Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 1,6 kaasutin 1990 tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 1,6 kaasutin 1990 tyhjäkäynti

    Palasin pitkästä aikaa Audi kantaan takaisin. 100 Audista oli muistossa positiiviset kokemukset ja kyllähän tämä 80 1,6 kaasutin moottorilla varustettukin menee maantiellä ihan nätisti. Tosin en ole tainnut koskaan ajaa yhtä alitehoisella autolla. Tarkoituksensa se kuitenkin ajaa. Satunnaista työajoa, silloin kun toinen auto ei ole käytettävissä.

    Ongelmana on (yllätys yllätys) tyhjäkäynti. Katselin ennen auton ostoa näitä sivustoja ja kuvittelin näiden ohjeiden perusteella saavani sen kuntoon. Tuossa ?elektronisesti? ohjatussa kaasuttimessa ei taida olla samanlainen ISV kuin ruiskukoneissa. Kaasuttimen laippa on uusi ja vaihdoin kaikki alipaineletkut, puhdistin ja voitelin kaasuttimen niin hyvin kuin osasin. Silti tyhjäkäynti huojuu edestakaisin tai toinen vaihtoehto on se, että kone jää kiertämään kovilla kierroksilla (ei kiekkamittaria). Tyhjäkäynnin saatöyksikkö heiluttelee ilmaläppää iloisesti omia aikojaan n. 3 sekunnin välein ja käynti vaihtelee sen mukaisesti. Kun yksiköstä ottaa piuhat irti, niin kone käy aika tasaisesti. Mitä vaihtoehtoja korjaukseen olisi? Mielestäni ilmavuotoja ei ole. Onko vika säätöyksikössä vai sen saamassa informaatiossa? Miksi se alipainesäädin (?) pitää kierrokset niin korkealla? Näytti siltä, että se on joskus avattu?

    Kyselin varaosakaasuttimia purkaamoilta, mutta niitä ei ole saatavilla. Jos saisin toisen kaasarin, niin voisin vaihdella osia ja yrittää saada niistä yhden toimivan yksikön.

  • #2
    Omaan coupe 5s:ään hommasin Free technics:iltä alumiinilaipan,jonka sovitin pierupurkin laipan tilalle ja siihen kiinni foordin weber dgv 32/36,ja rupesi löytymään tyhjäkäynti,eikä tehot ainakaan tippunut.

    Comment

    Working...
    X