NG-koneisessa Coupessa on kulussa pientä häikkää. Ihan samaa oiretta en haulla löytänyt käsitellyn, ja aika paljon tutkimuksia olen jo tehnyt. Oliskos teillä ideaa, mistä hakea vikaa?
Auto toimii 95% ajasta ihan normaalisti. Ongelmia on harvoin/ajoittain ajossa, erityisesti haalealämpöisellä koneella vähän ajoon lähdön jälkeen. Kevyellä pintakaasulla ajettaessa veto "puutuu" eli fiilis on vähän kuin jarrut pikkuisen laahaisi. Kaasua vähän lisäämällä ei tehoja tule normaalisti, puutuminen pahenee. Kun kaasua tällää tarpeeksi, ei tarvitse vetää ihan pohjaan saakka, puutuminen häviää ja auto lähtee kiihtymään kuin pyssyn suusta. Melkeinpä nykäisee siihen malliin että saa hetkellisesti tosi ronskisti kakkua. Sitten tästä eteenpäin kaikki saattaa pelata ihan normaalisti, ja puutuminen iskee näennäisen satunnaisesti uudelleen.
Tyhjäkäynti, käynnistyvyys, päästöt, kaikki normaaleja. Vaihdettua on mm. lambda (5tkm sitten, tarvike...), tulpat, pyörijä+kansi, suodattimet. Määräjakajan lautanen liikkuu takertelematta, imupuolella ei pitäisi olla vuotoja. Vikakoodeja ei näyttäisi antavan.
Tulpat on aavistuksen tummat. Ei kuitenkaan pätki siihen tapaan että epäilys olisi minusta kovin selkeästi sytkäpuolella. Voisiko tuolla ruiskun puolella takuta/kinnata joku? Koska ongelmaa ilmenee lämpimälläkin koneella, ei kyse liene siitä että kylmä kone menisi liian laihalle moottorin lämpöanturin lukemien perusteella, jota myös pikemmin tummat tulpat minusta tukee.
Mitä kannattaisi tsekata? Korostan siis vielä sitä, että 95% ajasta auto toimii ihan ongelmitta, ja tuosta puutumisesta pääsee eroon lyömällä tallan hetkeksi syvemmälle eli tyyliin bensapumppu sökö ei kuullosta todennäköiseltä.
Auto toimii 95% ajasta ihan normaalisti. Ongelmia on harvoin/ajoittain ajossa, erityisesti haalealämpöisellä koneella vähän ajoon lähdön jälkeen. Kevyellä pintakaasulla ajettaessa veto "puutuu" eli fiilis on vähän kuin jarrut pikkuisen laahaisi. Kaasua vähän lisäämällä ei tehoja tule normaalisti, puutuminen pahenee. Kun kaasua tällää tarpeeksi, ei tarvitse vetää ihan pohjaan saakka, puutuminen häviää ja auto lähtee kiihtymään kuin pyssyn suusta. Melkeinpä nykäisee siihen malliin että saa hetkellisesti tosi ronskisti kakkua. Sitten tästä eteenpäin kaikki saattaa pelata ihan normaalisti, ja puutuminen iskee näennäisen satunnaisesti uudelleen.
Tyhjäkäynti, käynnistyvyys, päästöt, kaikki normaaleja. Vaihdettua on mm. lambda (5tkm sitten, tarvike...), tulpat, pyörijä+kansi, suodattimet. Määräjakajan lautanen liikkuu takertelematta, imupuolella ei pitäisi olla vuotoja. Vikakoodeja ei näyttäisi antavan.
Tulpat on aavistuksen tummat. Ei kuitenkaan pätki siihen tapaan että epäilys olisi minusta kovin selkeästi sytkäpuolella. Voisiko tuolla ruiskun puolella takuta/kinnata joku? Koska ongelmaa ilmenee lämpimälläkin koneella, ei kyse liene siitä että kylmä kone menisi liian laihalle moottorin lämpöanturin lukemien perusteella, jota myös pikemmin tummat tulpat minusta tukee.
Mitä kannattaisi tsekata? Korostan siis vielä sitä, että 95% ajasta auto toimii ihan ongelmitta, ja tuosta puutumisesta pääsee eroon lyömällä tallan hetkeksi syvemmälle eli tyyliin bensapumppu sökö ei kuullosta todennäköiseltä.
Comment