Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miten parempi tuenta quattron perälle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miten parempi tuenta quattron perälle?

    Onko kukaan keksiny parempaa Kumityynyä quattron takaperään. Siis se mikä estää perän keulimisen yms. Ois kiva ku sais sen "jytkäyksen" pois mikä herkästi ilmee nee jos peruuttaa rajumiin tai Jos pykältää kunnolla esim vaihteita alas päin kiihdyttäessä... Ileisesti aika yleinen ongelma tai ominaisuus?
    Viimeksi muokannut okkim; 7.4.2008, 13:00. Perustelu: Otsikkoa viilattu

  • #2
    Eiks kellää muulla oo vastaava ongelamaa? Varmasti on s4 tai muissa tehokkaimissa jouduttu vaihtamaan sinne jotain vahvempaa tukikumia? Tosi ärsyttävä piirre. Tuntuu et ajamisesta tulee semmusta nykimistä.

    Comment


    • #3
      Saahan sinne esim. Powerfleksiltä uretaanista puslaa.

      E: no eipäs näköjään saakkaan A-nelkkuun
      Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 6.5.2008, 11:51.

      Comment


      • #4
        Minulla on tällainen custom tekele. Kyllä tuon eron huomasi pienempänä "viiveenä" vedon mukaan tulemisesssa mutta enää sitä ei erota kun on tottunut.

        Tuo on siis alkuperäinen joka on täytetty kumilla.

        Perän pusla, toinen kuva, kolmas ja neljäs.

        Kiitokset Mikalle kumituksesta :)

        Comment


        • #5
          Aika mielen kiintone? Miten tuo kumitus on tehty? Mitä tarkotat viiveellä?

          Comment


          • #6
            Jenkeistä on saatavilla erilaista puslaa siihen perän tuentaan.
            Yllätys että hinta koko puslalle runkoineen menee jo yli 200?.
            Toisesta piaikkaa saa semmoista väliholkkia joka tulee puslan ja runkokappalen väliin. Tiivistää sen vähän samaan tapaan kuin okkimilla.
            Senkin hinta taitaa rahteineen mennä jo yli 100? luokkaan.

            Comment


            • #7
              Joo aika kalliita nuo kaupalliset puslat.

              Tarkoitan tuolla viiveellä sitä että auto lähtee nopeammin vetämään kun voima ei pääse karkaamaan puslaan.

              Puslaan on siis valettu jotain sulaa kumimassaa sisään.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                Joo aika kalliita nuo kaupalliset puslat.

                Tarkoitan tuolla viiveellä sitä että auto lähtee nopeammin vetämään kun voima ei pääse karkaamaan puslaan.

                Puslaan on siis valettu jotain sulaa kumimassaa sisään.
                Eli Mikon pusla on tehty pursottamalla kuorma-auton renkaan pinnoituksessa käytettävää raaka-kumia. Pursotuksen jälkeen raaka-kumi on paistettu kovaksi muotissa.
                Kumin kovuus on noin 60 shorea eli varsin riittävä.
                Viimeksi muokannut Rubu; 28.4.2008, 14:13. Perustelu: Lisätty viisastelijoille yksi sana...

                Comment


                • #9
                  Ihan pakko kysäistä tuosta kuorma-auton pinnoituksesta? Eli pinnoitetaanko nuo kuorma-autot sillä kumilla sen takia, että pikkuautot kimpoavat kolaritilanteessa pois rekan tieltä siihen suurempia vaurioita jättämättä..vai miksi noin tehdään ;)

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä tolle tuelle jotain on tehtävä. Mites onks s4/rs4 sama, vai parempi? Onko muita paikkoja mistä vois tilata ku jostain jenkeistä? Tahtoo eroon siitä "jumpasauksesta"!

                    Comment


                    • #11
                      Marmorilta kysäisin ja vastaus oli ovh 225 euroa mikäli kaveri osasi katsoa oikean osan.
                      Lienee ollut osanro:8A0599133B?

                      Comment


                      • #12
                        Tuli mieleen että mitä jos tuon puslan pursuttaisi täyteen esim Sikabond 500 Asennusliimaa, niin sanottua sikaliimaa?

                        Tuollahan puslasta ainakin saisi vähän jäykemmän. Kumminkin tuo liima kuivuttua on aika jämäkän oloista, mutta kumminkin vähän elastista. Ei muutakun teipillä alapuoli puslasta kiinni ja liimaa täyteen kolot ja antaa kuivua riittävän kauan.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Riku.J Näytä viesti
                          Tuli mieleen että mitä jos tuon puslan pursuttaisi täyteen esim Sikabond 500 Asennusliimaa, niin sanottua sikaliimaa?

                          Tuollahan puslasta ainakin saisi vähän jäykemmän. Kumminkin tuo liima kuivuttua on aika jämäkän oloista, mutta kumminkin vähän elastista. Ei muutakun teipillä alapuoli puslasta kiinni ja liimaa täyteen kolot ja antaa kuivua riittävän kauan.
                          On tuokin yksi vaihtoehto.
                          Minä taidan itse marssia marmoritiskille ostamaan alkuperäisen, en tykännyt itse tuosta jäykästä minkä tein Mikolle, liian race tuli mun makuun.

                          Comment


                          • #14
                            esim Sikabond 500 Asennusliimaa
                            3M:n tuotetta 51135-08609 on myös internetissä vilahdellut käytetyn.

                            Comment


                            • #15
                              Vanhaan aiheeseen päivitystä. Onko tullut uusia "lääkkeitä" tumpsaukseen? Auttaako marmorin uusi puslavalusysteemi, vai saako apua sikakittiä tursuttamalla vanhan täyteen?
                              Tuo "thump" ääni alkaa ottamaan korvaan, ja vasta 146 tkm ajettu.

                              Comment


                              • #16
                                Minäkin ajattelin tehdä tuon sikakitillä täytön kaikkiin voimansiirron pusliin mihin vaan pystyy sen tekemään, mitäs kaikkia puslia tommosessa A4 B5 quattrossa on?

                                Comment


                                • #17
                                  Tursotin omani täyteen viime kesänä sialla. Tuli pikkase liiankin jämy. Resonoi kaikki jurinat paljon helpommin kapiinii yms. Mutta parempi ku alkuperäinen. Muistaa vaa että ei tursota sen kumin ja kiinitysraudan väliä myöskin umpeen. Itse sen virheen tein ja jouduin puukolla kaivelee sen puhtaaks;) juris niin perkeleesti. Varsinki ku on lastutettu ja meinaa tuo kaksoismassavauhtipyörä pohjata rajussa kiihdytyksessä ku väännöt on tapissa...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Moottorin etutuenta kannattanee myöskin huomioida, koska sen huonous aiheuttaa ison liikkeen voimansiirtoon.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Noita moottorin tyynyjä ei viissiin pysty mitenkään parantelemaan, ainakaan täyttämällä?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mulla on muutama etutukikumi kehikkoineen. Vaihdelaatikon kumeja tulee ensiviikolla. Perän puslia ja muitakin saan hommattua ihan kohtuu toimitusajalla.
                                        Moottorityynyjä on aika vaikea mennä parantaa ja täyttämään, ainakin niitä alkuperäisiä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Moottorityynyjä on ilmeisesti 2 kpl? Onko siellä vain yksi ns. aktiivinen moottorin tukikumi, josta tulee tälläkin hetkellä vikakoodia? Vai onko se vielä erikseen?

                                          Comment


                                          • #22
                                            2kpl reunoilla ja 1 kpl edessä niitä on tavannu olla pitkittäiskoneissa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              APRllä on toi etu tyyny vahvistettuna mukana Stage 3sessa. Saa varmaan irto osana.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tekeekö kukaan tuollaisia kuminpaisto hommia, jotta sais tuon peräntuennan paremmaksi?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jämäkämpiä moottorin etutyynyjä saa tosiaan ainakin APR:ltä ja Neuspeediltä, varmaan muiltakin viripajoilta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko kellään käytännön kokemusta tuosta puslasta mitä JHMotorsport myy?
                                                    http://www.jhmotorsports.com/shop/ca...BlueApikol.jpg

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      On kokemusta, itsellä tuommoinen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No paraniko se tuolla kun ostit? Vissiin alkuperäistä jämympi kun näyttäs polyuretaani olevan..

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tukihan parani kyllä. Jäykempihän se on huomattavasti.
                                                          Suurempi kysymyshän on että millaista parannusta etsit sillä?
                                                          Jos perässä on välystä niin välys kuuluu selvemmin. Mutta jos vanha kumi on rikki niin uusi tekee koko perästä tiukemman.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Niin sitä vaan että kun itsellänikin tuo kyseinen tömähdys kuuluu ja ajattelin että minkälaista morkulaa sinne laittais joskus tilalle.. Laittaakko alkuperäinen vai joku rakinki superjäykkä :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X