n.70tkm ajettu Audi a4 1.8t 2004vm on kaksi kertaa tehnyt stopin täsmälleen samalla kerralla. Ajelin noin 80km/h vakionopeudensäädin päällä. Otin vakkarin hetkeksi pois, ja valitsin resumen päälle. Saman tien kun olin resumen valinnut lähti autosta tehot pois (kierrokset ei nousseet yli 1000rpm). Auton mittaritauluun syttyivät moottorin ohjausjärjestelmän (EPC tms.) valo sekä luistoneston valo. Pysäytin auton tien reunaan, ja käynnistin uudelleen ja auto toimi jälleen aivan normaalisti.
Huollossa vikakoodeja luettaessa eivät löytäneet mitään vikaa. Mutta arvelivat silti että moottorin ohjausyksikkö olisi vaihdettava. Lisäksi koeajon jälkeen huoltomies epäili että autoa olisi mahdollisesti viritetty. Eivätkö he huollossa näe mahdollista viritystä, ja jos eivät niin lähteekö auton viritykset pois jos ohjausyksikkö vaihdetaan? Olisko teillä hajua mistä tuo vika voisi johtua?
Huollossa vikakoodeja luettaessa eivät löytäneet mitään vikaa. Mutta arvelivat silti että moottorin ohjausyksikkö olisi vaihdettava. Lisäksi koeajon jälkeen huoltomies epäili että autoa olisi mahdollisesti viritetty. Eivätkö he huollossa näe mahdollista viritystä, ja jos eivät niin lähteekö auton viritykset pois jos ohjausyksikkö vaihdetaan? Olisko teillä hajua mistä tuo vika voisi johtua?
Comment