Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 Bit ilmansuodattimen vaikutus tehoihin.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 2.7 Bit ilmansuodattimen vaikutus tehoihin.

En löytänyt sopivaa topicia joten tästä.

Kokemuksia ilmansuodattimen vaihdosta "parempaan"?
    Jotain juttua olen lukenut että kartiofilterillä helposti öljytään MAF ja homma on pilalla.

Entäs paneelimalliset suodattimet?
    Onko oikeasti hyötyä vai turhaa hifistelyä?

En tarkoita mitään 600hv monsteriviritystä vaan sitä "putkisto+lastu" setillä mikä jokaisella on alkuun.

Tätähän on monet kysyneet ja vastaus on varmasti 80% sama. Että humpuukia vaikka ois 599hv.
    Ja sitähän se vähän onkin putki/lastu virityksien kanssa, mutta mulla sellainen on koska ei ole 2,7:n omaa ilmansuodatinkoteloa ja halusin ehkä vähän niitä turbon ääniäkin kuulla. Eli pidä vaan se alkuperäinen niin säästyt teiniviritys leimalta =)

Comment

Ainakin kartiosysteemillä pysynyt ympäri vuodet Maffi kunnossa mulla :)

Filtterin pesen/öljyän muutaman kerran vuodessa sopivasti. Tehoahan filsusta tulee aina, ainakin omistajan mielestä =)

Edit: Mutta vakioahtimista saat sen saman vakiosysteemilläkin irti.
      Edit2: Ikuinen teini siis olen :)

Comment

No jos ilmansuodatin on tukossa ja tilalle pistetään uusi josta virtaa
        puhdasta ilmaa reippaammin koneeseen, niin efektihan on automaattisesti
        "tehoa tuli lisää". Tottunut siihen nuhaisempaan ja sit kun vakiotehot tuleekin
        takasin, niin tuntuu teholisäyksenä. :)

Comment

Parhaan tuloksen saa vapaastivirtaavalla paneelisuodattimella ja vakiokotelolla. Ei se kartiokaan huono ole jos sille saa tuotua kylmää ilmaa.

Comment

Taidan ostaa tuollaisen K&N paneelin kunhan suodattimen vaihtoaika rupeaa lähestymään.

Comment

Se on melkein sama jos vaihtaa vakio suodattimen riittävän usein, ainakin suht vakio peleissä. Ainakin suodattaa hyvin vs viripaneeli.

Jos väkisin haluaa huonontaa suodatusta niin hommaa koteloidun kartiosuodattimen liitettynä imuputkella siihen mistä vakiokin ottaa ilmaa maskista.

Comment

Lueskelin lisää tuota filtteri hommaa ja olihan tuo joku testannutkin mitä hyötyä on... Aika olematon tuo etu näköjään on vakiofilsuun.
                Jääköön laittamatta koko homma.

Comment

Minkäs kautta Tiitisen risa imee ilmaa?

Comment

Vakiolla tuntuu imevän 450+ hevosvoimaa...

Comment

Kyllähän niistä ilma läpi menee, mutta noillakin tehoilla uskon eron noiden kahden välillä olevan jo huomattavasti enemmän kuin siinä vakiossa.
                      Nuo muutamat hevosvoimat on kyllä sitten aika merkityksettömiä liki vakiomoottorissa.

Comment

Working...
                      X