Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-85 200 tq röpeltää, starttaa huonosti ja sammuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kisakamat on kyllä olemassa erikseen. Nyt kyse on vain toimivuudesta.

    Comment


    • #32
      Toissa kesänä ostin lötköön Boschin letkut ja ne maksoivat jotain 80-90?. Pidemmän päälle väärä paikka säästää.
      Passatissa oli KV -koneessa tuollainen samanlainen läpilyönti. En tosin havainnut vikaa ns. kantapään kautta vaan ihan sattumalta pimeässä, kun olin peltiä kiinni lyömässä, ihmettelin, että mitäs sinistä tuolla viitospytyn tienoilla oikein hehkuu -läpilyöntihän se,joka röpellystä aiheutti. Johtimet menevät sellaisen metallisen suojaputken kautta tulpille ja on melkein mahdoton havaita hankautumaa kaikkia johtimia irrottamatta.

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
        Kisakamat on kyllä olemassa erikseen. Nyt kyse on vain toimivuudesta.
        Totta. Mutta jos hinta noissa tavis paukkulankajohdoissa on kovempi kuin oikeissa kisaosissa, niin alkaapi naurattamaan. Reilusti alle satkulla saa kuitenkin oikeita ja isoja virtoja kestäviä kisapiuhasarjoja kaupasta. Säästänpä siis väärässä paikassa ja maksan "vain" sen viiskymppiä noista letkuista.

        Comment


          #34
          Reilusti alle satkulla saa samoja hiilipötköjä, sinisellä pinnalla ja tuning tarralla.

          Comment


            #35
            No vapaa maa, sinne saa laittaa ihan minka johdon haluaa.

            Eipä tuosta kannata kiistellä kun numeerista faktaa ei ole juuri nyt esittää. Noista halpisjohtimista kannattaa kuitenkin varmistaa että hatun + johtimen resistanssien summa on sama kuin alkuperäisessä, ei suurempi, mutta ei kovasti hirveän paljon pienempikään.

            Orkkishattujen resistanssi oli muistaakseni n. 1 kOhmi, ja johtimen resistanssi pituudesta riippuen +/- 1000 Ohmia, pyörijä 1 kOhmi. Nyt jos tuonne iskee 5 kOhmin hiilipiuhan, näkee siitä jo laskematta että vaikka kipinä syntyy ja moottori toimii, niin sen virta jää väkisinkin pienemmäksi. Kuorma päällä ja/tai kierroksilla kun kipinäikkuna on kapea, moottori saattaa alkaa rykimään, joko niin että kipinä menee "ohueksi" eikä sen energia riitä sytyttämiseen tai kasvaneen resistanssin takia 30kV jännitteellä virtapulssi oikaisee ehjänkin eristeen läpi maapotentiaaliin.

            Eli halpisjohdin toimii varmasti 95% ajoa, mutta jos jalan oikaisussa tuntuu rötäämistä, niin syytä kannattaa etsiä johdoista. Tuo Audin sytkäpiiri on vähän omituinen, siinä ei voi käytää Foordeista opittuja niksejä. :)

            Comment


            • #36
              Kyl. Nyt on kuitenkin piuhat vaihdettu, kuten myös tulpat, jakajan kansi, pyörijä ja se perkeleen ahtoletku. Kieltämättä ero on melkoinen verrattuna siihen mistä lähdettiin liikkeelle! Ei se vieläkään käynnisty kuin palmun alta, mutta loppui sentään sammuileminen, rötääminen ja nyt se sentään liikkuukin tyydyttävästi eteenpäin kun kaasua painaa.

              Oli muuten edelliset tulpanjohdot aika mielenkiintoinen paketti. Kaikki tungettu sinne umpinaiseen muoviputkeen, jota ei saa mistään edes auki :0 Joten koko paketti mäkeen ja uutta tilalle. Seuraavaksi pitää hakea varmaan kaupasta niitä johdon pidikkeitä, ettei ne letkut roiku missä sattuu ja hankaudu puhki... Pikkuisen oli hapanta johtoa jo, kun kaksi meni poikki ihan sormella tökkäämällä ja muutenkin johdot muistuttivat enempi jarruputkia, kuin sähköjohtoja joustavuuden suhteen.

              Comment


              • #37
                Olisi sen muoviputken saanut auki mattoveitsellä "saumaa" pitkin leikkaamalla.

                Comment


                • #38
                  Muovinen 25 mm asennusputki käy korvaavaksi.

                  Comment

                  Working...
                  X