Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6:n termostaatti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6:n termostaatti

    Autossa ilmennyt ongelmia lämpöjen nousun kanssa ja ilmeisesti termari sippaamassa. Kellään tietoa mitä noi maksaa? Auton malli siis vm 2000 S6 Avant 4.2.

    #2
    Termari lienee tuossa vielä ihan normaali, ja sen pitäisi saada vaihdettua vielä ilman nokkahihnan irrottamista.

    Merkkitiskiltä about 20e tuo termari. Työtä tunti pari?

    Comment


    • #3
      Termari

      Tiedustelin merkkiliikkeestä asiaa ja 5 tuntia on ohjeaika työlle. Tosin nää nyt on taas näitä "ohjeaikoja". Mut jos noin kauan menee niin aika isotöinen epeli on.

      Comment


        #4
        No 5h tarkoittaa, että nokkahihna pitää ottaa irti. Ohjeaika nokkahihnan vaihdolle nimittäin on tuon verran ainakin Bosch huolloissa.

        Comment


        • #5
          Termari

          Juu, ja hinta oli 33 euroa. Audi-merkkihuollosta.

          Comment


            #6
            Termareista sen verran kokemusta, että laittasin orggiksen. Tarvikkeissa on ollut hieman laatueroja, eikä tuollaista huvita vaihdella montaa kertaa :)

            Comment


            • #7
              Termari

              Juu, orggis tulee tietenkin.

              Comment


                #8
                Varaudu henkisesti myös muuhun vikamahdollisuuteen. Muovisiipisten vesipumppujen siipiosat löystyy joskus akselilta ja näin kone alkaa kuumentua kun vesi ei kierrä kunnolla. Jos sisälle puskee jatkuvasti hyvin kuumaa niin vika ei kuitenkaan liene pumpussa.

                Comment


                • #9
                  Termari

                  Juu, lämmöt ja ilmastointi pelaa ihan normaalisti.

                  Comment


                  • #10
                    Moro!

                    Kaivoin vanhan aiheen ylös. Ratkesiko lämpöongelmat termostaatin vaihdolla?

                    Faijan -00 S6 oireilee samaan tyyliin, ajonopeudesta riippumatta (ja viileällä ilmalla, nyt oli jotain +3c ulkona) lämpömittari näyttää 105-110c. Jos laittaa sisälle puhaltamaan täysillä lämmintä niin koneen lämpö tippuu mittarin mukaan 100c paikkeille. Flekti tuntuu puhaltavan hyvin mutta vissiin vesi ei vaan kierrä kunnolla. Termarilta vaikuttaa siis, mutta tiedustelisinkin onko syytä varautua johonkin muuhunkin?

                    Kiitti!

                    Comment


                    • #11
                      Jatkanpa tähän, vein auton pajalle termarin vaihtoon. Samalla meni sitten jakopää + vesipumppu uusiksi. Nyt toimii hyvin ja lämmöt pysyy siellä missä pitääkin.

                      Sanoivat että termostaatti kannattaisi näissä aina vaihtaa hihnaremontin yhteydessä, ilmeisesti tässä yksilössä sitä ei oltu tehty (nokkahihna vaihdettu 85 tkm kohdalla, tämä uusi hihnanvaihto tuli nyt sitten 155 tkm kohdalle). Merkkiliikkeen huoltohistoria on yliarvostettua...

                      Comment

                      Working...
                      X