Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

kone haisee öljylle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kone haisee öljylle?

    kun mootori on lämmin tulee sisälle ja ulkona haisee myös palaneen öljyn hajua??
    huolossa korjasivat öljyvuodot ja pesivät koneen vieläkin haisee öljylle??

    audi a4 v6 30v 2000 tipronic

  • #2
    Tämähän on audin ominaisuus! Rakastan tuota öljynhajua ja vielä parempi on että litra/1000km on normaali öljynkulutus!

    Eli siis suht "normia" että öljy välillä tuoksahtaa kabiinissa mutta jos tuo haju on jatkuva niin sitten kannattaa olla huolissaan. Minulla kun tuo haju vain harvoin ilmenee.

    Comment


    • #3
      Eiköhän se ole joko venttiilikopan tiiviste mikä vähän fuskaa, tai joku huohotin. Jos ajon jälkeen alkaa hajun lisäksi savua hieman nousemaan konepellin välistä, niin sitten ehkä kannattaa harkita huoltoa... :-) muuten ei haittaa tuosta hajusta juurikaan ole.

      Comment


        #4
        Eiks tuostakin hajusta selviä korjaamalla vika? Venakopan tiiviste ym. vaihtoon vain..

        Comment


        • #5
          ventiilikopan tiivisteet on vaihdettu ja nokkaakselin tiivisteet..
          öljyä ei kulu ainakaan öljyn mittatikun mukaan?
          mua ei toi haju haittaa,mutta on ikävää ajaa jonnekin yleiselle parkkipaikalee
          kun audi haisee..

          Comment


            #6
            Kauankos tuosta pesusta ja huollosta on aikaa tai paremmin kilsoja?

            Välttämättä ei joka kolosta saa öljyjä pois pesemällä.

            Comment


            • #7
              Ketjukiristimen tiiviste apukuskin puolelta saattaa myös fuskata. Oma kulkine vuotaa todennäköisesti juurikin sieltä. Ajon jälkeen kun pysäköi auton, jättää tyhjäkäynnille ja hyökkää konepeiton alle katselemaan niin sieltä venttiilikopan ja tulipellin välistä nousee öljysavua. Ei ole mikään "nätti" homma jos sieltä vuotaa.

              Comment


              • #8
                Nostin vanhan topicin kun mullakin tulee ajoittain öljyn hajua kajuuttaan. Muut mahdolliset vuotokohdat osaankin tarkistaa, mutta missä ja minkä näköinen tuo ketjukiristin on? Tuo öljyn haju alkoi muuten tulla sen jälkeen kun huohotin jäätyi. Kun irroitin huohotinputkistoa, niin se alimainen lohkoon menevä putki katkesi ja korjailin sen itse letkun pätkällä ja sikaflexillä. Jos tuo putken itse tehty liitos ei ole tiivis, niin voiko se aiheuttaa öljyn hajun?

                Comment


                • #9
                  Mulla oli samat oireet, käry oli toisinaan ihanan runsasta. Pakosarjan päällehän se tiputteli joko apukuskin puoleisen venttiilikopan tiivisteestä tai nokkaketjun kiristimen tiivisteestä. En osaa varmaksi sanoa kummasta.

                  Huohottimen jäätyminen saattaa tehdä sen, että öljy haluaa tulla ulos tiivisteistä ja huohottimen sulamisen jälkeen tuo halu ei sitten poistukaan :) Haulla löytyy näemmä paljon keskustelua, mutta itseäni auttoi suuresti Audiworld:n artikkeli käryjen poistamiseen 2.7t:sta, voi toki soveltaa myös vapareihin.

                  http://www.audiworld.com/tech/eng107.shtml

                  Tässä näkyy ne kiristimen kaksi tiivistettä:

                  Comment


                  • #10
                    Itsellä sama ongelma, että haisee vähän kaksitahtibensalta. Eli öljynhajuhan se ilmeisesti. Kajuuttaan asti ei öljy haju tule.

                    edit: olivat laittaneet todella surkeat öljyt huollossa sisään
                    Viimeksi muokannut _jone_; 1.6.2009, 04:13. Perustelu: löytyhän se syykin

                    Comment


                    • #11
                      Vika oli itsellä juuri tuolla ketjunkiristimen tiivisteissä. Aika paljon siinä ilmeisesti on hommia, kun ne vaihtaa. Merkkihuollossa remontti maksoi n.450e, mistä tiivisteiden osuus oli vain joku 30e. Myyjäliike maksoi sentään rempasta puolet, kun auto on ollut mulla vasta muutaman kuukauden.

                      Comment


                        #12
                        Itse vaihdoin Rouvan ratsuun huohotinventtiilin letkut, kun olivat molemmat poikki ja täynnä sellaista keltaista, vedensekaista öljymönjää. Ilmeisesti kärytys on loppunut, kun ei kuski enää muista kiinnittäneensä huomiota asiaan.

                        Molemmat letkut muistutti kovasti loppuun jauhettua purukumia ja olivat siis puhki.

                        Comment


                          #13
                          Merkkihuollossa remontti maksoi n.450e, mistä tiivisteiden osuus oli vain joku 30e
                          Suhteellisen suolainen hinta muutaman tunnin työstä, vaikka siinä pitääkin irroittaa imupuolen nokka-akselit.

                          Comment


                          • #14
                            Se on se raaka voima, joka Audin moottorista tuoksuu, ei haise!

                            Comment


                            • #15
                              Mimmonen homma tuo V6:sen venttiilikopan tiivisteen vaihto on? Repsikan puolelta pitäisi se vaihtaa, josta ainakin joutuu ilmanputsarikotelot + muut kamat poistaa tieltä.
                              Jos/kun kannen ja vanhan tiivisteen saa pois, niin mitä ohjeita uuden paikalleen laittamisessa on? Laitetaanko tiivisteen mukana mitään tököttiä tiivistepintoihin? Momentti kannen muttereille?

                              Comment


                                #16
                                Mulla oli sen verran voimahajua, että kirjoitti katsastuskonttorilla korjauskehoituksen. Jostain moottorin takapäästä vuotaa laatikolle, ja siitä alas.

                                Comment


                                • #17
                                  Laitetaanko tiivisteen mukana mitään tököttiä tiivistepintoihin? Momentti kannen muttereille?
                                  Tuossa aikaisemmin kyselin noista. Alfamerin korjausoppaasta löytyi nelipyttyselle (V6 konetta ei siinä käsitelty) semmoset ohjeet, että tiivisteliima tiivistepintojen kulmakohtiin (niinkuin tuossa ylempänä tuohon uran ja tasaisen pinnan yhtymäkohtaan) ja momentti 10Nm. Luultavasti nämä pätee myös kutoskoneiseenkin?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei päde.

                                    Kutosissa on venakopan tiivisteen vaihto helppo homma. Kumitiiviste.

                                    Irrota vain ilmanputsarin osat tieltä ja irrota venakansi. Vanha pois ja uusi tilalle. Ei mitään Motonetin kamaa. Kiristysmomentti sopivan kireälle. Tarkasta myös, että vuotoa ei ole repsikan puolen lohkon takaosassa olevasta o-renkaasta. Eli kurkista valolla venakopan takapäähän. Kuivuu vanhetessaan ja yleensä luullaan vuodon olevan venakopasssa, mutta onkin siellä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eli mitään tiivisteliimoja ei tarvitse? Eikä tarkkaa momenttia? Pitääpä samalla vilkasta tuota O-rengasta. Kiitokset!

                                      Comment


                                      • #20
                                        No niin. Helppohan se oli vaihtaa. Juuri sopiva tämmöselle satunnaiselle tee-se-itse -miehelle.
                                        Kumma jos tämmönen mutka ei huononna tiivisteen tehtävää... Tiedä sitten oliko tuo ainoa syy miksi fuskas, mutta eihän toi hyväksikään ole.
                                        Vissiin vähän kiireessä ja huolimattomasti edellinen laittanut tuon, koska hetken aikaa kun antoi uuden tiivisteen olla tuossa paikallaan, niin asettui oikein mukavasti vaikka vähän jäykkä aluksi olikin.
                                        Motonetistä kyllä tais tämä tiiviste olla kun sattui yksi hyllystä löytymään, mutta eikös victor reinzin kamat ihan käypäsiä ole??
                                        Viimeksi muokannut T.Hell; 1.4.2009, 07:32. Perustelu: Linkki korjattu

                                        Comment


                                          #21
                                          Reinzin tiivisteet ne marmoriltakin käteen työntää

                                          Comment


                                          • #22
                                            Minulla ABC-pata näyttäisi päästävän öljyä lohkojen väliin imusarjan alle, josta se valuu takapäästä laatikolle ja edelleen apukuskin katalysaattorin päälle.
                                            Onko tuolla jokin tyypillinen vuotopaikka, jota olisi hyvä tutkia tarkemmin?

                                            Tilaahan tutkailuun tuolla on runsaasti...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Taitaa vuotaa imusarjan alla olevasta tiivisteestä= olisiko välipohja?

                                              Siitä on ollut keskustelua paljonkin, mutta en muista tarkemmin. V 12 Ogr tai jotain sinnepäin on myös ko tiivisteestä juttua.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X