Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200TQ vauhtipyörä S2:een?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ojennus on ainakin yhden "ABY-yksöismassan" tehnyt, hinta vaan oli melkoisen messevä. Sen puolesta asetelmaan perään on melko turha itkeä.

    Comment


    • #32
      ja abyyn on minusta sangen turhaa aan limppua laittaa. Joko std tai 3bertta ympäristöä noudattaen.

      Comment


      • #33
        ja abyyn on minusta sangen turhaa aan limppua laittaa
        Näinhän se on. Onkos abyn ja 3bn asetelmilla eroa voiman keston suhteen? Vakioista kun puhutaan.

        Comment


        • #34
          eiköhän kumpikin 500nm kestä,jos on kunnossa.

          Comment


          • #35
            Nyt vähän viisaampi asiassa, tänään kävin hakemassa S2 3B vauhtipyörän 200 3B:n viereen.

            Tuolla kuvia:
            http://mikaj.1g.fi/kuvat/AudiS2Avant/vauhtis/

            Ainoa löytämäni ero on 7mm heitto korkeudessa, tuon ilmiselvän keskireijän lisäksi. Tuo 034:sen V8 01A/01E adapteripalikka ei kuvien mukaan tule sopimaan, mutta helposti sellaisen sopivan sovitteen tuohon sorvaisi... Hieman vielä mietityttää kun painot ovat 6,2kg vs 11kg.

            Sitten vielä, ilmeisesti nuo paineasetelman puolella olevat kaksi tappia eivät ole tärkeitä? Niiden asentaminen 200:sen pyörään kun olisi lievä ongelma.

            Comment


            • #36
              tuo sun 200:sen vauhtipyörä ei ole alkuperäinen,alkuperäisen paino on noin 7,5-8kg ja siitä löytyy nuo tapit.motroniccia käytettäessä nuo tapit on tarpeelliset

              Comment


              • #37
                ei kyllä ainakaan 3bertta niitä mihkään käytä, siis niitä kahta pitää askin puolella.

                Comment


                • #38
                  saatan olla väärässä :(

                  Comment


                  • #39
                    Tosiaan eilen jo todettiin, että motronic tarvitsee tapin (yhden) moottorin puolelle asentoanturia varten, toinen anturi sitten lukee starttikehää.

                    Comment


                    • #40
                      Ne pitkät tapit naamapuolella on jotain diagnostiikkalaitteistoa varten. Kytkinkopassa on anturireikä.
                      Hyvä että nyt tuli varmuus tuosta mittaerosta. Kuvan toinen vp tosiaan selvästikin kevennetty, ei ne tehtaalla ole tuollaisia jyrsintöjä tehneet mihinkään.

                      Comment


                      • #41
                        Juu ihan jälkeenpäin on kevennetty ja painotettu tuo 200:sen pyörä. Hieman ensin epäilin että olisiko sorvattu tosiaan tuota korkeuttakin pois, mutta ihan selkeästi siihen ei ole koskettu. Katsotaan tuleeko tutkittua kuinka kriittinen tuo 7mm ero on, vieläkin mietinnässä tuon kevennetyn paikalleen laitto.

                        Comment


                        • #42
                          Jos kytkinakselissa riittää pooritus, vaaranpaikkahan on sen jälkeen vain liian lyhyt työsylinterin käyttötanko näin äkkiä ajateltuna(?). Tietysti voi mennä liian tiukkaan kulmaan myös painelaakerin haarukka.

                          Comment


                          • #43
                            Minä jatkoin sitä tankoa sen, muistaakseni, 11mm. Keskeltä poikki, kierteytys ja jatkomutteri lukitteella. 20tkm kestänyt hyvin.

                            Comment


                              #44
                              profiilin urkkiin mietin kytkintä ja sitä kautta vauhtipyörää. katsotaan löytyiskö joltakin ideoita.

                              minkä verran audin orkkis 200 20v (se n.7kg) kevennetty limppu kestää voimaa ja pyöriä?

                              Onko kenellekkään tullut eteen pitävää (reilusti yli 750nm) kytkin asetelmaa mikä soveltuisi tolle orkkis pyörälle? onko järkeä kevennetyn org. valupyörän kanssa laittaa?

                              Jos tuon väännön kestää ainostaan ns. amerikan mallin kytkimet (alcon, tilton yms.) niin mikä näistä on helpoiten soveltuva audiin. Löytyykö kytkin akselille suoraan soveltuvaa pakettia?
                              ovatko kyseiset amerikka mallit kuinka huoltovapaita tuollaisessa yli 5tkm/vuosi?
                              Viimeksi muokannut KH; 21.1.2009, 17:41. Perustelu: tarkennusta

                              Comment


                              • #45
                                luulisin 200 20v vauhtipyörän kestävän,mutta jos haluat ottaa varman päälle,ehkä olis järkevä teettää po-metallilla crmo vauhtipyörä.

                                sasch race asetelma + 6lapanen sintteri levy luulis pitävän +750nm.

                                2levy kytkimet reilusti yli 1000nm

                                Comment


                                • #46
                                  Swedut käyttä s2,rs2,100s4,s6 vitosen peräs sachs 707 asetelmaa ja sintterilevyä. Toimii useimmilla erittäin hyvin. Itse siirryin 220v custom juttuihi ja quarter masterin 3levyseen.

                                  Comment


                                  • #47
                                    onko kytkinakseli tarpeeksi pitkä, että voi käyttää 3-levyistä kytkintä??

                                    Comment

                                    Working...