Vielä tosta laatikon temppuilusta sen verran että liikkeelle lähdettäessä nypyttää eikä löydy vaihdetta, pikkuhiljaa pintakaasulla ajettaessa vauhtiin päästyään vaihde vaihtuu ja toimii siis kovemmassa vauhdissa normaalisti mutta liikennevaloihin tultaessa voi ottaa jo suosiolla oikeenpuolimmaisen kaistan ja valoen vaihtuessa liputtaa "varikolle" no mutta huomenna auto hinautetaan jokatapauksessa Audille ja sitten vaan odotellaan niitä kuuluisia "tuomioita"
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 2.6 V6 C4 -96 aut. vikakoodi vaihteistosta
Collapse
X
-
Janin kanssa huomattiin molemmat just että tuollainen olisi tarjolla Ebayssa
http://cgi.ebay.de/Automatikgetriebe...2em118Q2el1247
ehkäpä se on fiksuinta tilata tuosta laatikko, mielipiteitä moisesta???
Comment
-
Vikakoodi 00652, nopeusanturi G68 A41,9TDI vm.1996
Joskus ne viat ovat sitten aika yksinkertaisia.
Audini vaihdelaatikko rupesi viime keväänä temppuilemaan: (Pakki), ykkönen ja kakkonen toimivat, mutta kolmoselle ja neloselle vaihtoa sai odotella, saattoi ruveta toiminaan jonkin ajan kuluttua ja toimi sitten aikansa ja sitten kolmonen ja nelonen taas hävisivät. Kun kakkosella nosti kierrokset noin 3500 kierrokseen, niin sitten vaihtoi ylöspäin ja kolmoselta neloselle myös reilusti normaalia korkeammilla kierroksilla. Joinakin päivinä laatikko toimi moitteetta.
Vikakoodit luettiin: 00652, joka viittasi anturiin G68. Vikakoodia on jo aikaisemmin käsitelty tässä ketjussa, joten en siitä sen enempää kirjoittele.
Anturi G68 sijaitsee edestä katsottuna vaihteiston vasemmassa kyljessä, siihen pääsee pitkäkätinen juuri ja juuri konehuoneen puolelta, alta siihen pääsee käsiksi paremmin.
No, renkaanvaihdon yhteydessä auton ollessa nosturilla, heiluttelin tälle G68-anturille menevää johtoa ja toista liitintä, joka on anturilta lähtevässä johdossa vaihdelaatikon tuntumassa - voilá!!! - homma oli hoidettu, vaihdelaatikko toimi kuten pitikin. No, nyt pari viikkoa sitten vika uusi, auto montun päälle ja heilutukset ja suihkaus kosteudenpoistoöljyä ja taas pelittää.
Tietenkin auton olisi myös voinut viedä pajalle, jossa anturi olisi vaihdettu ja todettu, että kunnossa on taas, anturi vain oli sökö.
Comment
Comment