Nonni.
Kävinpä viimeviikolla kääntymässä katsastuskonttorilla, ajattelin jotta kerrankin on kiesi jota ei tarvi puunata ennen katsastusta niin pirusti.
No vikalistaa tuli sittenkin toista sivua, harmillista.
Eniten itseäni ihmetyttää päästöt jotka olivat kaikkea muuta kuin vähäpäästöisiä.
CO-pitoisuus joutokäynnillä:
Mitattu 5,75 | Sallittu 0,50 %
CO-pitoisuus kierroksilla:
Mitattu 2,82 | Sallittu 0,30 %
HC-pitoisuus joutokäynnillä:
Mitattu 507 | Sallittu 100 ppm
HC-pitoisuus kierroksilla:
Mitattu 296 | 100 ppm
CO2-pitoisuus joutokäynnillä/kierroksilla
9,60/12,80 %
Lambda arvo kierroksilla:
0,90 | Sallittu 0,97-1,03
Muutenkin on ihmetyttänyt hieman hidas kierrosten lasku, ja hidas kierrosten nousu. (Nousee nopeemmin kun rauhallisesti painaa kaasua kuin runttaa kerralla pohjaan, eikös se hieman kieli jotta kone saa liikaa soppaa?)
Multa hajos aikaisemmin tänvuoden puolella käyntinopeusanturi, jonka takia auto ryki aika paljon hetkenaikaa, ennenkuin sain uuden tilalle. Vikakoodeja oli silloin VAG comissa juuri tuo käyntinopeusanturi ja lambda. Kuitattiin vikakoodit ja vaihdoin anturin jonka jälkeen ei ole vikakoodeja tullut.
Mutta olisiko se rykiminen voinut hajottaa kenties lambdan? Vai kattiko on sököksi mennyt? Osasyyllinen voisi kai olla myös viallinen MAF?
Autoon oon hetki sitten vaihtanut tuplat/johdot.
Mitäs mieltä te olette? Mistä lähteä hakemaan vikaa?
Kävinpä viimeviikolla kääntymässä katsastuskonttorilla, ajattelin jotta kerrankin on kiesi jota ei tarvi puunata ennen katsastusta niin pirusti.
No vikalistaa tuli sittenkin toista sivua, harmillista.
Eniten itseäni ihmetyttää päästöt jotka olivat kaikkea muuta kuin vähäpäästöisiä.
CO-pitoisuus joutokäynnillä:
Mitattu 5,75 | Sallittu 0,50 %
CO-pitoisuus kierroksilla:
Mitattu 2,82 | Sallittu 0,30 %
HC-pitoisuus joutokäynnillä:
Mitattu 507 | Sallittu 100 ppm
HC-pitoisuus kierroksilla:
Mitattu 296 | 100 ppm
CO2-pitoisuus joutokäynnillä/kierroksilla
9,60/12,80 %
Lambda arvo kierroksilla:
0,90 | Sallittu 0,97-1,03
Muutenkin on ihmetyttänyt hieman hidas kierrosten lasku, ja hidas kierrosten nousu. (Nousee nopeemmin kun rauhallisesti painaa kaasua kuin runttaa kerralla pohjaan, eikös se hieman kieli jotta kone saa liikaa soppaa?)
Multa hajos aikaisemmin tänvuoden puolella käyntinopeusanturi, jonka takia auto ryki aika paljon hetkenaikaa, ennenkuin sain uuden tilalle. Vikakoodeja oli silloin VAG comissa juuri tuo käyntinopeusanturi ja lambda. Kuitattiin vikakoodit ja vaihdoin anturin jonka jälkeen ei ole vikakoodeja tullut.
Mutta olisiko se rykiminen voinut hajottaa kenties lambdan? Vai kattiko on sököksi mennyt? Osasyyllinen voisi kai olla myös viallinen MAF?
Autoon oon hetki sitten vaihtanut tuplat/johdot.
Mitäs mieltä te olette? Mistä lähteä hakemaan vikaa?
Comment