Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8T tehot pois vakionopeudensäädintä käytettäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8T tehot pois vakionopeudensäädintä käytettäessä

    n.70tkm ajettu Audi a4 1.8t 2004vm on kaksi kertaa tehnyt stopin täsmälleen samalla kerralla. Ajelin noin 80km/h vakionopeudensäädin päällä. Otin vakkarin hetkeksi pois, ja valitsin resumen päälle. Saman tien kun olin resumen valinnut lähti autosta tehot pois (kierrokset ei nousseet yli 1000rpm). Auton mittaritauluun syttyivät moottorin ohjausjärjestelmän (EPC tms.) valo sekä luistoneston valo. Pysäytin auton tien reunaan, ja käynnistin uudelleen ja auto toimi jälleen aivan normaalisti.
    Huollossa vikakoodeja luettaessa eivät löytäneet mitään vikaa. Mutta arvelivat silti että moottorin ohjausyksikkö olisi vaihdettava. Lisäksi koeajon jälkeen huoltomies epäili että autoa olisi mahdollisesti viritetty. Eivätkö he huollossa näe mahdollista viritystä, ja jos eivät niin lähteekö auton viritykset pois jos ohjausyksikkö vaihdetaan? Olisko teillä hajua mistä tuo vika voisi johtua?

  • #2
    Yleiset kokemukset noista lasipalatsien korjaamoista on juuri tuontapaista, tarjotaan uutta
    ECUa joka vikaan, valitetaan lastutusta ja voivotellaan mutta itse ongelma ei korjaannu.

    Lukaisepa vikakoodit jossain muualla, kyllä tuosta taitaa vikakoodia jäädä. Jos EPC on syttynyt on
    kyllä vikakoodi jäänyt. Kannattaa ehkä pitää läppäri ja vag-com autossa ja lukaista vikakoodit kun
    tilanne on päällä?

    Voisiko tuo olla jarrujen katkaisija, jos on jäänyt päälle? Jarruja painaessa vakiopeli ottaa
    vedon pois, mutta jättänee koneen nimenomaan tyhjäkäynnille. Ymmärtääkseni tuossa on
    kaksi katkaisijaa, toinen eculle ja toinen jarruvaloille <mutu>.

    Comment

    Working...
    X