Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kartiosuodatin Audi A4 1.8T (b5)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kartiosuodatin Audi A4 1.8T (b5)

    Eli mistä voisin löytää bolt-on tyyppisen kartiosuodatinpaketin (ei öljyttävää) kyseiseen autoon? Tai sitten neuvoa miten sellasen vois ite kyhätä?

  • #2
    Apexilla taitaa olla eli Pro-molle ja mars tai sitten laita Twisteri sinne.

    Comment


    • #3
      Eiks ne kaikki kartiofiltterit ole öljyttäviä?Kantsis laittaa semmonen jossa lämpösuojus(esim bsr).On niin huonos paikkaa se filtteri ,melkeen suoraan turbon ja katin päällä.

      Comment


      • #4
        Tuo apexin filtteri näyttäis olevan kuiva malli, mun kai täytyy sieltä kysellä. Ei tarttis niiden ilmamäärämittareitten kanssa tapella.

        Comment


        • #5
          Jep se öljy on aika perseestä.(2kpl vaihdettu).

          Comment


          • #6
            Ei se kaikilla se öljy sitä ilmamassa mittaria tapa. Joillakin se menee ja joillakin ei. Ettei sen takia kannata ettiä sitä kuivaa mallia. Itsellä on K&N suodatin pelannut hyvin. Ainakin toistaiseksi :)

            Comment


            • #7
              Sama juttu, k&n on ja ei mitään ongelmia. Yhden asiantuntijan kanta asiaan oli, että juttu on yksi näistä internetissä syntyneistä huhuista. Noista öljyttävistä suodattimista on tehty vain helppo syntipukki, eikä asiaa ole pystytty todistamaan, että juuri se suodattimen öljy sen ilmamassamittarin tappaisi. Jos käyttää "laatu"merkkisiä suodattimia kuten k&n ei huolta pitäisi olla. Eikös muissakin automerkeissä käytetä samaa ilmamassamittaria, eikä niissä ole ongelmia kyseisten suodattimien kanssa? Tietenkin jos suodatinta uudelleen öljyttäessä uittaa sitä öljyssä, niin voi olla suurempi mahdollisuus että sitä öljyä irtoaa suodattimesta.

              Mutta jokainen tekee kuin tykkää, itselläni toimii.

              Comment


              • #8
                Kartiosuodattimella voi ryssiä seuraavasti:
                - ilman pyörteily ilmamäärämittarissa (menee hoikalle)
                - sijoittaminen paikkaan, jossa roiskesumua/suolaa/hiekkaa hakeutuu liian helposti filtteriin
                - imetään pakosarjan vierestä kuumaa imuilmaa filtteriin ja nostetaan nakutusherkkyyttä kesällä

                Tehtaan paperifiltterillä häviät suorituskyvyssä hieman , mutta paketti kestää pidempään.

                K&N:n (tai vastaavaa) pestävää öljyttävää tasofiltteriä voi käyttää kesäisin vakifiltterikotelossa.
                Jos löytyy sopiva malli. Kartiofiltteri juuri ennen ilmamäärämittaria väärin asennettuna aiheuttaa HUONON muutoksen suorituskykyyn ala-alueella ja välialuueella sekä huipputeholla. Näin ainakin 20V turbo T5. Menee nimittäin hoikalle. Ei siksi että virtaa paremmin vaan, että ilmamäärän mittaus menee poskelleen jos turbulensseja ei ole poistettu (vähennetty) ilman mittauspisteellä.

                Uusissa autoissa imetyn ilman massamittausta tehdään niin monesta parametrista, että ne eivät (ehkä) ole niin herkkiä turbulenssille.

                Comment


                • #9
                  Oman käsitykseni mukaan vakiosetti ei ahista niinkään filtteristä vaan sen kotelosta, yleensä impuolelta. Liian ahdas latu.

                  Comment


                  • #10
                    Onko foorumilisilla noita paneli mallisia vapareita paljon käytössä? Yhessä liikkeessä oli pipercrossin suodatinta aika edukkaasti tarjolla. Hyötyä vai haittaa? Tekis mieli moodata tuo vakio kotelo semmuseks ettei se tulopuoli ahista ja et sai vähä ees ääntä. Oon yrittäny vinkkejä udella mut vastaan ei oo tullu ku "reikäjuusto" versio johon en lähde.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla oli omassa Greenin suodatin. K&N:lla kans ajellut eikä voi moittia kumpaakaan. Öljyttyjäkin oli muttei mennyt ilmamassamittareita.

                      Tuo Greenin paneeli oli myytävänäkin :)

                      Comment


                      • #12
                        Ite just laitoin tänään BMC:n paneelisuodattimen (ovh.80€) vakion paikalle koteloon ja koneesta tuli herkempi ja turboki heräili paremmin alakierroksilla..ja tietty myös pikkusen imuäänet muuttu :)

                        Suodatin on öljyttävä malli, mut se ei vissiin nuissa vakiokoteloon laitettavissa paneeleissa haittaa nii paljo ku kartio-malli..? Ohjeita tuli sen verran, et kannattaa vaikka 10tonnin välein putsata ja laittaa kevyesti öljyä siihen.

                        Comment


                        • #13
                          onks kellään kokemusta noista apexin ilmeisesti ei öljyttävistä suodattimista? Tilasin tossa forgen kaks toimisen by bassin ja kaavailin vieväni auton karalalle säätöön elokuussa. Tuli mieleen et pitäskö vielä hommata tommunen suodatin jos siitäkin ois jotain hyötyä. Siis paneli mallinen. Vai unohetaako koko juttu? Kokemuksia?

                          Comment

                          Working...
                          X