Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
mulla ainakin on nyt vaparin kansi paikoillaan tosin turbon nokalla... ainoastaan turbon kannen pakovenat on natrium täytteiset eli ne kannattaa ottaa turbosta irti kun vaparissa taas ei oo... lisäksi on olemassa kahdella eri vesikanava vaihtoehdolla noita kansia toisissa täysin pyöree reikä toisissa semmoinen ihmekolo siinä ympärillä joskin nekin saa sotkettua keskenään kun vaan käyttää aikaa täyttämiseen.. näin myös turbon kansissa muistaakseni kg koneissa pyöreä ja mc mallisissa ihme kolollinen palotiloihin en ota kantaa kun en moisia eroja itse huomannut toki ei oo kovin montaa kantta mulla pyörinyt
Kannattaa koittaa vähän panostaa välimerkkeihin selvyyden vuoksi
Onko palotila kannessa erillainen sen mukaan onko hydraulisilla vai kovilla nostajilla ?
Ainakin KG:ssä tosiaan pyöreä palotila. Pakoventtiileitä ei natrium versioina ainakaan kg:hen saa, mc etc muista hydraulisilla nostajilla olevista en tiedä, voi vaikka saadakkin kun ovat senverran yleisempiä.
Pakovenoissa on ainakin varaosanumerossa yhden kirjaimen ero. Vapari on samalla numerolla, mutta ahdetun venoissa on vielä perässä K. Eli on niissä jotain eroa.
Kummatkii kannet on hydrauliset.
Kellään tieto mikä kone kyseessä tollanen koodi löytyy
KJ019260
Kävin viikko takaperin kyselemmässä noi venoja tohon kanteen joka oli tossa autossa kiinni,myyjä mittas venat ja katto kirjasta nii sano et ne ois ollu vaparista koska kirja näytti et turbossa ois pitemmät ja lautanen ois vähäsen isompi ku vaparin venat
Mistäs tohon kyseiseen pataan kannattaa ettiä takomännät?
Tarkotus ois purkaa koko pata ja kunnostaa alakerta kokonaan
Elikkä vois sanoa et täys remppa koneelle
Kävin viikko takaperin kyselemmässä noi venoja tohon kanteen joka oli tossa autossa kiinni,myyjä mittas venat ja katto kirjasta nii sano et ne ois ollu vaparista koska kirja näytti et turbossa ois pitemmät ja lautanen ois vähäsen isompi ku vaparin venat
palasäätöisessä ja hydraulisessa on eri pituiset venttiilit.
Elikkä männät on noi nural 79,485 noi merkit männässä.
Aattelin porautusta koska sylinteri lohkossa näkyy jäljet/viirut joissain kohdassa oli hoonautettu mutta aika huonosti,joko ne jälet on vanhat(huonosti hoonattu) taikka sitten tullut hoonauksen jälkeen.
Eli onko järkeä porauttaa vai hoonauttaa lohko kunnolla ja uudet renkaat mäntiin?
Kummat pitemmät hydrauliset vai palasäätöset venat?
Tuon sun ensimmäisen kannen oli joku "sorvannu" ja jälkimmäisen palotila oikea ,vaikka mielestäni myös tulpan puolella pitäisi olla täytettä. Alkuperäinen kansi koneessasi pitäisi olla palasäätöinen eikö? Pitkiä turbon venttiileitä sai ainakin vuosi sitten 50e kpl. Itsellä ei nuraleista huonoa sanottavaa ,ovat kestäneet monenlaista rääkkiä ja uskon ainakin 300hp pintaan kestävän ongelmitta.
Vähän OT:nä kysyisin onko kenelläkään tietoa tuleeko mitään ongelmaa jos laittaa 2,0 JS koneeseen 2,3 NG koneen kannen.
Käykö suoraan ilman muutoksia.
JS koneen sylinterin poraus lienee 81mm ja NG:ssä ilmeisesti 82,5, näistä en ihan varma ole. Mitenkähän vesi ja öljykanavat?
Omien kokemusten mukaan noita vesi- ja öljykanavavariaatioita eri kansissa on vain kahta päätyyppiä: uutta (esim. MC1/MC2) ja vanhaa (esim. KG/WJ/WR). Uudemmassa mallissa yksi vesikanava on muita leveämpi.
Joo ekaa kantta muokattiin vähäsen et sais puristuksia alas koneesta ja samal imu ja pakopuolta kans.
Hydrauli säätöset venat tos kannessa on.
Mistäs löytyis noit turbo takomäntiä jotka kävis kyseiseen koneeseen?
Ku noi nuralit vissiin aika huonot männät vai käykö muun koneen männät suoraan jotka ois paremmat ku noi nuralit?
mitenköhän tossa kannessa on hydrauliset jos pitäis olla palasäätöset?
ku eiks hydrauliset säätimet oo pelkät kupit mitkä tulee nokka-akselin alle?
kellään tietoa mist kannattais lähteä kyselemmään noit takomäntiä tohon?
Viimeksi muokannut porkkis; 14.4.2008, 18:29.
Perustelu: yhdistetty
Tuli löydettyä 10vt turbon kansi ja kysymys kuuluukin mistä moottorista mahtaa olla peräisin, kun palotilat eivät ole pyöreät, vaan vähän ovaalin tapaiset?
Kaasuläpässä oli -86 vuoden stanssaus.
Comment