Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI kytkimen kestävyys?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TDI kytkimen kestävyys?

    Onko tietoa tuosta 3.0 koneen kytkimen kestävydestä? Kestääkö yli 500Nm vääntöjä? Ilmeisesti 2.5 TDI koneessa ei kestä jos lastutetaan yli 400Nm. Mutta miten on lastutuksen kanssa tässä uudemmassa isossa diisselissä?

    Tietysti on aina omat riskinsä jos lisäilee tehoja/vääntöjä alkuperäisestä, mutta jos jollakin on käytännön kokemusta 3.0 TDI koneesta lastutettuna, niin kuuntelen mielelläni.
    Viimeksi muokannut Mikko_R; 23.3.2008, 12:23.

    #2
    Jos se on uusi kone, niin siinä on kuulemani mukaan kaksoislevykytkin. Sen pitäisi kestää tuo helposti. ETKAsta tuota vaan ei pysty toteamaan.

    Comment


      #3
      Ainakin A5 on vakiona toi 500nm, enkä ole vielä kuullut keneltäkään kytkin ongelmista...
      MTM:n peruslastu antaa 585nm

      Comment


      • #4
        Omassa 715Nm - no problemos, tosin vitos ja kutos vaihteella väännöt on rajoitettu 600Nm.

        Comment


        • #5
          Kiitoksia vastauksista. Tuli nyt sitten hankittua tuolla padalla oleva A4. Hyvä tietää että kytkin kestää pienen virityksenkin. Mukavaltahan tuo 450Nm tuntuu verrattuna 80:n 250Nm:iin. Mutta enemmän on aina enemmän...

          Comment


          • #6
            Jokos näitä 3.0 mörköjä on joku ihan oikeesti virittäny? Mielenkiintonen ois kuulla mitä näistä on saatu ulos :)

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Jone
              Omassa 715Nm - no problemos, tosin vitos ja kutos vaihteella väännöt on rajoitettu 600Nm.
              Siinä sulle vastaus...hv tais olla 315

              Comment


              • #8
                MTM:n softa tarjos yhestä A6:a 290hv/585Nm, kyseessä automaatti. Manuaalivaihteisen ohjelma hieman miedompi, koska kaksoismassavauhtipyörä ei tykkää.

                Comment


                • #9
                  En nyt tarkoittanut pelkkää softien kanssa turaamista. Vaan sitä, onko näistä otettu tehoa siten mitä jo pelkkä litratilavuus voisi antaa ymmärtää. ~100hp/l ei anna syttyjä ;)
                  Viimeksi muokannut Sami P.; 20.4.2008, 12:24.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viesti
                    Siinä sulle vastaus...hv tais olla 315
                    Right!

                    Comment


                    • #11
                      eli vauhtipyörä ei kestä suurempaa virittelyä? kytkin kylläkin?

                      Comment


                        #12
                        Joo toi 100hevosta / litra on helppoa. :) Nykysin onki siirryty diisseleissä siihen 100kw/l st-rajaan. :)

                        Comment


                        • #13
                          onko jossain foorumeilla ollut tietoa mitä toi manuaali kestää laatikko sekä kytkin/vauhtipyörä?

                          automaatista on foorumin mukaan otettu reilut 700nm ja vielä kulkee?

                          Comment


                          • #14
                            60 000km rullattu 715nm väännöillä ja hyvin rullaa edelleen - ei hätiä mitiä. Juuri käytiin taas dynolla ja tehot ovat tallessa vääntöjä myöten :)

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Jone Näytä viesti
                              60 000km rullattu 715nm väännöillä ja hyvin rullaa edelleen - ei hätiä mitiä. Juuri käytiin taas dynolla ja tehot ovat tallessa vääntöjä myöten :)
                              Onko pelkällä softalla saatu noin räyhäkkäät arvot? Kenen tekemä ohjelma on kyseessä? Alkaa hiukka kiinnostamaan taas Audi muutaman vuoden harhailun jälkeen...

                              Comment


                                #16
                                Vastaan Jonen puolesta.
                                Tampereen eteläpuolelta löytyy kyseinen paja, missä myös rullat tehojen toteamiseen.

                                OT, tai ei.
                                Kai se audi kiinnostaa, kun bemarilla ei saa vastaavaa voimaa, saati siirrettyä takavetoisena tiehen ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Aika äijälukuhan yli 700 Newtonia kieltämättä on. Itse otin 171kW (233hv)/450Nm myllyyn Turbotecin pappaohjelman (270hv/550Nm). Autossa on DPF (hiukkassuodatin) joka taitaa olla rajoittava tekijä. Ja muutenkin rauhoittaa kun tietää ettei vaihteisto tuolla vääntömäärällä pitäisi laueta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Thänx 8866 :)

                                    Tässä siis 5&6 vaihteet rajoitettu 600nm keston takia, mutta 1-4 lykkää kaikki tehot pihalle.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jaa, ja mitä ykkösellä sitten tapahtuu? :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Se on ryömintävaihde. :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Vai ehkä nykäisyvaihde?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuttavalla tuo 3.0tdi ja pelkällä lastulla muistaaksein 298,8hv ja väännöt oli jotain 680...

                                            Tuo kaksoimassavauhtipyörähässäkkä siinäkin rupee jytistämään jos 5. tai 6. vaihteella junttaa jostain 70-80vauhista kaasun pohjaan, siinä ei oltu rajattu sitä vääntöä näillä vaihteilla. Sitten jos 1. vaihteesta lähtien rullaa kaavion läpi nii kyseistä jyritämistä ei tapahdu.

                                            Liian kova vääntö liian alhaalta... vissiinkii... (vauhtipyörälle)...
                                            Viimeksi muokannut The Base; 10.1.2010, 14:37. Perustelu: kirotus vire

                                            Comment


                                            • #23
                                              mistä sais helpoiten tietää onko autossa tota hiukkas suodatinta?
                                              tossa on muutama mielenkiintoinen peli myynnissä tolla 3.0tdi koneella niin ottais sen missä sitä ei ole ;)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Huoltokirjan ekalla sivulla lukee DPF jos träppi löytyy, siinä kohdassa missä varustekoodit, kulutukset,päästöt, ym. Tai sitten akkutilassa olevasta tyyppikilvestä voi sen todeta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jatketaanpa tähän, kun otsikko vastaa ongelmaani. Ollut kuukauden päivät/3000km tuommonen A4 Avant 3.0tdiq -05 (man) ajossa ja useampi asia alkanut mietityttämään. Yksi niistä koskee kytkintä ja seuraavanlaista ongelmaa.

                                                  Eli kun autolla lähtee liikkeelle ja vaihtaa ykköseltä kakkoselle, ja kytkimen ollessa vielä pohjassa takaperässä kuuluu/tuntuu vaimea jysähdys. Kaikkein pahin jysähdys kuuluu juurikin vaihtaessa ykköseltä, kakkoselle. Mutta myös joskus kakkoselta kolmoselle. Aluksi tuo ongelma oli satunnainen, mutta nyt sen tuntuu kumahtavan vaikka kuinka varovasti yrittää vaihtaa. Auton ollessa tyhjäkäynnillä ja laittaa vaihteen silmään, niin myös silloin kuuluu vaimea kumahdus/auto nykäisee hieman. Myös silloin kun kytkintä joutuu luistattamaan ryömintä vauhdissa, niin auto värisee hieman.

                                                  Mielestäni diagnoosi on että kytkin ei irrota kunnolla?Jotenkin vaan ihmetyttää kun auton mittarissa on tällä hetkellä 138tkm, niin olisi kytkin lopun edellä. Voiko muuten tuo kaksoismassavauhtipyörä aiheuttaa tuommoisia ongelmia?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mistä vahvempi kytkin vm. 05 3.0 TDI?

                                                    Jäykkää vauhtista aattelin ja semmoo kytkin joka kestäisi hiukka viritystäkin.

                                                    Kellään sanoa mistä semmoisen kannattaisi??

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kuinkahan rajusti veekuutonen hakkaa kiinteällä limpulla. Muistelen että niissä vaihdelaatikko on vielä kovemmalla koetuksella kuin rivinelosten kanssa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Eli kiinteääkö ei voi edes laittaa??

                                                        Kestääköhän sie uus orginaali mitenkä?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Orkkis kytkin ja kaksmassavauhtis kestää ainakin sen 300hv/600 nm hienosti, oikein softattuna siis ilman että vauhtipyörä pohjaa tai kytkin luistaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            MOI
                                                            Onko kenelläkään Audi osaajista ratkaisua ikuiseen ongelmaan vauhtipyörän jyristämisestä,
                                                            jos auto on ohjelmoitu uudestaan. Nytten kaiketi se perussetti 300hp/650nm tehty Fin-turbo Kuopio.
                                                            En mielelläni luopuisi tuosta väännöstä, vaikka mahdollisuus olisi saada uusi softa kevyemmällä
                                                            väännöllä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X