Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-85 200 tq röpeltää, starttaa huonosti ja sammuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -85 200 tq röpeltää, starttaa huonosti ja sammuilee

    Tämmöinen ongelma tällä kertaa. Vois äkkiä kuvitella että on sähköpuolen vikaa (niitähän tässä vehkeessä piisaa), mutta en oo vielä varma. Elikäs ongelmat:

    -Käynnistyy yön seisottuaan helvetin huonosti. Saa sahata melkein poikki, ennen kuin hörähtää. Jos starttailee pienissä pätkissä ja pumppaa kaasua, niin voi onnistua käynnistämään ihan parissa minuutissakin.. Lämpöisenä ja parin tunnin seisomisenkaan jälkeen ei mitään ongelmaa.
    -Sammahtelee risteyksiin. Eli kun veto loppuu ja kaasusta höllää, niin toisinaan moottori sammuu. Jos kuitenkin kaasun kanssa pitää kierroksia ylhäällä, niin se pysyy kyllä käynnissä, jahka ensin vähän aikaa miettii.
    -Veto loppuu vähän päivästä riippuen 3000-5000 kierroksen kohdilla. Puuttuu varmaankin joko bensaa tai kipinää, kun tuntuu ihan että joku nopeusrajoitin puuttuisi peliin kesken kaasutuksen. Ei paukuta putkeen, mutta "puutuu".
    -Tuntuu käyvän aika helvetin rikkaalla. Minuutti tyhjäkäyntiä, niin auton perässä on puolen metrin nokiympyrä maassa. Haisee myös melkolailla raa'alle bensalle. Kulutuskin on ihan miehekäs tällä hetkelle kaupunkiajossa.

    Kaikki ideat otetaan kiitollisena vastaan. Bensapumpusta oli aika paljon juttua tuolla muualla foorumilla, mutta vähän vaikea uskoa että se tuollalailla oireilisi käynnityksessä ja tuon seoksen kanssa... Onkos tossa joku jäähdytysnesteen lämpöanturi, mikä säätää seosta? lambadaa en putkesta äkkivilaisulla myöskään löytänyt, joten mitähän sille tekis? taidan maalata vihreäksi ja ajan tosta rampilta kohta aurajokeen...

  • #2
    Eihän vain ole ahtovuotoa..?

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja 200 tq Näytä viesti
      Eihän vain ole ahtovuotoa..?
      No ei voi tietää... Onhan sekin mahdollista, mutta kun toi tuntuu sitten taas välillä toimivan kuin kello :/ Pitää varmaan tsekata se michelinmies ja pyytää joku koulutettu orava kuuntelemaan konehuoneesta ylimääräisiä suhinoita ajossa :D

      Comment


      • #4
        Ryyppysuutin ei ehkä toimi, jos ei meinaa lähteä kylmänä käyntiin.
        Lämpöaikakytkin ohjaa ryyppysuuttimen aukaisua.

        Tuo lämpimänä sammahtelu risteyksiin vois kyllä viitätä tuohon rikkaalla käymiseen. Pakokaasutesteri keikalla sais varmuutta asiaan.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
          Ryyppysuutin ei ehkä toimi, jos ei meinaa lähteä kylmänä käyntiin.
          Lämpöaikakytkin ohjaa ryyppysuuttimen aukaisua.

          Tuo lämpimänä sammahtelu risteyksiin vois kyllä viitätä tuohon rikkaalla käymiseen. Pakokaasutesteri keikalla sais varmuutta asiaan.
          Siis kyllä se sammahtelee risteyksiin sekä lämpimänä, että kylmällä. Mutta käyntiin se ei meinaa lähteä tosiaan yön yli seisottuaan... Mistäs tuommoisen ryyppysuuttimen mahtaa kapistuksesta löytää ja miten sen toiminta tsekataan?

          Dynossa varmaan selviäisi nuo käyntiongelmat, mutta ei oikein kehtaa parin tonnin kikkaraa kuskata viidensadan testiin... Siinähän sen näkis, että meneekö laihalle rääkätessä, vai mikä sitä vituttaa. Ehkä otetaan vaan ne pakokaasutestit ja katotaan mitä ne kertoo. Veikkaisin isoa HC-arvoa.

          Niin, ja edelleen se sama punainen kolmio putkahtaa kojetauluun kolmen piippauksen saattelemana. Joko heti kun virrat kytkee, tai sitten jonkun matkaa ajettua. Toi ei tosin varmaankaan liity noihin käymisongelmiin, mutta on siinä sen verran tuota vikaa että alkaa naurattamaan...

          Comment


          • #6
            Rikkihän se letku siitä coolerilta eteenpäin oli. Kiitoksia vinkeistä! Seuraavaksi kysellään, että mistä olette tuohon varaosia hankkineet. Eikös toi 15 sentin letkunpätkä merkkiliikeessä maksa painonsa kultaa...? kyljessä on numerosarja 035145720A. Toisella puolella WFJ 024669.

            Comment


            • #7
              Jotain ~140 euroa jos hinnasto pitää paikkansa. Kerhon kautta jäsenmaksu maksaa itsensä takaisin jo tuossa letkussa.

              Vedä alkuhätään rasvanpoistajalla puhtaaksi ja rulla vulkanoituvaa teippiä. Kestää normaalit ajelut, mutta ei suurta puhkumista.

              Comment


              • #8
                Audilta itteltään sanoivat, ettei noita saa enää mistään (ainakaan heidän kauttaan). On poistunut valikoimasta jo viime vuoden puolella ja se siitä siis. Pitää varmaan rakennella itte silikoniletkuista vastaava patentti. Ei vaan oikein meinaa mistään löytää sopivia kokoja... Huomenna pitää painella mertekille ja teollisuus etolaan pällistelemään, että oliskos siellä jotain soveltuvaa patenttia.

                Teippivirityksiin ei oikein uskalla luottaa, kun tuolla pitäisi kiskoa toista autoa trailerilla ympäri suomen, niin alkaapi ketuttamaan jos se tilttaa johonkin hevin widduun keskelle peltoa vesisateessa ;-) Jos joku on tehnyt aiemmin vastaavan patentin, niin idiksiä otetaan vastaan. Näyttäs että coolerin puolelta sisämitta on ~57 milliä ja imarin puolelta ~65 milliä. Matkalla onpi joku 30 asteen kallistus ylämäkeen ja koko letkulla on mittaa joku vajaa 20 senttiä.

                Comment


                  #9
                  Tuollaisen itse rakentelin http://qbo.pp.fi/RR/200/PICT0049.JPG
                  ei niin kaunis mutta toimiva :) Eli hyödynsin siitä vanhasta letkusta sen isomman pään ja sitten 63mm putkenpätkästä ja käyrästä se mutka ja sitten tuota suoraa letkua siihen pätkä. Tuolta takaa pilkistää bybassin lähtö joka on samalla näppärä tehdä kun kerran askartelee.
                  Hyvähän tuosta alkuperäisestä kumista olisi päästä kokonaan eroon mutta tekohetkellä ei ollut parempaakaan saatavilla.

                  Comment


                  • #10
                    ^ Kylläkyllä. Jotain vastaavaa se on varmaan itekin kyhättävä kasaan. Kaupasta vaan suoraa, mutkaa, supistajaa ja levittäjää ja putkenpätkiä väliin. Edellisessä autossa tosin oli vähän ongelmana se, että noi suoran putken päälle vedetyt letkut ei meinaa pysyä paikoillaan. Pitäs olla siinä se pieni kynnys, jonka yli tuo letku ei pääse tulemaan...

                    Ihmettelen vaan, ettei tuohon ole tosiaan mitään vastaavaa osaakaan nähtävästi saatavana (vaikka moneen muuhun audin malliin löytyy), kun tuo kikkara on sitä kulutustavaraa käsittääkseni näissä peleissä...

                    Comment


                    • #11
                      En tiedä kuinka 20V:n vastaava kumilörtsö eroaa, mutta Samcolla on ko. haitaria valikoimassa.

                      http://www.samcosport.com/samco.asp?make=audi

                      Comment


                      • #12
                        Thanks! ^ No toi -91 haitari ehkä saattaisi jopa sopiakin. Paha tosin sanoa, kun ei tossa oo mitään mittoja mukana... Onkos kenelläkään 20v omistajalla tietoa asiasta? Hinta tuossakin on sen verran miehekäs (noin 140€), ettei viittis ihan testikappaleeksi ostella turhaan...
                        Viimeksi muokannut jusvir; 11.3.2008, 20:32.

                        Comment


                        • #13
                          Mitähän eroa tällä letkulla mahtaa olla tuohon alkuperäiseen;
                          http://www.europartsdirect.com/ ja tuonne osanumeroksi VWW062534

                          Toinen pää tuosta letkusta näyttää vähän omituiselle... Onko tietoa, että pystyisikö tuosta soveltamaan kevyellä kiroilulla toimivaa?

                          Tuo maksaisi sinänsä rationaaliset 31 dollaria, eli nykykurssilla parikymppiä + postikulut. On vähän toista kuin nämä paikalliset rosvot, jotka pyytävät paria sataa letkusta, jota ei edes kaupoissa ole myynnissä

                          Comment


                          • #14
                            enpäs lukenut koko stooria, mutta tuo ruttu näyttäisi olevan hyvinkin lähellä alkuperäistä cooler > imusarja ruttukumia

                            Comment


                            • #15
                              Niin se minustakin näyttää, mutta tuossa on joku kummallinen "kolmio" siellä toisessa päässä... Tai ainakin tossa omassa alkuperäisessä konstruktio on muuten identtisen näköinen, mutta tossa on kumpikin pää pyöreä, eikä mikään epämääräinen trigonometrinen epämuodostuma. Toi on kyllä viistonnisen speksien mukaan listalta haettu (eli käsittääkseni 100/200 sarjaa euroopassa) ja vuosimallikin pitäs täsmätä. Että sen perusteella vois vaikka osuakin kohdilleen...
                              Ja itteasiassa tässä googletellessa noita on jenkkilässä miljoonassa paikassa samanlaisia ja hinnatkaan eivät päätä huimaa (on se nyt helvetti, että se on halvempaa ostaa sakemannin tuote jenkeistä kuin saksasta), mutta "just samaa" kun ittellä, niin ei näytä olevan missään. Ainakaan tuo osanumero ei täsmää oman kurttuputken kanssa.

                              Mutta kertokaapa nyt pöljälle, että jos menee vähän hutia kuten olettaa saattaa tilauksen ja toimituksen kanssa, niin mitäs eroja noissa kurttuputkissa on eri konevaihtoehtojen ja vuosimallien välillä? Onko 20v padoissa samanlaiset rännit?

                              Tuossa vielä pari fotoa tuosta omasta ruttuputkesta:

                              Kuva1
                              Kuva2
                              Ja sitten se putiikin kauppaama tötterö:
                              kuva3
                              Viimeksi muokannut jusvir; 13.3.2008, 20:55.

                              Comment


                                #16
                                Toi amerikan malli sopii ainakin mc- koneeseen. Kolmiohässäkkä siksi, kun joissain imusarjoissa menee tyhjäkäynnin ilmakanava sieltä sen letkun terävästä kulmasta.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja axo Näytä viesti
                                  Toi amerikan malli sopii ainakin mc- koneeseen. Kolmiohässäkkä siksi, kun joissain imusarjoissa menee tyhjäkäynnin ilmakanava sieltä sen letkun terävästä kulmasta.
                                  Ookoo. Mistähän mä sitten selvittäisin että sopiiko se tohon omaan kikottimeen... Ei aavistustakaan että onko se MC vai joku muu. Kasivitonen 2.2 tbo raksutin se kuitennii on ja lienee joku jenkkien vientimalli kun huutomerkikin tilalla on punainen kolmio ja kaikki mahdolliset herkut löytyy. Mahtaisiko tuo kolmiohässäkkä taipua ympyrämuotoon ehjänä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    mutta tossa on kumpikin pää pyöreä, eikä mikään epämääräinen trigonometrinen epämuodostuma.
                                    Kurkkaapas vielä sieltä konehuoneen puolelta, minkä muotoinen on "vastakappale"? Mulla oli ainakin 1B:ssä kolmiomainen, johon putki piti lievällä voimankäytöllä venyttää paikoilleen. Liekö sitten tuo sinun ruttuputkesi jo vanhuuttaan väsähtänyt ja menettänyt muotoaan. (Kumma, jos ei joku ymmärrä edellislausetta kaksimielisesti...).

                                    Comment


                                    • #19
                                      Noh, kyllähän se pyöreältä näyttää sieltä konehuoneestakin käsin.
                                      Tuossapa huono kuva imarin suunnalta:
                                      Imusarjanvinkkelistä
                                      Tuossa coolerin puolelta:
                                      Coolerin liitos
                                      Ja tuossa yleiskuva päältäpäin
                                      konehuoneesta

                                      Comment


                                        #20
                                        Joissain vanhemmissa motoreissa (oliko wr/wc tai jotain) ei ole lainkaan lisäilmakanavaa siis imusarjan kyljessä, vaan kaasuläppäkoteloon tuleva ruttuputki on yksinkertaisesti pyöreä. Tota kolmion mallista ei saa pyöreään reikään ehjänä paikoilleen. Moottorin tyyppikoodin löydät lohkon kyljestä, kuskin puolelta. hieman kannen alapuolella on sellanen tasanen kohta, johon stanssattu moottorityyppi. voi olla vaikealukuinen, kuiteskin siinä ruostetta, tomua, öljyä,ym ym...
                                        Kaverilla kanssa -85 200tq ja kone tais olla kg, mutta siinä oli toi kolmio haitarikumi.

                                        edit:::: vai oliko sittenkään, nyt voi muisti patkiä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla ainakin oli KG koneisessa -85 200tq:ssa pyöreäpäinen, 88 MC koneisessa 200:ssa tuollainen tipan muotoinen. Luultavasti topicin aloittajan auto on KG moottorilla ja ihan euromalli. Jenkkimallit on ymmärtääkseni kaikki MC:llä paitsi 20V ja alkusarjan KH.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo. Mä en näistä malleista mitään tiedä, mutta jossain toisessa threadissa joku vaan kommentoi että tuo lienee jenkkimalli kun siinä oli se Check valo isolla punaisella kolmiolla, eikä huutomerkillä varustettuna.

                                            Eli oletettavasti tuo on siis KG moottori ja toi tipan mallinen ei sovi huonostikaan. No, se olisikin ollut liian helppoa kun niitä on myynnissä lähes jokaisella nakkikioskillakin :D

                                            Pitää siis soitella silikoniletkuvalmistajat läpitte että josko löytys valmista kittiä tai sitten vaan pitää tehdä purkka&teippi&rautalanka&klemmariviritys.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Sika 221 voisi toimia paremmin kuin purkka.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kannattavinta on viritellä itte siihen silikoniputkista tötteröt. Tampereelta ostin korja-kumista tarpeet ja on kestänyt 2v hyvin, vaikka paineita on enemmän kun vakiossa. kuvaa ei valitettavasti ole tähänhätään missään.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tilasin tänään Pepalta yhden silikonisen kurttuputken, supistajan ja jatkopätkän siihen väliin. Jahka saapuvat, niin pitää alkaa askartelemaan. ;-)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Edittiä. Nyt on ahtoletkun purkkapatentti tehty väliaikaisesti (fillarin paikkakumeja pari kipaletta liimalla kiinni ja vulkkista puoli rullaa päälle) ja samalla vaihdoin tulpat, pyörijän ja jakajan kannen. Tulpanjohdot näytti sen verran hyviltä etten niitä nyt sitten viittinyt vaihtaa :/

                                                    Kävin tuossa autoa pyörittämässä ja ensin se toimi kuin kello, mutta jahka kuuluisa punainen kolmio tuli kolmen piippauksen kera kojetauluun, niin alkoi röpötys ja masiina kävi kolmella-neljällä pytyllä.

                                                    Ajelin pihaan ja ajattelin että josko joku tulpanjohto olis jäänyt huonosti kiinni ja ravistelin niitä siinä auton käydessä (juu, aika viisasta). Noh nelospytyn kohdalla mies pomppasi yhtään valehtelematta puoli metriä ylöspäin ja metrin taaksepäin. Taisi löytyä vuoto :D Tarkemmin katsoen jopa näkee kun johdosta iskee kipinää vieressä olevaan metallikarahkaan...

                                                    Ilmeisesti tuossa on joku vainu noiden sähköhäikkien osalta, kun samalla sekunnilla kun meno hyytyi, niin auto alkoi piippaamaan ja vinkumaan, sekä polttelemaan varoitusvaloja? No mitä väliä. Pääasia että se toimi sentään ton kilsan verran ihan kuin ennen vanhaan. Ehkäpä uusien johtojen kanssa jo vähän pidemmällekin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jotain 80-100e tarvikeliikkeestä saa silikonikuoriset _kuparikaapelit_.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juu. Kävin niitä tossa naapurissa kyselemässäkin jo. Kaapeleita löytyy halvempaa ja kallimpaa, mutta eipä osannut myyjä sanoa että mitä eroa niillä on, niin tilasin alustavasti ne halvemmat viidenkympin johdot.

                                                        Siis mitäs käytännön eroa niillä oikeasti tuommoisessa mummokiidossa lienee, tuo kun ei mikään kilpuri todellakaan ole? Hinta ja ...?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Halvemmat eivät ole varsinaisesti kaapelia, vaan kumiputken sisään puristettua lyijykynää :)

                                                          Ero oikeisiin eli niihin kalliimpiin on siinä, että halvat toimivat vuoden, jos toimivat ja hyvät toimivat 10 vuotta. Jos et halua arvuutella toimiiko sytkäpuoli vai ei, ostat ne 80-100e kaapelit.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Juu. Rajut on hinnat kulutusosille, kun maksavat VW centerillä painonsa kultaa ja tarvikeliikkeissäkin ihan helvetisti moisiksi johdonpätkiksi.. Taidan kuitenkin ostaa suosiolla ne halvemmat grafiittijohdot. Kisakamat erikseen.

                                                            Tolla lotiskolla ei nimittäin kymmentä vuotta enää ajeta muuten kuin mielikuvissa ja muistoissa. Jos se ens kesänä veturin roolista selviää hengissä, niin riittää mulle. ;-)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X