Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.6 V6 C4 -96 aut. vikakoodi vaihteistosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.6 V6 C4 -96 aut. vikakoodi vaihteistosta

    Osaisiko joku kertoa mitä mahdollinen vika koodi tarkoittaa, koodin perässä lainattuja tekstejä ELSA:sta

    00652
    Gear monitoring
    Implausible signal

    Note on fault code 00652:
    The ratio of engine speed to gearbox output speed (wheel speed) is implausible with gear engaged.

    Possible causes of fault
    - Incorrect encoding of gearbox control unit
    - Interrogate control unit identification =>as of Page 01-99

    Fault remedy
    - Incorrect encoding of engine control unit
    - Control unit identification and interrogate encoding


    Possible causes of fault
    - Incorrect encoding of engine control unit
    - Control unit identification and interrogate encoding

    Fault remedy
    => MPFI Fuel Injection and Ignition System (6-cyl.); Repair Group 01; Self-diagnosis for Multi-Point-Fuel-Injection (MPFI); Interrogating and erasing fault memory


    Possible causes of fault
    - Engine speed or gearbox output speed defective and not recognised by self-diagnosis
    - Perform fault remedy according to fault code 00529, 00283, 00285, 00287 or 00290

    Fault remedy
    - Multifunction switch -F125 defective and not recognised by self-diagnosis
    - Perform fault remedy according to fault code 00293


    Possible causes of fault
    - Selector lever position N was engaged in during driving
    ▪ No fault remedy; selector lever positions P and N must not be engaged during driving


    Possible causes of fault
    - ATF-level not OK

    Fault remedy
    - Check ATF level


    Possible causes of fault
    - Defective or incorrect converter
    - Valve body or solenoid valve defective
    - Clutches or brakes slipping
    - Check converter code

    Fault remedy
    Carry out final control diagnosis =>Page 01-141 (Control unit, 88-pin) and check during driving which elements are defective or not activated
    ▪ Black, burnt ATF indicates worn clutch or brake


    Possible causes of fault
    - Open circuit between ABS control unit and speed sensor, fuse for ABS control unit defective 1)
    - Fault remedy
    => "Fault Finding - Anti-lock Brake System - Bosch, ABS Tester V.A.G 1710" binder


    Fault remedy
    - At least 2 speed sensors defective 1)
    - Incorrect ABS control unit installed 1)
    - Additionally, for vehicles 07.92 ä
    Viimeksi muokannut jasso; 12.4.2008, 21:32. Perustelu: ETKA=varaosaohjelma, ELSA=korjaamo-ohjelma

  • #2
    Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että auto ei tunnista mikä on nopeus ja sen suhde välillä moottori - voimansiirto.

    Mahdollisia vikakohteita siinä onkin jo esitetty aika hyvin.

    Onko koodi nollattu ja tulee aina vaan uudelleen?
    Onko autolle tehty jotain joka voisi mahdollisesti aiheuttaa tuon koodin?

    Comment


    • #3
      Eilen koodi poistettiin eikä tänään ongelmaa enää esiintynyt kertaakaan, eli välillä ei löydä vaihteita ja välillä alkaa paikallaan ollessa D-vaihteella nypyttämään ku painaa jarrua

      Kaveri jolta auton ostin puhu jostain pyörintä anturista mutta liittyykös se jotenkin tohon koodiin?
      Viimeksi muokannut A6tonen; 12.4.2008, 23:17. Perustelu: viestit yhdistetty

      Comment


      • #4
        ABS:n antureista tuossa puhutaan.

        Voiko ne sitten vaikuttaa sekoittavana automaatin toimintaan, sitä en tiedä.

        Itse epäilisin ensimmäisenä monitoimikytkintä, mutta ei todellakaan kannata luottaa siihen arvioon, koska en tiedä mikä funktio noilla ABS-antureilla on automaatin nopeustietojen kanssa.

        Kannattanee odottaa sen verran, että arti vastaa meille mistä kenkä puristaa ;)

        Comment


        • #5
          Nyt kyllä joudun heittämään mutua, mutta muutaman oman havainnon kautta jotakin turinoisin tuosta.

          Tuon ikäisissä Audin automaateissa ei ole vapaakytkintä ja esim. moottorijarrutukset jne. joudutaan tekemään välikaasulla (moottorin ecu hoitaa tuon). Sen tautta mm. urssin kun lastuttaa manuaali softalla, niin siitä tulee melko "race" ajettava, sillä moottorijarrutukset ovat manuaalin luokkaa je ne tulee aina kun kaasun nostaa pois.

          Sama koskee jarrutus tilannetta. Eli kun vapaa kytkintä ei ole, niin laatikon vapautus jarruttaessa joudutaan tekemään softalla (abs -->laatikon ecu). Nyt jos abseissa ei ole kaikki kunnossa alkaa myös laatikko oirehtia.

          Jääradalla silloin tällöin olen käynyt "rääkkäämässä" tuota askia, niin siellä huomaa hyvin, että absien kanssa kun jarruttaa, niin laatikko menee kuin rauhallisesti vapaalle, eli aski ei tee sitä samaa rumppausta mitä muu voimansiirto siinä tilanteessa tekee. Sitä vastoin absit pois kytkettynä ja lukkojarrutettaessa laatikko tipauttaa moottorin kierrokset hetkessä tyhjäkäynnille.

          btw: Hätätilassa nollauksen voi tehdä myös akun kenkää hetkeksi nostamalla.

          Comment


            #6
            Possible causes of fault
            - ATF-level not OK

            Fault remedy
            - Check ATF level
            Laatikkoöljyn määrä kannattaisi nyt viimeistään tässä vaiheessa tarkastaa, sikäli jos sitä ei ole vielä tehty. Vahingot alkavat muuttua kalliiksi, jos loota pääsee kuivuuttaan luistamaan.

            Comment


            • #7
              Tuo aivan totta ja vähän aikaa sitten olikin tuo jo todettu

              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...504#post468504

              Comment


              • #8
                Kyllä siellä öljyä oli mutta viimeksi tosin vaihdettu 90tkm sitten, onko tossa nyt joku osa mitä pitäisi lähteä vaihtamaan uuteen??? Tänäänkään ei vikaa ole enää ilmennyt, en tiedä että miksi koodin poistamisen jälkeen kahteen päivään ei enää ongelmaa ole ilmennyt...

                Comment


                  #9
                  Jos ei enää ilmene tarkoittaa, että kyseessä oli todennäköisesti satunnainen tiltti elektroniikassa.

                  Comment


                    #10
                    Porukoiden A8:ssa tuli incorrect gear ratio herjaa välillä kun laatikossa oli liian vähän öljyä. Poistamalla pysy epämääräsen ajan poissa.

                    Öljynvaihdon jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.

                    Comment


                    • #11
                      "Kyllä siellä öljyä oli mutta viimeksi tosin vaihdettu 90tkm sitten, onko tossa nyt joku osa mitä pitäisi lähteä vaihtamaan uuteen??? Tänäänkään ei vikaa ole enää.."

                      Vaihda hyvä veli lootan öljyt! Osista puhuen: Siivilä=suodatin, o-rengas ja öljypohjan tiiviste.

                      Haulla löytyy automaatin öljynvaihdoista paljon asiaa.

                      Itse vaihdan n 40 tkm välein vaikka suositus on 60 tkm

                      Comment


                      • #12
                        00652 on siis vikakoodit P0731...P0734 eli on nimeltään gear incorrect ratio, kaikissa neljässä vaihteessa ko. ongelma. Vikakoodin saa näkymään esim. kytkemällä liian kovassa vauhdissa vaihteen N-asentoon eli, jos näin, vaihdelaatikossa ei ole mitään vikaa. Kuitenkin, jos vaihdelaatikossa on vikaa aikaisemmin mainitut vikakohteet täytynee käydä läpi: nopeusanturit, vaihdevalitsin, ohjausyksikkö, johtoliitokset(vanhemmiten hapettumat ovat yleisiä)...

                        Comment


                        • #13
                          Mikäköhän mahtaa vaivata kun laatikon nopeusanturi lähtee tunnistamaan vasta noin 20km/h vaudissa? Ollaan koitettu uudella anturilla, ja kokonaan uudella venttiilikoneistolla. Mutta aina vaan vaihdot ovat mitä mystisempiä(luistamista/tökkimistä) Onkos tullut jollekkin vastaan että lastuttamisen jälkeen laatikko ei pelaa? olen lukenut automaatti ja lastutus ketjun...

                          Voikohan laatikon ohjausyksikkö olla sökö, vaikka ei anna vikakoodeja. boxi on ollut vekatronicssilla ja finnfaresystemssillä, mutta kummankin mielestä on jossakin muualla vika. ostakee pois... ei jaksa enään...!!

                          Comment


                          • #14
                            Tänään vaihdettiin öljyt mutta eipä se ainakaan auttanut, eli tarkennetaan vielä ongelmaa...elikkäs joskus alkaa auto nypyttämään kun vaihtaa vaihteen p-asennosta d-asentoon...d-vaihteelle vaihdettaessa kestää n. 2-3sek ennenkun vaihde kytkeytyy päälle...joskus tekee semmosta että kaasun painaessa pikaisesti ihan pohjaan kierrokset nousevat mutta vaihde ei kytkeydy ja välillä taas normaalisti kaasua painaen vauhdissa hieman nypyttää eikä löydä vaihteita...mitäköhän osaa tässä seuraavaksi kannattaisi lähteä vaihtamaan??? Vikakoodeja ei tänään ollu enää viikon takaisen vikakoodin poistamisen jälkeen mutta sama ongelma vaan jatkuu

                            Comment


                            • #15
                              Jos ei itsellä tai kavereilla riitä taidot tuon laittamiseen, niin soittaisin jollekin laatikkoekspertille.

                              Onko vikakoodit uusiutuneet?

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä uskon että kaverin taidot riittää mutta riittääkö aika niin se on sitten toinen juttu, ei oo vikoodeja tullu

                                Comment


                                • #17
                                  Elä hirveästi rääkkää askia jos ei toimi kunnolla -- tuo kun on näitä Wag oma tuotanta toosia, jotka on kaikinpuolin hiukan ongelmallisia.

                                  Onko varmasti öljyä riittävästi askin sisällä (tarkistetaan lämpimänä >80C)? Oireet viittaisi just siihen ettei olisi tai sitten askin ö-pumppu vetelee viimeisiään.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onko vag:n oma lodju, eli ei sama kuin urssissa?
                                    Urssissa on ainakin ZF.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itse kyllästyin tuohon tomaatti laatikon korjaukseen(zf 5hp19 fl). No korjattiinhan sitä vast 1,5 vuotta! Ostin kaikki tarvittavat osat manuaaliksi muuttamiseen eilen, harmittaa vain että 1200e meni hukkaan tuohon paskaan laatikkoon. Tästä opin että en ikinä enään osta automaatti autoa!!!

                                      Toivottavasti kenelläkään muulla ei mene tomaatin korjauksen kanssa yhtä huonosti kuin mulla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja arti Näytä viesti
                                        Elä hirveästi rääkkää askia jos ei toimi kunnolla -- tuo kun on näitä Wag oma tuotanta toosia, jotka on kaikinpuolin hiukan ongelmallisia.

                                        Onko varmasti öljyä riittävästi askin sisällä (tarkistetaan lämpimänä >80C)? Oireet viittaisi just siihen ettei olisi tai sitten askin ö-pumppu vetelee viimeisiään.
                                        Kyllä on öljyä tarpeeksi, semmoset 4litraa sitä sinne eilen ruutattiin

                                        Comment


                                        • #21
                                          Se neljä litraa ei silti kerro mitään. Ja myöskään liikaa ei saa olla.

                                          Onko autossa laatikon öljytikkua, tai edes sitä putkea?
                                          Löytyy konehuoneen puolelta, jarrunestesäiliön ja moottorin välimaastosta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei ole tikkua vaan tarkistus/täyttöreikä. Täyttö tehtiin lämpimällä askilla tyhjäkäynnillä valitsin P-asennossa. Tietysti kaikki valitsimen asennot käytiin ensin läpi jotta öljy kiertää joka paikkaan.

                                            Ja on VAG-laatikko, ei ZF. Motonetin listoilta ei sitten mitkään suodattimet/tiivisteet sovi tähän.

                                            Minä nostan kyllä kädet pystyyn kun laatikon sielunelämästä aletaan juttelemaan, on ihan oma maailmana.
                                            Viimeksi muokannut TDIq; 19.4.2008, 15:00.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oisitte heti sanonu, että Jani on tuota laitellu ;)

                                              Kannattaa nyt sitten varmaan soittaa jollekin ekspertille, ja ihan kysellä mikä siellä voisi olla.
                                              Moni saattaa osata sanoa jotain jo pelkän vikakuvauksen perusteella, vaikka monesti se ei selviä edes koeajolla, vaan vasta kun laatikon aukaisee.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Toimiiko pakki normaalisti?

                                                Ajoitteko output-testin laatikolle? Kuuluko selenoidien nakutus kaikkien kohdalla samalta?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja arti Näytä viesti
                                                  Toimiiko pakki normaalisti?

                                                  Ajoitteko output-testin laatikolle? Kuuluko selenoidien nakutus kaikkien kohdalla samalta?
                                                  Pakki toimii ihan normaalisti, mitäs tuo output testi mahtanee tarkottaa...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tuolla pakin normaali toiminnolla voidaan olettaa, että öljynpaineet laatikossa ovat kutakuinkin kohdillaan.

                                                    Wagcomin output-testillä voidaan mm. testata laatikon selenoidien toimivuus. Pakki kun ei toimi minkään selenoidin ohjaamana, mutta muut vaihteet kylläkin. Esim. jos ykkösen selenoidi takertelee, vuotaa tms. niin silloin voisi tulla kuvatunlaisia oireita.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tänään aamulla taas auto kenkkuili lähes jatkuvasti mutta akun kengän irrotuksen jälkeen taas pelas, mutta sitäkin juhlaa taas kesti vaan jokunen kilometri...kai se on nostettava kädet pystyyn ja kiikuttaa audille, jos ei täältä sit jotain laatikkogurua löydy joka sitä ois kiinnostunut tutkimaan korvausta vastaan?!?!
                                                      Viimeksi muokannut Marko84; 20.4.2008, 12:33. Perustelu: Kirjotusvirhe

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ross techistä löytyi vielä tämmöinen, tietääkö joku missä nuo G38 ja G68 sensorit sijaitsee?

                                                        00652 - Gear Monitoring: Implausible Signal

                                                        Possible Causes
                                                        • Automatic Transmission Fluid (ATF) Level not OK
                                                        • Vehicle Speed Sensor (G68) dirty/faulty
                                                          • Impulse Wheel dirty or Installation faulty
                                                        • Gearbox Speed Sensor (G38) dirty/faulty
                                                          • Impulse Wheel dirty or Installation faulty
                                                        • Multi-Function Switch (F125) faulty (but not detected)
                                                        • Clutch or Valve Body faulty
                                                        • Automatic Transmission Fluid (ATF) Pump faulty
                                                        Possible Solutions
                                                        • Check Automatic Transmission Fluid (ATF) Level
                                                        • Check/Clean/Replace Vehicle Speed Sensor (G68)
                                                        • Check/Clean/Replace Gearbox Speed Sensor (G38)
                                                        • Check/Replace Multi-Function Switch (F125)
                                                        • Check/Replace Clutch and/or Valve Body
                                                        Special Notes
                                                        • The ratio of engine speed to gearbox output speed in the currently engaged gear is implausible.
                                                        • Slip rpm with torque converter lock-up clutch disengaged must be greater than stall speed.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Voi ELSAn mukaan johtua myös ABSeista. Sieltä kannattas kans kattoa vikakoodit, vai onko katottu jo.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Katottiin eilen vikokoodit eikä ollu mitään, ja viikko sit Jani katto muistaakseni ihan täystarkistuksen ja ei antanu abseista vikakoodeja

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X