Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8tq -95 täristää kiihdyttäessä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B5 1.8tq -95 täristää kiihdyttäessä

Viikko sitten ilmeni tällainen ongelma ihan yhtäkkiä.
    Eli täydellä kaasulla kiihdyttäessä, oli vaihde mikä tahansa , 1500-3000rpm välillä auto täristää aika lailla. 3000rpm:n jälkeen meno kuitenki on aivan normaalia. Rauhallisesti kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa.

Mistähän vikaa lähtisi etsimään?

Puola tai sytkäboksi vika,veikkaan sytkäboksia .Oireet samat kuin minun Audissa viime syksynä.Harakiriboksi maksoi 100 eur.Boksi on siinä ilmanputsrin noin päällä.Syksyllä kävi minun luona myös toinenkin Audi,samat oireet.Koitettiin minun Audin sytkällä ja oireet poistui>oli myös sama vika mitä minun Audissa oli olllut.

Comment

Tietääkö kukaan käykö tuo Motonetin sytkäohjain 95-vuosimallin autoon vaikka se on 98:sta eteenpäin?

"1,8T 98-- Bosch (riviliitin molemmissa päissä). . . . . . . 10-8011 98.00?"

Comment

Kyllä se taitaa käydä vaikkakin on vähän erinäköinen. Ota mukaan se vanha ja vertaa paikan päällä. Motonetin malli on todennäkösesti vähän leveempi ku alkuperäinen mutta liittimet ovat samat.

Comment

Paikalleen se ainakin meni mutta ei ollut mitään vaikutusta... Tulpat ja öljyt tuli vaihdettua samalla mutta edelleen täristää.
          Lamda-anturi pitäisi vaihtaa nyt viikonloppuna, mutta näinköhän se vaikuttaa asiaan..? Ei meinaan taida olla ikinä vaihdettu ja autolla kohta 180tkm mittarissa.

Comment

Tuli tuossa huomattua myös sellaista, että kylmänä toimii moitteettomasti, mutta vähän aikaa ajeltua alkaa taas täristää...
            Ffp:n forumilta löytyi juttua lämpötilananturista. Mittari kuitenkin näyttää ihan normaalia lukemaa. Voiko vika silti olla anturissa?

Comment

Nyt on vaihdettu lamda-anturi, haljennut pakosarja vaihdettu ehjään sekä uusi ilmansuodatin. Edelleen täristää kiihdytyttäessä täyskaasulla 1500-3000rpm välillä. Alkaa ideat loppumaan...

Voiko ahtovuoto aiheuttaa täristystä?

Comment

oletko saanut vian jo pois? Meinaan itselläni samaa vikaa, ja pitäis ruveta autoa uusimaan osa osalta :(

Comment

Hieman aiheen viesrestä mutta mistä mahtaa johtua 1-vaihteella täyskiihdytystä tehtäessä sellainen outo kurlutus ääni koneesta/turbosta....? Muilla vaihteilla ei ilmene. Onko kellekään tuttu?

Comment

Tapza...saatanpa tietää mistä puhut, vähän kuin vetarin roklatus, muttei kuitenkaan...kuuluu jostain oikealta puolen autoa, vänkärin jalkatilan suunnalta.
                    Alkuun kuului ykkösellä, myöhemmin kakkosellakin ja jopa kolmosellakin matalilta kierroksiltä vedettäessä. Mulla kuulunut nyt tuota jo parikin vuotta, mitään ei ole mennyt vielä rikki, muttei vikakaan ole löytynyt. Oikeastaan kaikki alustan palikat on tullut vaihdettua...tällä hetkellä paras veikkaukseni on moottorin kumityyny...senkin vaihtoa olen arponut pitkään, en vaan ole vielä alkanut hommaan. Osaako kukaan sanoa onko millainen homma ilman nosturia/mitä temppuja vaatii?

Comment

Viimeinkin tuli perehdyttyä asiaan ja vika on saatu korjattua.
                      Eli vikana oli vain rikkinäinen puola! Ja auto kulkee taas kuin ennenkin.

Kun rupesi jo ideat loppumaan, niin ostin yhden uuden puolan ja käytin sen jokaisen vanhan puolan paikalla. Rupesi jo usko loppumaan siinäkin hommassa kunnes viimein, takimmaisen puolan vaihdettua, nykiminen oli hävinnyt!

Eli jos tällaista vikaa löytyy niin kannattaa ensimmäisenä tarkastaa nuo puolat. Esim. Motonetissä ei puola paljon maksa.

Comment

Working...
                      X