Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

coupesta alkoi kuulumaan kaamee kolkatus, uusi kone hommattu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • coupesta alkoi kuulumaan kaamee kolkatus, uusi kone hommattu.

    surullisesti päättyi torstai ilta, kaupungilla pyörittyä muutama tunti, alkoi 7A:kone pitämään hirveetä klonks klonks ääntä kone huoneesta,
    ääni on kuin löisi vasaralla kanteen kierrosten mukaan..
    ääni on myös saman tyylistä kuin kylmänä käynnistettyä ventiilit naputtavat vähän aikaa, mutta tämä on viisi kertaa lujempi naputus..
    kone kuitenki pyörii normaalisti kaikilla pytyillä..
    öljynpainetta mittarin mukaan normaalisti..
    autolla ei tosissaan uskalla ajaa.

    onko joku venttiili antautunut, vai? onko kokemuksia?
    Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 9.4.2008, 18:33.

  • #2
    Näin alkuun katsoisin onko jako yhä kohdillaan. Todennäköisesti ei.

    Comment


    • #3
      Tai kannentiivisteestä pyttyjen väliltä pala pois.

      Comment


      • #4
        kylläpä osas oikeeseen aikaan levitä, maanantai iltana pitäs lähtee Lahteen ajamaan opískelun perässä, asuntolastakin matkaa koululle ois 5km..
        noh mieluummin nyt, kuin lahti-iisalmi välillä..

        huomenna katsotaan se jako, jos se on kohillaan nii sitte jääpi audi seisomaan siihen asti kun motivaatio palaa takaisin.
        lisää mahdollisuuksia?
        Heij, just muistin että just ennen äänen alkamista tuntui vauhdissa voimakas nytkähdys..
        Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 20.3.2008, 23:28.

        Comment


        • #5
          Multa kans ääni kansipahville, ja myöskin sitä mieltä, että pyttyjen välistä. Paukuttaa aika ikävästi.

          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=59926
          Tossa hieman tarinaa vianhausta, jossa oltiin aluksi hieman väärillä jäljillä.

          Kannattaa mitata puristukset.

          Comment


          • #6
            Samaa pauketta alkoi pitämään omani, kun käytin 'motor-flussit' läpi. Kuin vasaralla hakkaisi koneen takapäässä venttilikopassa. Takomisen voimakkuus oli varmasti lähellä 90dB - hirvee hakkaus. Uskoisin, että on samantapaisesta melusta kyse.

            Jakoa itsekin epäilin aluksi mutta kohdallaan oli. 'Flussien' jälkeen vaihdoin öljyt uusiin niin lopetti samantien.
            Voisikohan ääni johtua jonkin karstaköntsän lähdöstä seikkailulle? Paljonko nykyisillä öljyillä on ajettu?

            EDIT: Toisaalta itsellänikin on luultavasti kannentiiviste palanut, sillä kuluttaa öljyä suhteellisen reilusti. Ulkoisia öljyvuotoja ei päällepäin näy. Samalla tulpanrei'istä katsottuna pari männänpäätä on epäilyttävän karstaisia. Puristukset on silti samaa luokkaa joka sylinterissä.
            Viimeksi muokannut JonasK; 21.3.2008, 01:16. Perustelu: Lisää epäilyksiä

            Comment


            • #7
              Jos se jako pomppaa enempi niin eikös se ala jo vaikuttaa käyntiin enemmänki?
              Ei kai se pykälästä parista ala vielä mitää hakkaamaan mäntää venttiiliin?
              Itellä joskus ooppelien aikaan kuulu just semmone kiva kalkatus ku oli männänrenkaat poikki ja pomppi siinä männän päällä =)
              Kivat jälet oli männän laella ja kannessa, eikä se pyttykää niin uuden olonen ollu kun se mäntä oli vähän muotoaan muuttanu...

              Edit: jos se voimakkaasti on nykässy, niin voimakkaasti tuntus myös siltä et siellä on pytyssä vähä vekkiä :(
              Tietty jos se kanstiiviste menny, niin sekin nykäsyä teettää mut mistä sitten kalkatus...
              Viimeksi muokannut Pexter; 21.3.2008, 01:51. Perustelu: ahaa

              Comment


              • #8
                7A lopettaa käymisen jos jako hyvin paljon pielessä, koska 62-aste anturi ei satu halli-ikkunaan.
                Pari kolme pykälää pielessä oleva jako saa koneen toiminnan jo, niin huonoksi ettei sillä voi kunnolla ajaa, jos siis kyse semmoisesta autosta jossa kipinä vielä tulee.

                Jos kannentiivisteestä puuttuu pala, niin palotapahtuma etenee viereiseen pyttyyn jossa jompi kumpi venttiili auki. Siitä syntyy hieman pauketta.
                Aluumiinikannesta ähtee myös kohtuu hyvin tavaraa mukaan tuon "kanavan" kohdalta.

                Comment


                • #9
                  noh jakohan siinä on vielä kohillaan, eli kansiremontiks taisi mennä :/
                  Kunhan minä aukasen tuon koneen niin pitää kysellä sitten lisää neuvoja.

                  Comment


                  • #10
                    Koneistukseen se ilman muuta pitää koko kansi viedä kerran irti otetaan, joten siellä kyllä mittaavat mitä pitää uusia ja mitä ei. Vähintään hytikkanostimet ja ohjurien kumit kannattaa luonnollisesti vaihtaa.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla meni joskus suprasta kolmos-sylinterin kk-laakeri jonka jälkeen mäntä hakkas venttiileihin= jäätävä kalkatus, tuloksena kalliimpi korjaus kuin haluaisi maksaa..

                      Comment


                      • #12
                        Nää onkin audeja. Ei näistä tommosia mee:)

                        Comment


                        • #13
                          Menee. Ainakin V6 moottoreissa olen kuullut kiertokangenlaakerin tulleen pois paikoiltaan.

                          Comment


                          • #14
                            huij, kylläpä ruppee pelottamaan nuo tarinat :D
                            joo vien kannen paikalliselle ukolle joka on ikänsä korjaillu kansia..
                            mistä hydrauliset nostajat halvimmalla? motonetissä ainakin on 2.0 koneeseen 8.90€/kpl, käykö minun koneeseen? entäs mistä ohjurien kumit?(en ole ennen tarvinnut mihinkää vehkeeseen)

                            ei auta kuin toivoa ja katsoa piakkoin että mikä siellä loppujen lopuks poksahti.
                            Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 22.3.2008, 00:30.

                            Comment


                            • #15
                              Kannattaa kysyä Tepolta ainakin hytikkanostimia. Ohjurikumit on yleensä mukana yläpään tiivistesarjassa, joka luonnollisesti kannattaa hankkia, hinta luultavasti jossain 60-80e. Sisältää siis kannentiivisteen, nokkastefat jne..

                              Comment


                              • #16
                                no niin poijjaat, nyt kansi tallin lattialla.
                                niinhän siinä kävi kuin pelkäsinkin että kansipahvi on täysin kunnossa, männissä ei mitään ylimääräistä jälkeä eikä myöskään kannessa mitään..

                                sittempä isoukko tuli insinöörinä kahtomaan, ja pyöräytti kampiakselia edes-takas...2,3,4,5 mäntä liikkuu millin tarkasti kun ees-taas nytkäyttelee, 1.mäntä ei liiku mihinkään, kun muut nousee tai laskee selvästi muutamia millejä :/ sitten kun tarpeeksi pyöräyttää akselia niin kyllä se 1.mäntäkin lähtee mukaan mut tosissaan muutaman millin viiveellä..
                                muita korkeemmalle se mäntä ei kuitenkaan nouse, eli ei oo hakannut kanteen, eli alakerrassa väljää??

                                Comment


                                • #17
                                  Kangen laakeri siis näemmä antautunut. Ilmeisesti akseli vielä (toivotaan näin) kunnossa jos öljynpaineet oli tallella. Näissä 7A koneissa laakerivauriot yllättävän yleisiä, mikälie tuon tekee kun samat kanget ja laakerit kuin NG/KV:ssä joissa taas tuo vaiva harvinainen ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    no joo, ei kait siinä paljoo muuta mahdollisuutta ole kuin tuo kangenlaakeri...
                                    mutta se kinkkinen kysymys, saako tuota laakeria vaihdettua ilman koneen nostamista pois? saako edes öljypohjaa irti ilman koneen nostamista?

                                    helpoinhan se varmasti ois kun kone ois pöydällä mutta onko tuo kone millanen irroittaa? laatikon kanssa vai ilman?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ainakaan vanhemmissa vitospadoissa ei saa öljypohjaa pois, ellei nosta konetta ylös. Öljyn imuputki pohjan sisällä rajoittaa nimittäin öljypohjan liikuttamista liiaksi.

                                      Ilman laatikkoa vissiin kannattaa ottaa kone pois.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos ei kiinnosta vitosta korjata, niin mulla on yksi täysin remontoitu 2.8 myynnissä. =)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ja multa voi kysellä moottorirempasta, olen yhden kk-laakerivammasen 7A koneen eheyttäny.

                                          Comment


                                          • #22
                                            mulla on nyt tasan kaksi mahdollisuutta: korjata vika tai olla korjaamatta ja kävellä :/

                                            kerroppas Teemu mitä työkaluja ja vehkeitä kannattaisi löytyä ennen kuin kyseistä hommaa rupee edes miettimään? toki muiltakin vinkkejä kaivataa..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Momenttiavain nyt ainakin, eipä varmaan juuri muuta erikoista. Ja toki nosturi moottorin nostoon. Pulttipyssy on myös hyvä apu.

                                              Alakerran laakereiden vaihto ei ole mitään rakettitiedettä. Pitää vain huolen puhtaudesta ja osien järjestyksestä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                no momentti avaimia ja pulttipyssyjäki löytyis kaksin kappalein, mutta sitä nosturia ei oo yhtäkään :/ ,sehän se on hommattava ensiks jos vaan kehtaan tuosta enää tekemään kulkinetta, ottaa nimittäin jonkiverran pattiin :'(

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mikäli aiot pitää auton, kannattaa ehdottomasti lähteä korjaamaan nykyistä moottoria. Täyden rempan jälkeen nykyinen moottori on luonnollisesti huomattavasti varmempi kuin vaihtomoottori.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Paljos coupe maksaa konevikaisena?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eipä siihen ny mitää avaruusajan vehkeit tarvita.. Joku tarpeeks järeä vääntiö/räikkä et saa kampuran kuningaspultin auki ja työkalu mil saa damperista kiinni.. Hyvin suurel todennäköisyydellä kampura on vaan valmis, näin ainakin mulla oli. Jouduin ostamaan varaosalohkon.
                                                      moottorinosturia mulla ei ollut mut vaijeritalja killu katossa ja jahka möntti oli irti/ilmassa niin tallista ovet auki ja hylsy pihalle. Ittellle uus moottori tuli muistaakseni AAN koneen laakereilla kasattuna. Siihen kannattaa varautua että mitään ei saa suoraan mistää ja osia joutuu odottelemaan huolella.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        siitä saattas nyt lähtee edullisesti ainakin laakerivikainen coupe quattro, webastolla, automaatti-ilmastointia, nahkasisustaa yms.. :/

                                                        lopullista tuomiota en ole vielä antanut mut vähän hirvittää ruveta tuohon remonttiin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Aika tarkkaan 1300e mulla meni hilloa siihen remppaan sisältäen varaosalohkon. Murusiks vaan ja kasaan.. Ei anneta vastoinkäymisten lannistaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            mistä kaikista koneista tuo alakerta istuu heittämällä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X