Jep elikkä auto on seisonu pihalla viikon ja äsken sitten kävin käynnistämässä. Käyntiin lähti monen yrityksen jälkeen, ensimmäisillä kerroilla kuulosti että ei edes yritä startata. Kuitenkin sitten lähti käyntiin ja käynti oli tosi huonoa, vaikutti että ei käy kaikilla. Samalla öljynpaineen merkkivalo syttyi. Kone sitten vähän aikaa röpötteli ja rupesi käymään ihan normaalisti. Starttasin tämän jälkeen useamman kerran ja niiden aikana ei ollut enää mitään ongelmaa. Mutta pakoputkesta oli lentänyt jotain mustaa töhnää. Epäilen että viime aikojen kosteilla ilmoilla on jotain syytä tuohon huonoon starttaamiseen ja pakarista lentävään mustaan aineeseen? Öljytikkua katsoin ja näytti aivan oikeaa määrää öljyä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 käyntiin huonosti ja pakarista mustaa nestettä
Collapse
X
-
Olisikohan putken päästä tullut liemi vain nokista kondenssivettä? Tuttu ilmiö omassakin, vaikkei olisi viikkoakaan seisonut. Kelistä kiinni aika lailla.
Kosteutta epäilisin minäkin käynnistyskankeuden syyksi; crc tai vastaava kosteuden syrjäyttäjä peliin. Ja muutenkin syttypuolen tarkastus: jakaja, johdot, liitokset...
Se öljynpaineen valo: arvaukseni on, että sen "tosi huonon käynnin" aikana kierrokset olivat vain niin matalat, ettei öljypumppu antanut tarpeeksi painetta. Jos ei kerran muuten ole oireillut. - Arvailua, kuten sanoin.
-
Alkuperäinen kirjoittaja taski Näytä viesticrc tai vastaava kosteuden syrjäyttäjä peliin.
Tuo siis korkeajännitejohtoihin ja yleisesti kaikkeen puolan jälkeen olevaan. Ne saa lähinnä vain kuivata, muuten niistä irtoaa suoja-aineet.
Comment
Comment