Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200TQ vauhtipyörä S2:een?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    200TQ vauhtipyörä S2:een?

    Kuinka 200TQ vauhtipyörä käy -91 S2?

    Hausta löytyi tuollaiset, mutta ei kuitenkaan selvinnyt oikeaa vastausta.

    http://www.audiclub.fi/audifinns/sea...earchid=642693
    Viimeksi muokannut jasso; 21.1.2009, 17:56. Perustelu: Palautettu

  • #2
    huonosti.

    Erilainen laakerointi pääakselille.

    Comment


    • #3
      Eikö 3B ole 3B, riippumatta siitä minkä keulalle se sijaitsee?

      Comment


      • #4
        käytät s2 3b vauhtipyörää niin ei ole mitään ongelmaa.

        Comment


          #5
          Eikö 3B ole 3B, riippumatta siitä minkä keulalle se sijaitsee?
          Kyllä ne 200:n ja s2:n ovat hieman erilaisia kuten yllä jo mainittu ja muita eroja mm. apulaitteiden sijainti (laturi, kylmästin). Kolmantena samaan sarjaa on RR joka myöskin on saman ikäistä 20v sukua, mutta pienen pieniä eroja.

          Comment


          • #6
            Suosittelen Kessun ohjeiden noudattamista, jouduthan ne apulaitteetkin riipimään vanhasta.

            Comment


            • #7
              vauhtipyörän takana olevilla tapeille ole minkäänvaltakunnan merkitystä. etupuolella oleva pikkunysä on taas tuiki tärkeä, pitäisi olla kyllä samalla ajoituksella kuin s2:sen.

              Comment


              • #8
                Onkohan nyt jotain varmuutta että onko 200tq vauhtis muuten samanlainen kuin S2:sen, muutakuin keskireikä erona?

                "Ongelmana" että olen aikoinaan ostanut kevennetyn vauhtiksen, mikä tyhmälle myytiin 3B S2:sen pyöränä, mutta se vaan sattuu olemaan 200tq:n pyörä... Talvi tulee ja tarvisi taas saada ässä kuntoon kun ei muilla harrasteautoilla viitsi talvella ajaa, ja vanhaa tuplamassaa ei sinne enää takaisin laiteta. 3B S2:sen vauhtista olen koittanut käytettynä ostaa, tuloksetta. Teetetty pyörä olisi tietenkin toinen vaihtoehto. Kolmantena nyt päällimmäisenä mielessä keskireiän holkittaminen tuosta 200tq:n pyörästä, mikäli se on muuten samanlainen kuin S2:sen pyörä.

                Comment


                • #9
                  Kerrohhan Mika kun on uusi vauhtis kiinni. Kiinnostaa minkäläinen rumba vaihtaa kevyempi ja eritoten ajofiilikset. Itselläni joskus sama edessä.

                  Comment


                  • #10
                    Fiilispohjalla sanon, että 220v pyörä on joitakin millejä hoikempi kuin s2 3b:n pyörä. Oli joku aika sitten molemmat irrallaan, mutta eipä tullut mitattua. Lohduttaa varmaan :)

                    Comment


                    • #11
                      on kai siinä useammankin millin paksuus ero jos painoja katselee..
                      200 7,8kg
                      S2 10,9kg
                      tuollaisia painoja löytyi mun arkistosta
                      muistelisin jopa itse mitanneeni kun molemmat sattui kerran käsillä olemaan

                      Comment


                        #12
                        Ajofiilikseen noin kevyt vauhtis 5-sylinterisessä saattaa ainakin lisätä välilämpöisenä ( 50-60 C) ominaisuuden, että moottori nyykähtää kaasua löysätessä varsinkin ilmastointi päällä.

                        Itteä himottais Fidanzan aluvauhtis. Ois semmoinen tiedossakin. Mutta tuo mahdollinen sammahtaminen on siinä ja siinä, viitinkö sitä ominaisuutta haluta...?

                        Fidanzahan ei paljoa paina. Tais olla alle 5 kiloa.

                        Comment


                        • #13
                          Pystyn fiksaamaan nuo nyykähtelyt. Tuli joskus tehtyä melko kevyelle vp:lle ja haasteena oli juurikin ilmastoinnin kytkeytyminen "väärään aikaan".

                          Comment


                          • #14
                            paksuus ero muistaakseni n.11mm ainakin 7a vs 220v

                            Comment


                            • #15
                              7A ja NM vauhtiksissahan on sitä ylimääräistä painoa siellä takapuolella, eli koneen puolella. Onko se otettu huomioon tuossa?
                              Mulla on tossa lattialla NM vauhtis, jota voin mittailla jos tarvii.

                              Comment


                              • #16
                                Pystyn fiksaamaan nuo nyykähtelyt. Tuli joskus tehtyä melko kevyelle vp:lle ja haasteena oli juurikin ilmastoinnin kytkeytyminen "väärään aikaan".
                                Asiaa sivuten porkkis; kytkeytyykö ilmastoinnin kompura täyskaasukiihdytyksessä pois päältä?

                                Comment


                                • #17
                                  Eipä mahda kytkeytyä ei. Typerähköä ehkä sinänsä kun kivikautiset ilmastoinnit hörppää aika hurjasti voimaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vakio softassahan tämmönen ominaisuus taitaa olla? Tai ainakin korjaamomanuaalissa on ohje toiminnon testaamiseen. Tarkalleen ottaen siinä sanotaan että kun lähdetään kiihdyttämään paikaltaan tai alhaisesta nopeudesta, motronic maadoittaa kompuran(air contitioner auxiliary singnal and compressor cutoff singnal)? signaalin, ja näin ollen se kytkeytyy hetkeksi pois. Pystyisitkös tommosen koneistamaan softaan?
                                    Viimeksi muokannut VilleP; 3.10.2008, 12:15.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Softa ei tuollaisilta osin poikkea mitenkään vakiosta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        No sittenhän sen pitäs toimia vissiin sit noin:)? En tosin oo kokeillu, mut tulipahan mieleen. Ilmeisesti tämä ominaisuus boksin muissa piireissä, kuin ahto ja bensa lutikoissa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kyllä se siellä bensalutikassa on jos on ollakseen. Jos tarpeeksi ilmastointiohjaus kiinnostaisi, niin kyllähän tuonkin saisi kaiveltua disassemblerilla tuolta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itse olen ollut kanssa siinä uskossa, että kompuraa kytketään pois päältä täyskaasulla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Okei, saatan kyllä hyvin tuossa erehtyä. 3B:ssä ei eikä myöskään AAN:ssä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mulla on joku käsitys takaraivossa, että liittyisi nimenomaan automaattivaihteisissa kickdown-kytkimeen, eli keppivaihteisissa tätä poiskytkentää ei olisi. Mutua, jäi mieleen joskus Bentley-oppaasta jotain tämänsuuntaista.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Joo kyllä tuo oma ABY ainakin katkaisee täyskaasulla. Kaasun kun käyttää nopeasti pohjassa, niin katkaisee kompuran.

                                                  Näkyy myös kanavalta 52 desimaali pisteen sammumisena ja syttymisenä. Kytkeytyy takaisin päälle hetken kuluttua kaasun löysäämisestä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kai se alkaa olemaan pakko pistää tilaukseen uusi vauhtis, jos ei lähipäivinä kukaan pysty toteamaan tarkemmin että onko sovitettavissa. Itsekkään en nyt paljon pysty mittoja ottamaan kun olen aivan toisella mantereella vauhtiksesta. Mikäli S2 3B vauhtis siihen viereen tulee, niin sitten se on helppo todeta onko mahdollista saada tuo paikoilleen ja päättää sitten kumman laittaa.

                                                    Ilmoittelen Ville sitten kun on kiinni joku kevyempi pyörä, parempaan suuntaan se vain voi mennä. Itse olen tosin tottunut harraste ja käyttöautoissa kevyisiin pyöriviin massoihin, ja äkäisiin kytkimiin, joten ihan "normaalin" ihmisen kokemuksia ei saa mun suusta ulos.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      http://www.034motorsport.com/product...roducts_id=451

                                                      Olisikohan tuossa ainesta? (mitään asiasta tietämättä, kunhan ehdotan)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mulla on Ojennuksen tekemä vauhtis paikallaan, tuplamassan tilalle laitettiin. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

                                                        Kova homma oli vaihtaa vaikka oli monttu ja kaikki, mutta on sen väärti!

                                                        Käyttömukavuus laski reilusti, sammuu suht helposti. Varsinkin esim. liikennevaloihin tullessa. Painoa tuolla pyörällä taitaa olla n.7kg.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Sammuu näköjään mullakin tuo kompura, tosin vain kun ykkösvaihteella laitetaan läppä lattiaan. Mut näinhän sen pitää vissiin toimiakkin. Onkos sulaa hulluutta laittaa käytetty kaksoismassa vanhan tilalle? Ei kuitenkaan kiinnosta sama rumba heti uudestaan.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Olenko ymmärtänyt oikein että jos meinaa ABY:hyn vaihtaa pelkän vauhtiksen, niin ainoastaan orggis käy. Jos tahtoo 3b:n tai aan:n pyörän, niin täytyy vaihtaa myös kyseisten mottien kytkinasetelmat? Oisko aby:hyn saatavana yksöismassaa mikä menis alkuperäis kytkimen kanssa? Ku suht uus tuo kytkin ni ei viittis sitä ruveta vaihtaa...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X