Öljypohjan saa pois konetta nostamatta kun laskee apurunkoa (etummaiset pultit irti ja taaemmat löysälle).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
coupesta alkoi kuulumaan kaamee kolkatus, uusi kone hommattu.
Collapse
X
-
7A-koneesta istuu heittämällä :)
Jos lähdetään tekemään "täydellistä" halvalla niin turbon lohko jostain, jonka porauttaa 81->82,5 eli saa uudet poraukset.
Kyllä se öpohja tulee ottamatta konetta, mutta jos aiot autoa pitää pidempään niin onhan se viisasta nostaa pukkiin ja vaihtaa kaikki lakrut alas. Sitä ennen toki kannattaa purkaa ja mittauttaa että lohko on vielä niin hyvä, että siihen kannattaa tehdä.
Voin muuten vaikka lyödä vetoa, että pako-ohjurit on kannesta vaihtokunnossa.
Comment
-
no mieluummin vaihan koko koneen tai alakerran jos saan kohtuu hintasena.. että saa tarjoilla 7a konetta ja alakertaa..toivotaan että sähköposti alkaa toimimaan pian.
pitää vielä kysyä aloittelijana että mitenkäs kun 7A:ta on etuvedoissa ja nelivedoissa, eli istuuko etuvetosen kone quattroon ilman ongelmia?
Comment
-
nyt ois lohkokin lattialla, mutta mikä pitää öjlypohjaa paikallaan vaikka kaikki ruuvit auki? keulan puolelta saapi raotettua mut laatikon puolelta ei..
ja mistä uusi vänkärin puolen moottorintukikumi?Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 5.4.2008, 18:58.
Comment
-
no nyt on vaihtokone ja tukikumi hankittu :)
onko kokemusta, voinko jotain ryssiä konetta paikalleen laittaessa?
Comment
-
-
Vaihdelaatikkoon kytkinakselille tuleva tiiviste ,jonka saat vain alkuperäisenä. On varmaan aika tiukassa ,mutta sopivalla koukulla saat pois. Uutta laittaessa olisi hyvä olla tiivisteen ulkokehän kokoinen putki ,jonka avulla saat asennettua stefan paikalleen. (ja voitelua akselille)
Comment
-
kävin pikaisesti katsomassa tilannetta mutta tiivistettä ei näkynyt, joku härpäke on pultattu ensiksi laatikkoon kiinni, stefa löytynee sen takaa?
tuleeko öljyt pihalle kun vanhan tiivisteen irroittaa?
pitänee käyä kyselemässä tiivistettä laakkoselta..Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 10.4.2008, 12:28.
Comment
-
Ei tule öljyt ulos ja stefoja saa toki mittojen mukaan tiivistekeskuksestakin ellei 7A:ssa ole sitten jokin erikoinen systeemi. Perinteisesti noita on irroteltu poraamalla stefaan pieni reikä ja nykäisemällä reiästä koukulla.
Kyseesä on siis ihan vain stefa siin akselilla. Siellä se on pohjalla.
Kuvassa osa 9
http://etka.auto2.ru/epc/etka/B219/301600.png
Comment
-
-
no joo stefa löytyi sen peltilätkän alta, ja uutta odotellessa kyselen:
onko normaalia että kun alla esitettyä akselia painelee edes takaisin, näyttää sieltä jostai välistä tulevan jarru/kytkin nestettä...ja pitääkö näitä nestekytkimiä ilmata joissain tapauksissa?
Comment
-
Luonnollisesti kytkinsylinteri ruutaa nestettä, kun sitä painelee ja pitää myös ilmata aina, kun letku on käytetty auki.
Comment
-
eli eli, pitääkö minun nyt ilmata tuo kytkin jotenkin? mihinkään neste letkuihin en ole koskenut, säiliössä on ollut aina nestettä eli ei oo sieltä saanut ilmaa..
Comment
-
no joo pitää se vielä tarkistaa, mut sitä tulee aina kun päästää tuon tapin tulemaan ihan ulos kuin on tulevinaan..en tiiä sit kuinka ulos se pääsee tulemaan kun kone on kiinni.
EDIT:kävin vielä iltahommina katsomassa että tuleehan sieltä nestettä kun se mäntä jossa on tiiviste on hypännyt kokonaan paikaltaan, ja sen männän takana on jousi..
on astetta vittumaisempi laittaa paikalleen, äske meni tunti eikä edistyny yhtään :/
onko kukaan tuohunnut vastaavan jutun kaa?Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 12.4.2008, 21:08.
Comment
-
Comment