Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 tehoton

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S8 tehoton

    Yhtäkkiä autosta lähes puolet vedoista hukassa?? Käy nätisti ja kuullostaisi että kaikki pytyt on mukana.. Kun kierrättää paikalla niin kuulostaa kun löysi putkeen vähän. Mikä vois olla vikana? Autolla ajettu muutama päivä ihmeellisen rauhassa ja nyt kun koitti kiihdyttää niin ei niinkun vetoja yhtään. Mikähän olis paskalla hätänä :D Pian pääsee lukemaan vikakoodit jos sama softa ja kaapeli käy mikä kaverilla on, sitten lisää tietoa jos jotain vikaa löytyy.

    Jakoremmin vaihdon yhteydessä vikakoodit luettiin ja nollattiin ja ainut vika oli että 7 sylinterille oli tullut jännitepiikki mutta sitä ei nollauksen jälkeen enää tullut. Kyllä syö miestä. Voi kyllä olla kun musiikkilaitteita laitettiin että jalkatilan matto on jäänyt jotenkin väärin ettei kaasu pääse pohjaan asti kunnolla, mutta epäilen. Onko muilla muuten sillälailla S8:ssa että kaasun puolessa välissä on sellainen kohta että tuntuu että olis jo pohjassa mutta sitten on vielä puolet kaasusta käyttämättä ja nyt tuntuu juuri siltä kiihdyttäessä että kaasu olisi siinä ensimmäisellä tasolla.

    Jos joku osaa auttaa niin kiitos. Akku muuten kävi irti siinä laitteita asentaessa ja laitteiden asennuksen jälkeen nyt oli ensimmäinen polkaisu jossa vika ilmeni? Voisiko johtua siitä jotenkin
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 29.3.2008, 20:06. Perustelu: Pari kappalejakoa lisätty.

    #2
    Eikö se kynnys kaasupolkimessa ole ollut jo typ44:stä lähtien? Economy nääs :)

    Tosin se kynnys ainakin vanhemmissa vitospadoissa tulee kaasuläpän jaetusta avautumisesta, jos en nyt väärin muista.

    Comment


    • #3
      Niin taitaa olla tai onkin niistä läppien avautumisesta jne.. En tierä kyllä tuo vissiin toimii ku repi matot irti ja poljetti oikeen kunnolla. Ei vaan tierä onko vieläkään kaikki potkut tallella, tai sitte mulla on vaan joku luulotauti.. Kauhee stressi taas päällä eikä varmaan saa yötä nukuttua kunnolla, mutta pitää viimestään maanantaina viedä tohon korjaamolle ja käskee niiden tsekata. Kyllä se nyt 250km/h otti pienellä kiihdytyksellä(suljetulla alueella tietenkin), mutta tuntuu ettei kutosella oo vetoja ollenkaan tai niinku että lähtis vasta 3500rpm jälkeen vetämään kunnolla.

      Pitäs testata yhden S6:sen kanssa joka viimeksi jäi vaikka sama moottori kun mulla mutta automaatti niin tietäis että onko paukut talles. Btw onkohan tolle tehty jotain kun ei siinä ainakaan nopeudenrajoitinta ole 250 ja eikös tollanen 00-03 S6 painakkin vähemmän sedanina kun 8 ?

      Comment


        #4
        Ennen vikakoodeja ei paljon turhaan kannata arvailla.

        Comment


        • #5
          Niin tuo jäi kertomatta että luettiin ne ja oli tullut taas se 7 sylinterin virtapiikki, mutta ei tullut nollauksen jälkeen? Mikähän näissä mahtaa olla tulppien vaihtoväli ei oo ainakaan moneen kymppitonniin tietääkseni vaihdettu ja suht. lujaakin tullu ajeltua. Ittellä auto ollu nyt 4kk ja 14tkm tullu mittariin eikä mitään vikaa ole ilmennyt paitsi nyt tämä. Ei varmaan haittaisi ainakaan jos tulpat vaihtais.

          Comment


            #6
            Mielestäni nykyiset tulpat alkavat reistaamaan vasta, kun niistä selvästi näkee kulumisen merkkejä elleivät sitten hajoa kokonaan. Jos tulppien elektrodit on vielä hyvän pituiset, niin ei varmaan vielä mitään hyötyä vaihtaa.

            Tosin jotkut padat kieltämättä ovat varsin nirsoja tulppien suhteen.

            Comment


            • #7
              Tullut muuten huomattua kun noi musavehkeet laitto niin on jotenkin kankeempi lähtemään käyntiin, toki ne vie akkua, mutta tuli mieleen myös että olisiko tulpat kärsinyt ja siitä johtuisi tämä systeemi.

              Mietittiin myös että kun akku kävi irti, että onko moottorinohjaus mennyt päin veetä? onkos tälläsessä vehkeessä oppiva ruisku? On vaan vähän pinna kireellä kun ei tiedä vielä mikä on hätänä vai onko edes mitään, kun tietää että jos jokin on niin saa lompakko kevennyksen :D

              Comment


                #8
                Molempiin ei.

                Comment


                  #9
                  Siis onhan se oppiva silleen, että kun akunkenkä on irti niin seokset pitää opetella uudestaan. Siihen ei mene tosin kovin kauaa ja eikä varsinaista vaikutusta kulkupuoleen ole.

                  Jännitepiikki 7 sylinteriin? Tuohan on jo suorasytkä, eli ei ole enään virranjakajaa? Voisi olla täten puolaongelma. Jos yksi pytty uupuu niin ei kasissa välttämättä edes sitä huomaa.
                  Eikö ollut mitään muuta vikakoodia?

                  Imuilmavuoto voi myös vaikuttaa jos maffin ohi pääsee ilmaa. Lambdat voi myös oireilla ilman vikakoodia.
                  Alipainepuolen ongelma myös tietysti voi vaikuttaa menoon. Ei nyt ole faktatietoa että onko tuossa muuttuva pituuksiset imusarjat.

                  Comment


                  • #10
                    Tuo vikakoodi on tullut aiemminkin kait, ja nollattu. Ei keretty kattoon uudestaan vikakooeja ku läppärin akku loppu. Käynti on aivan samanlainen ku ennenki, pieni nakutus, mutta ei kait mikään erikoinen kasi koneessa. Lambda, katit ja tulpat ainaki on hyviä veikkauksen kohteita varmaan. Kaasutellessa jonkuverran tosiaan lyö putkeen, ja vähän savuakin tuprahtaa joskus. Jos läppäriin sais akkua taas niin voisi kattella vikakoodit uudestaan jos oisi virtapiikkia antanu taas....

                    Comment


                      #11
                      Sitten kun saa vaggarilla uudestaan katsottua niin saisiko sen vikakoodin ihan koodina tänne. Tuo "jännitepiikki" kun ei pahemmin kerro mitään. Jos putkessa paukkaa ja savua tuprauttaa, on ihan varmasti sytkä/bensapuolella häikkää...

                      Comment


                      • #12
                        Eipä siinä mitään normaalia ihmeellisempää ääntä kuulu sellainen pieni vaimea lyhyt putkahdus vain siis kun kaasua antaa paikallaan n. 5 tuhatta rinkiä eikä savuakaan vaan höyryä ja nyt taas kulkee normaalisti kun laittoi kynnyslistan paremmin kiinni.. kiitos kaikille neuvoista. Se on kun on kiire kaikki laittaa eikä ensimmäisellä kerralla toimi ja uudelleen laittaessa kaikki pitää tehdä vielä nopeammin vaikka ei kiire olekkaan mihinkään.

                        Ja sen koodin voin tänne heittää jos tuota tulee joskus uudemmin katsottua vaggarilla niin ei jää itsellekkään epäselväksi mikä tuo mukamas jännitepiikki on.

                        Comment


                          #13
                          Siis laitoit kynnyslistan paremmin kiinni niin alkoi pelaamaan kunnolla?

                          Ei nää nyt ihan noin mystisiä laitoksia voi olla :)

                          Comment


                          • #14
                            jees :D se oli vaan jotenkin huonosti eikä sen takia kaasu mennyt kunnolla pohjaan vaikka juurikaan mitään eroa ollut kun koitti ensiksi ja kokonaan lista pois, mutta tarpeeksi suuri ero :D hohhoh selvittiinpä onneksi vähällä eikä niinkuin yleensä mun säkällä.. On kyllä ihmeen hyvin pelannut auto kun nyt jo n. 15tkm ajettu mulla ollessa eikä mitään vikaa jos sama jatkuu niin mustakin taitaa tulla merkkiuskollinen ;D edellinen ooppeli ei oikeen vakuuttanut :)

                            Comment


                              #15
                              Siis missä on tuollainen kynnyslista joka voi estää kaasun pohjaan menemisen? Ei ainakaan oven alla :)

                              Comment


                              • #16
                                No siis kuskin jalkatilan oikeella puolella, sori vähä huonosti informoitu mutta tuskin kukaan luulikaan että se oven alapuolinen :D

                                Comment

                                Working...
                                X