi kuten pitikin. No, nyt pari viikkoa sitten vika uusi, auto montun päälle ja heilutukset ja suihkaus kosteudenpoistoöljyä ja taas pelittää.

                      Tietenkin auton olisi myös voinut viedä pajalle, jossa anturi olisi vaihdettu ja todettu, että kunnossa on taas, anturi vain oli sökö.

                      Comment

                      Working...
                      X