Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

coupesta alkoi kuulumaan kaamee kolkatus, uusi kone hommattu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Öljypohjan saa pois konetta nostamatta kun laskee apurunkoa (etummaiset pultit irti ja taaemmat löysälle).

    Comment


    • #32
      7A-koneesta istuu heittämällä :)
      Jos lähdetään tekemään "täydellistä" halvalla niin turbon lohko jostain, jonka porauttaa 81->82,5 eli saa uudet poraukset.
      Kyllä se öpohja tulee ottamatta konetta, mutta jos aiot autoa pitää pidempään niin onhan se viisasta nostaa pukkiin ja vaihtaa kaikki lakrut alas. Sitä ennen toki kannattaa purkaa ja mittauttaa että lohko on vielä niin hyvä, että siihen kannattaa tehdä.

      Voin muuten vaikka lyödä vetoa, että pako-ohjurit on kannesta vaihtokunnossa.

      Comment


      • #33
        Yv:llä löytyy 55tkm ajettu 7A alakerta jos jollakin tarvetta ilmenee.

        Comment


        • #34
          Laitoin sulle Vesa mailia aiheesta eilen...eli mulla on juuri kansirempattu 7A moottori myynnissä tuosta projekti coupesta, sitä voi tarvittaessa koeajaa ennen päätöstä koska se on vielä purkamatta autossa paikallaan.

          Comment


          • #35
            veivi

            jos vanhasta korjaa niin ehdottomasti mitattava veivin alasilmä onko mitoissa,jos esim liuskat pyörineet mukana niin varmasti on veivi koneistuksen tarpeessa,ja siinä samalla raudasta kaulan mittaus. aivan turhaa laittaa uusia laakereita sinne rupiseen veiviin/kaulaan.

            Comment


            • #36
              no mieluummin vaihan koko koneen tai alakerran jos saan kohtuu hintasena.. että saa tarjoilla 7a konetta ja alakertaa..toivotaan että sähköposti alkaa toimimaan pian.

              pitää vielä kysyä aloittelijana että mitenkäs kun 7A:ta on etuvedoissa ja nelivedoissa, eli istuuko etuvetosen kone quattroon ilman ongelmia?

              Comment


              • #37
                Sama moottori.

                Comment


                • #38
                  Hullun hommaa alkaa laittamaan käytettyä konetta tilalle ,kun mitä todennäköisimmin saat kunnostettua omastasi uudenveroisen. Ja ainahan voit teettää kasauksen moottorikoneistamolla ,jos tuntuu että omat taidot ei riitä.

                  Comment


                  • #39
                    Periaatteessa nyt olis peliliike ostaa toi alakerta ja rempata se...

                    Comment


                    • #40
                      Miulla olisi NM:n lohko tyrkyllä. Sen voisi porata 7A:n kokoon.

                      Comment


                      • #41
                        nyt ois lohkokin lattialla, mutta mikä pitää öjlypohjaa paikallaan vaikka kaikki ruuvit auki? keulan puolelta saapi raotettua mut laatikon puolelta ei..
                        ja mistä uusi vänkärin puolen moottorintukikumi?
                        Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 5.4.2008, 18:58.

                        Comment


                        • #42
                          Vauhtipyörän takana on muistaakseni kaksi pulttia, ne saa auki ku pistää vp oikeeseen asentoon. Ja vaatii sitten pitkän kuusiokoloavaimen.

                          Comment


                          • #43
                            Tukikumi löytyy hyvin varustetusta tarvikeliikkeestä ja pitäis saada reilusti alle satasella.

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäisenä maksaa jonku ~90? se tukikumi.

                              Comment


                              • #45
                                no nyt on vaihtokone ja tukikumi hankittu :)
                                onko kokemusta, voinko jotain ryssiä konetta paikalleen laittaessa?

                                Comment


                                • #46
                                  Kun sen laittaa ilman väkivaltaa ,niin pysyy kytkinakseli ja silmälaakeri ehyinä. Itellä jäi joskus vanha painelaakeri sisään(ei onneksi ääntänyt) ja olethan muistanut vaihtaa kytkinakselin stefan?

                                  Comment


                                  • #47
                                    empäs ole mitään stefaa vaihtanut..kerroppas sen vaihdosta

                                    Comment


                                    • #48
                                      Vaihdelaatikkoon kytkinakselille tuleva tiiviste ,jonka saat vain alkuperäisenä. On varmaan aika tiukassa ,mutta sopivalla koukulla saat pois. Uutta laittaessa olisi hyvä olla tiivisteen ulkokehän kokoinen putki ,jonka avulla saat asennettua stefan paikalleen. (ja voitelua akselille)

                                      Comment


                                      • #49
                                        kävin pikaisesti katsomassa tilannetta mutta tiivistettä ei näkynyt, joku härpäke on pultattu ensiksi laatikkoon kiinni, stefa löytynee sen takaa?
                                        tuleeko öljyt pihalle kun vanhan tiivisteen irroittaa?
                                        pitänee käyä kyselemässä tiivistettä laakkoselta..
                                        Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 10.4.2008, 12:28.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ei tule öljyt ulos ja stefoja saa toki mittojen mukaan tiivistekeskuksestakin ellei 7A:ssa ole sitten jokin erikoinen systeemi. Perinteisesti noita on irroteltu poraamalla stefaan pieni reikä ja nykäisemällä reiästä koukulla.

                                          Kyseesä on siis ihan vain stefa siin akselilla. Siellä se on pohjalla.

                                          Kuvassa osa 9
                                          http://etka.auto2.ru/epc/etka/B219/301600.png

                                          Comment


                                          • #51
                                            joo tuota stefaa aattelinki, hyvä et sain varmistuksen :) täytynee yrittää kaivaa irti.

                                            Comment


                                            • #52
                                              ...tai terävällä peltiruuvilla tms, jos ei sopivaa koukkua ole käsillä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                no joo stefa löytyi sen peltilätkän alta, ja uutta odotellessa kyselen:

                                                onko normaalia että kun alla esitettyä akselia painelee edes takaisin, näyttää sieltä jostai välistä tulevan jarru/kytkin nestettä...ja pitääkö näitä nestekytkimiä ilmata joissain tapauksissa?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Luonnollisesti kytkinsylinteri ruutaa nestettä, kun sitä painelee ja pitää myös ilmata aina, kun letku on käytetty auki.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    eli eli, pitääkö minun nyt ilmata tuo kytkin jotenkin? mihinkään neste letkuihin en ole koskenut, säiliössä on ollut aina nestettä eli ei oo sieltä saanut ilmaa..

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Riippu mistä neste tulee. Jos työntää tiivisteen välistä niin saattaa myöhemmin harmittaa. Eli kurkkaas vielä mistä vuotaa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        no joo pitää se vielä tarkistaa, mut sitä tulee aina kun päästää tuon tapin tulemaan ihan ulos kuin on tulevinaan..en tiiä sit kuinka ulos se pääsee tulemaan kun kone on kiinni.

                                                        EDIT:kävin vielä iltahommina katsomassa että tuleehan sieltä nestettä kun se mäntä jossa on tiiviste on hypännyt kokonaan paikaltaan, ja sen männän takana on jousi..
                                                        on astetta vittumaisempi laittaa paikalleen, äske meni tunti eikä edistyny yhtään :/
                                                        onko kukaan tuohunnut vastaavan jutun kaa?
                                                        Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 12.4.2008, 21:08.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ite vaihtaisin samaan konkurssiin tuon kytkimen työsylinterin uuteen (miksei myös pääsylinterin kun saman verran ovat tod. näk liikkuneet). Viime sunnuntaina harmitti aika kovasti, kun jäi kytkinpoljin pohjaan. Oli molemmat sylkät sökönä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kannattaa vaihtaa, sillä ei pitäisi olla kovin kallis osa tarvikkeena. Jälkeenpäin sen vaihto on nimittäin hieman hankalampaa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              löytääkö joku jostain kuvasta osat jotka pitäisi hommata? etkasta ei osunut silmään..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X