Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 200 kannet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 200 kannet

    Elikkä mitä eroa on vapari 2.2 ja 2.2turbo vehkeen kansilla noissa 200 audeissa?
    Iteltä löytyy 2 kantta ja palotilat niissä erinlaiset

    #2
    10v vai 20v ?

    Comment


    • #3
      Joo sori 10v

      Comment


      • #4
        Voitko laittaa kuvia? Itellä ovat olleet aina samanlaisilla palotiloilla ,n.6 kantta olen katsonut.

        Comment


        • #5
          mulla ainakin on nyt vaparin kansi paikoillaan tosin turbon nokalla... ainoastaan turbon kannen pakovenat on natrium täytteiset eli ne kannattaa ottaa turbosta irti kun vaparissa taas ei oo... lisäksi on olemassa kahdella eri vesikanava vaihtoehdolla noita kansia toisissa täysin pyöree reikä toisissa semmoinen ihmekolo siinä ympärillä joskin nekin saa sotkettua keskenään kun vaan käyttää aikaa täyttämiseen.. näin myös turbon kansissa muistaakseni kg koneissa pyöreä ja mc mallisissa ihme kolollinen palotiloihin en ota kantaa kun en moisia eroja itse huomannut toki ei oo kovin montaa kantta mulla pyörinyt

          Kannattaa koittaa vähän panostaa välimerkkeihin selvyyden vuoksi
          Viimeksi muokannut pasi_; 10.4.2008, 08:24.

          Comment


          • #6
            Elikkä tossa ois kuvia.
            http://www.fotopankki.fi/tonza85/kuva/2600791006198401 kansi joka oli kiinni ennen jaon pomppaamist.
            http://www.fotopankki.fi/tonza85/kuva/2600689113290304 kansi joka tuli mukana

            Comment


              #7
              Onko palotila kannessa erillainen sen mukaan onko hydraulisilla vai kovilla nostajilla ?
              Ainakin KG:ssä tosiaan pyöreä palotila. Pakoventtiileitä ei natrium versioina ainakaan kg:hen saa, mc etc muista hydraulisilla nostajilla olevista en tiedä, voi vaikka saadakkin kun ovat senverran yleisempiä.

              Comment


                #8
                Pakovenoissa on ainakin varaosanumerossa yhden kirjaimen ero. Vapari on samalla numerolla, mutta ahdetun venoissa on vielä perässä K. Eli on niissä jotain eroa.

                Comment


                • #9
                  Kummatkii kannet on hydrauliset.
                  Kellään tieto mikä kone kyseessä tollanen koodi löytyy
                  KJ019260
                  Kävin viikko takaperin kyselemmässä noi venoja tohon kanteen joka oli tossa autossa kiinni,myyjä mittas venat ja katto kirjasta nii sano et ne ois ollu vaparista koska kirja näytti et turbossa ois pitemmät ja lautanen ois vähäsen isompi ku vaparin venat

                  Comment


                    #10
                    Moottorityyppi on KJ. Ilmeisesti 2.2l 100kw. -80-83 200:ssa käytetty eli typ43:sen pata.

                    Comment


                    • #11
                      Onko kyseistä typ43 tehty turbona kans sit ku itel on 2.2i turbo?
                      Viimeksi muokannut tonzaaas; 10.4.2008, 19:41.

                      Comment


                      • #12
                        Mistäs tohon kyseiseen pataan kannattaa ettiä takomännät?
                        Tarkotus ois purkaa koko pata ja kunnostaa alakerta kokonaan
                        Elikkä vois sanoa et täys remppa koneelle

                        Comment


                          #13
                          Vakio männillä ajaa huolettomasti yli 400 heppaa. Jos haluaa enemmän, on jo varmaan aika mittatilata Rossia tms.

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja tonzaaas Näytä viesti
                            Kävin viikko takaperin kyselemmässä noi venoja tohon kanteen joka oli tossa autossa kiinni,myyjä mittas venat ja katto kirjasta nii sano et ne ois ollu vaparista koska kirja näytti et turbossa ois pitemmät ja lautanen ois vähäsen isompi ku vaparin venat
                            palasäätöisessä ja hydraulisessa on eri pituiset venttiilit.

                            Comment


                            • #15
                              Elikkä männät on noi nural 79,485 noi merkit männässä.
                              Aattelin porautusta koska sylinteri lohkossa näkyy jäljet/viirut joissain kohdassa oli hoonautettu mutta aika huonosti,joko ne jälet on vanhat(huonosti hoonattu) taikka sitten tullut hoonauksen jälkeen.
                              Eli onko järkeä porauttaa vai hoonauttaa lohko kunnolla ja uudet renkaat mäntiin?
                              Kummat pitemmät hydrauliset vai palasäätöset venat?
                              Viimeksi muokannut tonzaaas; 10.4.2008, 23:57.

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja tonzaaas Näytä viesti
                                Kummat pitemmät hydrauliset vai palasäätöset venat?
                                palasäätöisissä pitemmät

                                Comment


                                • #17
                                  Kellään noita hydraulisten imu ja pako venojen mittoja?

                                  Comment


                                    #18
                                    Palasäätöinen
                                    Ex: 98,5 mm In: 98,7 mm

                                    Hydraulikansi
                                    Ex: 90,8 mm In: 91,9 mm

                                    Pako yleensä d=33mm, ja imu yleensä d=38mm. Löytyy vanhemmista 31mm pakoventtiiliä ja uudemmista 40mm imuventtiiliä.

                                    Comment


                                      #19
                                      olikos se niin että 79,5mm porauksella olevissa palasäätöiset ja 81mm hydrauliset ??

                                      Comment


                                        #20
                                        Niin se on.
                                        Noista nuraleista ilmeisesti kannattaa pyrkiä eroon, ainakin jos on ponnistamassa voimaa enemmälti.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuon sun ensimmäisen kannen oli joku "sorvannu" ja jälkimmäisen palotila oikea ,vaikka mielestäni myös tulpan puolella pitäisi olla täytettä. Alkuperäinen kansi koneessasi pitäisi olla palasäätöinen eikö? Pitkiä turbon venttiileitä sai ainakin vuosi sitten 50e kpl. Itsellä ei nuraleista huonoa sanottavaa ,ovat kestäneet monenlaista rääkkiä ja uskon ainakin 300hp pintaan kestävän ongelmitta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Vähän OT:nä kysyisin onko kenelläkään tietoa tuleeko mitään ongelmaa jos laittaa 2,0 JS koneeseen 2,3 NG koneen kannen.
                                            Käykö suoraan ilman muutoksia.
                                            JS koneen sylinterin poraus lienee 81mm ja NG:ssä ilmeisesti 82,5, näistä en ihan varma ole. Mitenkähän vesi ja öljykanavat?

                                            Comment


                                              #23
                                              Omien kokemusten mukaan noita vesi- ja öljykanavavariaatioita eri kansissa on vain kahta päätyyppiä: uutta (esim. MC1/MC2) ja vanhaa (esim. KG/WJ/WR). Uudemmassa mallissa yksi vesikanava on muita leveämpi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joo ekaa kantta muokattiin vähäsen et sais puristuksia alas koneesta ja samal imu ja pakopuolta kans.
                                                Hydrauli säätöset venat tos kannessa on.
                                                Mistäs löytyis noit turbo takomäntiä jotka kävis kyseiseen koneeseen?
                                                Ku noi nuralit vissiin aika huonot männät vai käykö muun koneen männät suoraan jotka ois paremmat ku noi nuralit?

                                                mitenköhän tossa kannessa on hydrauliset jos pitäis olla palasäätöset?
                                                ku eiks hydrauliset säätimet oo pelkät kupit mitkä tulee nokka-akselin alle?
                                                kellään tietoa mist kannattais lähteä kyselemmään noit takomäntiä tohon?
                                                Viimeksi muokannut porkkis; 14.4.2008, 18:29. Perustelu: yhdistetty

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nosteetaampas vähän

                                                  Tuli löydettyä 10vt turbon kansi ja kysymys kuuluukin mistä moottorista mahtaa olla peräisin, kun palotilat eivät ole pyöreät, vaan vähän ovaalin tapaiset?
                                                  Kaasuläpässä oli -86 vuoden stanssaus.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Siitä kyljestä niitä numerosarjoja tänne, niin helpottuu.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Noh eikös kaikissa 2v bensakansissa ole ovaalit palotilat, että siltä pohjalta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        tässä ei ainakaan ole kuin toisella puolen tuo kyhmy.
                                                        mun kansi on palotilastaan symmetrinen.
                                                        Laitan sen numeron tänne kun käyn tallilla seuraavan kerran.
                                                        http://www.fotopankki.fi/tonza85/kuva/2600689113290304

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Luulen että tuossa kannessa on käynyt kyläseppä mulkkumirkelin kanssa. En ole nähnyt myöskään kuin 1 ainoata palotilaa 10v kansissa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Noita "tee-se-itse-Hemi" kansia on volkkari puolella silloin tällöin näkynyt, eivät kyläsepät ole kommentoineet miten on pelannut ilman paljealuetta

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X