Autossa ilmennyt ongelmia lämpöjen nousun kanssa ja ilmeisesti termari sippaamassa. Kellään tietoa mitä noi maksaa? Auton malli siis vm 2000 S6 Avant 4.2.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S6:n termostaatti
Collapse
X
-
Varaudu henkisesti myös muuhun vikamahdollisuuteen. Muovisiipisten vesipumppujen siipiosat löystyy joskus akselilta ja näin kone alkaa kuumentua kun vesi ei kierrä kunnolla. Jos sisälle puskee jatkuvasti hyvin kuumaa niin vika ei kuitenkaan liene pumpussa.
Comment
-
Moro!
Kaivoin vanhan aiheen ylös. Ratkesiko lämpöongelmat termostaatin vaihdolla?
Faijan -00 S6 oireilee samaan tyyliin, ajonopeudesta riippumatta (ja viileällä ilmalla, nyt oli jotain +3c ulkona) lämpömittari näyttää 105-110c. Jos laittaa sisälle puhaltamaan täysillä lämmintä niin koneen lämpö tippuu mittarin mukaan 100c paikkeille. Flekti tuntuu puhaltavan hyvin mutta vissiin vesi ei vaan kierrä kunnolla. Termarilta vaikuttaa siis, mutta tiedustelisinkin onko syytä varautua johonkin muuhunkin?
Kiitti!
Comment
-
Jatkanpa tähän, vein auton pajalle termarin vaihtoon. Samalla meni sitten jakopää + vesipumppu uusiksi. Nyt toimii hyvin ja lämmöt pysyy siellä missä pitääkin.
Sanoivat että termostaatti kannattaisi näissä aina vaihtaa hihnaremontin yhteydessä, ilmeisesti tässä yksilössä sitä ei oltu tehty (nokkahihna vaihdettu 85 tkm kohdalla, tämä uusi hihnanvaihto tuli nyt sitten 155 tkm kohdalle). Merkkiliikkeen huoltohistoria on yliarvostettua...
Comment
Comment