Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4:n voimansiirron öljyt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S4:n voimansiirron öljyt

    Tulis aika eteen että pitäs autoon vaihtaa laatikkoon öljyt.
    Oisko parempia vaihtoehtoja kuin Castrol TAF-X tai Redline MT-90?
    Ruottin poijjaat suositteli tuota Redlineä.

  • #2
    Redlineen sijoitin omat euroni, ja ei kyllä vakuuttanut millään tavalla, tosin mulla laatikkokin vaihtui samalla, joten ihan suoraa vertailukohtaa ei ole. Kaverin pirssiin ei oikeastaan mitään vaikutusta, ihan yhtä huonosti kytkeytyi vaihteet normi öljyillä kuin punaviivoillakin..
    Ehkä ne litkut voi henkisesti hyvän olon ruotsalaisille tuottaakin.

    Comment


    • #3
      Itsellä on TAF-X ja tuntuis pelaavan vähän paremmin kuin Mobil VS200 (uudet öljyt). Suurta eroa ei kuitenkaan huomattavissa. Pakkasella kuitenkin jonkin verran jouhevampi.

      Lisään vielä jälkikäteen: kokeile vasiten tuota redlineä ja kerro kokemuksista :-)

      Comment


      • #4
        HEH pitää vissiin kokeilla niin tietää sitten. Itsellä pelaa kylmänä loistavasti mutta sitten lämpimänä tuntuisi että öljystä tulee liian juoksevaa. Vai tuntuuko se vain siltä.

        No kun kokeilee niin tietää :)

        Comment


        • #5
          Eli meinaat että räppäillessä kun loota lämpenee niin alkaisi hieman vaihteet tökkimään. Tuota olen huomannut ihan oman vakiotehoillakin ja taitaa olla vasta RS jossa on vaihdelaatikon öljyn lauhdutus. Että jos ei öljyt auta niin loota/auto vaihtoon :-).

          Comment


          • #6
            Juuh lämmetessä mun mielestä tökkii enemmän ja tuntuma on heikompi kuin kylmänä. Lauhutin tosiaan pitäis olla ainakin joissain malleissa noissa mutta jos kokeilis vaihtaa öljyt ensin ja kattoo sitten uudelleen. Olen tuota öljyhommaa miettinyt jo siitä saakka kun auton hommasin mutta huollossa meinasivat ettei ikinä tartte vaihtaa :)

            Nooh itse oon sen verran jukuri että vaihdan kuitenkin ne :9 Jos ei parempiin niin uusiin ainakin :D

            Comment


              #7
              Jani, kyllä sullakin pitäis siinä olla vaihteistolle jäähdytyskenno. tulle syyläriin pelkääjän puolen päätyyn putket lootasta. Omassa vaihteet on onneksi pelanneet kuin unelma kelistä riippumatta. En ala vaihtamaan öljyjä ennenkuin tulee ongelmia. oliko noi vaihteistoöljyt jopa ohjekirjan mukaan 'elinikäiset'? itsellä on saksalainen ohjekirja jota en osaa oikei tulkita lukion kahden vuoden saksalla (sekin 20 vuotta sitten).

              Comment


              • #8
                oliko noi vaihteistoöljyt jopa ohjekirjan mukaan 'elinikäiset'?
                Juu, kyllähän ne on, elinikä voikin sitten olla vähän lyhyempi jos niitä ei välillä vaihda :D

                Comment


                • #9
                  Juuh mun mielestä siellä tosiaan on se lauhutin sille öljylle mutta en ole tutkinut sitä niin tarkkaan. Itse ainakin suositan että vähintään 100tkm välein vaihtaisi öljyt voimansiirtoon sillä ne menettää tehoaan siellä lämpötilojen vaihtelun vuoksi sekä aina kuitenkin sinne laatikkoon pääsee likaa ja irtoaa metallia rattaista.

                  Comment


                  • #10
                    Käykö noi samat öljyt tähän poikittaisen 6v-laatikkoonkin? Esim. toi Castrolin TAF-X...

                    Aattelin kanssa et jos varmuuden vuoks vaihtais vaiks on vast 70tkm...

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä ne pitäis käydä :) Mut ei saa syyttää jos ei käykkään mutta pitäis kyl.

                      Comment


                      • #12
                        No hyvä tietää että pelkkä S4:ään päivitys riittää... Ainakin TAF-X purkin kyljessä oikein lukee että täyttää VAG:in standardit.

                        Comment


                        • #13
                          Onkos kukaan testaillut tuota Water Wetter ainetta jäähdyttäjässä?

                          Comment


                          • #14
                            Kilvanajo autossa testattiin ja pudotti helteellä 5-8 astetta lämpöjä, eli toimi.

                            Comment


                            • #15
                              Omalla kohdalla redline todella toimi. Kakkosen synkka temppuili lämpimänä ja muutenkin ei kovin nopea laatikko ollut, redlinellä ei temppuillut enää ja muutenkin vaihteet kytkeytyy nyt nopeasti ja tarkasti, mitä efektiä en millään muulla valtamerkkien öljyillä saavuttanut.

                              Kannattaa kokeilla !

                              Water Wetter tiputti vajaan 10 astetta eli toimi sekin.......

                              Comment


                              • #16
                                Nyt öljyt sisällä ja ihan hyvin pelaa. Ajellaan ja katsotaan mitä se laatikko rupeaa sanomaan.

                                Tartteeko enää painaa kytkintä kun vaihtaa isommalle :D

                                Paljonkohan sinne pitäs mennä öljyä kun itellä meni melkein 3l. Manuaaleissa vaihtelee määrät 2.3- 3.2l saakka.

                                Comment


                                • #17
                                  Mitäs öljyä laitoit? Kiinnostaa kun itsekin voisin vaihtaa öljyt kohtapuoleen. Tuo kakkosen päällemeneminen jos vaikka paranisi. Kyllä se sinne menee ilman rutinoita, mutta ei ihan herkästi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pistin nuo RedLinen MT-90 öljyt sisään.

                                    Tuo kakkosen päälle meno on se juuri mitä hain. Lämpimänä se varsinkin tuntuu ettei mene niin herkkään kuin muut. Menee kyllä eikä rutise mutta... Mutta se taitaa olla ihan tyyppivika noissa romuissa :D

                                    Ajelen tuolla ja lämmitän laatikonkin kunnolla niin kerron että oliko kunnollista vaikutusta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No joko on kokemuksia? ;)

                                      Itse laitoin eilen Castrolin TAF-X öljyt. N. 2.7-2.8 litraa tuli ulos, laitoin tasan kolme litraa sisään koska vaihteiston jäähdytin oli tyhjä. Uusissa vaihtolaatikoissa on 0.3 litraa valmiina öljyä juuri tuon takia. Pitää vielä tarkastaa taso kunhan ajan ensin vähän autolla.

                                      Lisäsin öljyt laatikon päällä olevasta "propusta", siitä ei voi laittaa jos laatikko on paikallaan. Siinä on vaan pieni "kiva" juttu, siellä sisällä on joku osa kiinni siinä tulpassa ja liikahtaa kun tulpan irroittaa. Meni sitten ainakin tunti sen kanssa taistellessa että sen saa takaisin! Oli todella hankala saada se menemään kierteille ennekuin tajusin mikä ahdistaa. Vaikka se tulppa menee näennäisesti hyvin sinne takaisin, niin sitä pitää kammeta että se menee kierteille. Joku siellä sisällä vääntää sitä tulppaa vähän, eikä se mene paikoilleen jos sitä ei samalla väännä kun pistää kierteille. En suosittele tuota öljynvaihtotapaa :)

                                      Saas nähdä onko öljyissä eroa...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Juuh itsellä tässä uudemmassa pelaa ainakin todella hyvin noi öljyt. Vaihteet menee itsestään päälle jopa :D
                                        Ei vaiskaan. Kyllä menee helpommin vaihteet päälle ja mukavampi on vaihtaakkin. Ja tuon RVS aineet kun sain sisään niin tuntuu vielä kevyemmältä toi laatikko. Rullaakin auto paremmin jo.

                                        Harmi vaan kun toi RVS aine ei heti tule noista RedLinen öljyistä läpi. Saa ajella monia tuhansia ennenkuin alkaa vaikuttaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuo Mikon ns proppu taitaa olla huohotustatti?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei ole, ei siinä ole mitään reikää pihalle. Ihan samannäköinen tulppa kuin poistotulppakin, mutta torxilla ja vähän pienempi. Siinä on kierteen lisäksi joku ohjainosa, ja kapeampi alaosa joka menee siihen osaan.

                                            Eli pultti jatkuuu kierteen lisäksi ensin paksumpana, ja sitten ohuempana.

                                            Joku letku, ilmeisesti huohotusletkukin siitä lähteltä lähtee, ihan laatikon päältä, päättyen koneen lähelle. Se on tulpattu jollain ihme tulpalla, ja ei siis mene mihinkään.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X