Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämppäri / huono käynnistyvyys?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lohkolämppäri / huono käynnistyvyys?

    Auto on A4 2,0L vm.02

    Peli lähtee kun palmupuun alta käyntiin ilman lohko lämppäriä mutta kun on vaikka tunnin tai puoli lämppärissä saa sahata ja toisella vasta herää peli tulille onkohan muilla ollut samoja onkelmia?

    Tuli mieleeni että joku tunnistin varmaan haistelee että moottori on lämmin ja toinen taasen että moottori on kylmä ja esim. ei anna huikkaa tarpeeksi koneelle...

    Teidän asiantuntevia vastauksia jälleen odotellen:-)

    Kiitos jo etukäteen!!!

    #2
    Juurikin näin tapahtuu, eli jos lämmität, lämmitä huolella. Puolen tunnin pätkästä seuraa vain käynnistysvaikeuksia. Ilmiö on tuttu ja tavallinen monessakin mallissa.

    Comment


    • #3
      Eli toi on ns. ominaisuus?!

      No pitää pitää pidempään piuhassa ja katsoa auttaako asiaan.

      Onko ollut noiden tunnistimien kanssa ongelmia kellään?

      Comment


        #4
        Yleinen vika, ei voi sanoa ominaisuudeksi. Vika on nimittäin oikeastaan lohkolämppärin asennuksen suunnittelussa.

        Comment


        • #5
          Muistelisin että vika on siinä kun jäähdytinnestettä lämmitetään niin moottorinohjaus luulee että kone on lämpimämpi mitä oikeasti onkaan -> käy huonosti.

          Tällaisen selityksen sain kun omaani hain lohkolämmitintä eikä ollut muuta kuin säteilylämmittimiä tarjolla.

          Comment


            #6
            Eipä sitä perinteistä kyllä 02 mallin 2-litraiseenkaan käsittääkseni saa, kun ei niitä proppuja enää ole.
            Käyttis-1.8t:ssä on suht fiksun oloinen vempele eli käytännössä öljypohjanlämmitin. Öljyhän se oikeasti lämmitystä tarvitseva materiaali on.

            Comment


              #7
              Kai se sellaisella nimellä kulkee.
              Olen myös tuosta tehokkaasta keinosta samaa mieltä, jonka johdosta onkin käytössä pari eberiä kaukosäädöllä :)

              Comment


                #8
                Ei tuo öljynpohjanlämmitin nyt niin huono ole, toimiva omasta mielestäni, ja takaa sen
                tärkeimmän eli voitelun kylmälle koneelle. Mutta miten olisi vastaavanlainen laatikolle?
                Voisi olla torsen-peleille aika hyvä, lämmitysklunssi laatikkoon kiinni lähtiessä menisi
                jo vaihteet hienosti päälle. Ja ne kylmäpäästöt vähenisivät. Miksei taka-murikalle sitten
                samalla?

                Tehoa tuollaisessa ö-pohjalämppärissä on vain ~300W, joten jos laatikon lämmittäisi
                toisella mokomalla ei sulakkeet tolpasta palaisi vielä.

                edit: B5:essa letkulämppäri ja B6:sessa ö-pohjasellainen. B6 lämpiää kyllä aika
                nopeasti ilman 230VAC:takin, 0°C lähtiessä niin lämpöneula liikkuu jo kilometrin jälkeen
                joten paha sanoa ja verrata noita. B6:sessahan on tuo l¤%&/& lisäilmapumppukin...

                Comment


                • #9
                  Olen lohkolämppäriä ettimässä A3 1.8T -02:een.
                  Edellisessä autossa (Pösö 206 GTi) oli säteilylämmitin ja se tuntui lämmittävän samalla myös vaihdelaatikkoa, sillä vaihdelaatikon toiminnalla oli eroa kuin yöllä ja päivällä kun oli kovilla pakkasilla 2h piuhan päässä.

                  Comment


                  • #10
                    Sama vika meikäläisellä.
                    Oppia ikä kaikki eli 6 vuoden aikana olen oppinut profiilin autosta ko ongelmasta:

                    1. Jos pakkasta 1-10 astetta ja lohkarissa 1-2 h ei ongelmaa
                    2. Jos pakkasta 10-15 astetta ja lohkarissa 2 h vähän ongelmaa
                    3. Jos pakkasta 15-yli ja lohkarissa 2 h ongelmia=

                    Tuntoelimet eivät osaa "haistella" oikein lämpötitaa.
                    Motti käy, jos käynnistyy yleensä, ensin parilla pytyllä ja sitten piristyy tai ei:)

                    Ongelman poisto:

                    Älä lämmitä
                    Jos lämmität, niin vähintaan( lämpötilasta riippuen) riittävä aika
                    Esim minä teen; jos pakkasta 20 astetta lämmitän vain 1 h-tällöin kone on sopivan kylmä.
                    Johtuu 2 h käyttökellosta taloyhtiössämme. Lämmittäisin 3-4 h, mutta...

                    Opi koneen ominaisuudet talvella lämmittimen kanssa, niin helpottaa:)

                    Comment


                    • #11
                      Tai hankitte eberin. on ylikätevä.

                      Turbomalleissa on sitäkin ollut, että letkulämmitin lämmittää samalla lämpöanturia-> käy ihan liian pienellä seoksella käynnistäessä

                      Comment

                      Working...
                      X