Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,2 10V moottori asiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,2 10V moottori asiaa

    Tervehdys.

    Asia olisi sellainen että nykyinen jäätykki alkaa olemaan koriltaan sellaisessa kunnossa että on aika aloittaa ralliprojekti.

    Homman pitäis mennä näin: nykyinen tekniikka on 2.2l turbo quattro, tarkoitus olisi ostaa 1988 - 1991 audi 90 siirtää tekniikka siihen. Tälläsiä kysymyksia on vain herännyt tässä mieleen.

    Tehoa totta kai pitäisi saada lisää, joten turbo olisi menossa vaihtoon joka tällä hetkellä on malliltaan KKK II, voikohan tälläisen

    http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet.php?tid=4〈=0&prodid=71

    tai tälläisen

    http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet.php?tid=4〈=0&prodid=213

    vaihtaa nykyisen tilalle? tarkoitus olisi myös vaihtaa nykyinen KJET ruisku sähköiseen, millaista ruiskua suosittelisitte ?

    Tarkoitus olisi myös vaihtaa moottorinohjaus ja mielessä olisi TATECIN softa jossa startti järjestelmät ja paukku. ( kyseesshän on ralliin/sprinttiin tuleva auto )

    Myös ilmeisesti kansi olisi vaihdettava? nykyinen on 10ventiilinen, käyköhän 20venttiilinen paikalleen ilman suurempia taisteluita vai olisiko sitten joku aftermarket kansi ? vai kannattaako edes vaihtaa?

    myös nokka menisi uusiksi, jälleen millaista suosittelisitte?

    Raha ei ole ihan heti ongelma, mutta olisi suotavaa jos mahdollisimman paljon vaihtoehtoja olisi.

    Kiitän jo valmiiksi vastauksista ja tietotaidostanne. Mikäli viesti on mielestänne epäselvä niin kertokaa niin koitan parhaani mukaan säveltää.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 7.3.2008, 21:22. Perustelu: Otsikko kuvaavammaksi

    #2
    Jos meinaat 20v niin osta koko kone jostain. Ihan hullun hommaa alkaa osa kerrallaan haalimaan. Männätkin ihan erilaiset jne.
    Ensimmäinen ahdin vaikutta meko hölmöltä mittasuhteiltaan, jälkimmäinen ei niinkään.
    20v:n alkuperäisen ruiskun voi säätää toimimaan vielä tuossa teholuokassa ihan ongelmitta. Paukunkin teoreettisella tasolla ainakin voisi siihen tehdä. Ei oo vielä tullut protoiltua vaikka mielessä on käynyt :)
    20v, toi jälkimmäinen ahdin, h-profiiliveivit, suuttimet, pakosarja, bensapumppu, kunnon välijäähy, ruiskun säätö = ~400hv ja olisko karkeasti viitisen tonnia.
    Voit myös muokkauttaa 10V:n ahtimeen isomman kompuran ja sopivalla valinnalla teholuokka hyvinkin sama.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
      Jos meinaat 20v niin osta koko kone jostain. Ihan hullun hommaa alkaa osa kerrallaan haalimaan. Männätkin ihan erilaiset jne.
      Ensimmäinen ahdin vaikutta meko hölmöltä mittasuhteiltaan, jälkimmäinen ei niinkään.
      Eli kansia ei siis kannata lähteä vaihtamaan. Turbon uusiminen siis tuolla jälkimmäisellä olisi asiallista?

      Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
      20v:n alkuperäisen ruiskun voi säätää toimimaan vielä tuossa teholuokassa ihan ongelmitta. Paukunkin teoreettisella tasolla ainakin voisi siihen tehdä. Ei oo vielä tullut protoiltua vaikka mielessä on käynyt :)
      20v koneen ruiskuja ilmeisesti siis myydään? ihan aftermarket vai purkaamotavarana? jos tiedät jotain paikkaa missä myyvät olisko mahdollista saada yhteystietoja? Tosiaankin tuo paukkujärjestelmä olisi tuossa TATECIN softassa mukana, toimiiko sitten sen onkin henkimaailman juttuja.

      Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
      20v, toi jälkimmäinen ahdin, h-profiiliveivit, suuttimet, pakosarja, bensapumppu, kunnon välijäähy, ruiskun säätö = ~400hv ja olisko karkeasti viitisen tonnia. Voit myös muokkauttaa 10V:n ahtimeen isomman kompuran ja sopivalla valinnalla teholuokka hyvinkin sama.
      Mites jos vaihdan tuohon nykyiseen koneeseen 20v:n ruiskun, tuon jälkimmäisen turbon, h-profveivit, suuttimet ja bensapumpun? Pakosarjat koneessa jo on auton rakentaneen hemmon itsetekemät, vallanhyvin ovat toimineen. Välijäähy on sen verran järeä että sitä tuskin tarvihtee uusia, ellei löydy jostain passelin hintaista.

      ps: kaipailisin kovasti linkkejä ja muita yhteystietoja yrityksiin jotka näitä performance osia kauppaavat.

      Comment


        #4
        laita osto ilmoitus foorumille,ruiskuja löytyy varmasti foorumin lukijoilta.

        viritys osia löytyy ainakin promo racing service.

        Comment


          #5
          Tarkoitin noita laittamiasi turbolinkkejä ensimmäisellä ja toisella.
          20v ruiskun voi toki laittaa vaikka 10v, mutta se on jo vähän propellipäähommia :)
          Mietin kustannusmielessä koko hommaa eli siis 20v 400hv ei ole kyllä tarvetta lähteä jälkiasennusruiskua laittamaan ellei välttämättä halua. Se on kuintekin parin tonnin potti antureineen päivineen.

          Mites jos vaihdan tuohon nykyiseen koneeseen 20v:n ruiskun, tuon jälkimmäisen turbon, h-profveivit, suuttimet ja bensapumpun? Pakosarjat koneessa jo on auton rakentaneen hemmon itsetekemät, vallanhyvin ovat toimineen. Välijäähy on sen verran järeä että sitä tuskin tarvihtee uusia, ellei löydy jostain passelin hintaista.
          Toimii, mutta kuten sanottu vähän propellipää hommaa :)
          Itsehän tekisin juuri noin, mutta taidankin olla potkurilla varustettu.

          Comment


          • #6
            kuinkas vaikeaa tuo 20v koneen ruisku on tuohon 10v asentaa? ja onkos kaikki 20v ruiskut sähköisiä? vai jostain tietystä vuosimallista eteenpäin ?
            Viimeksi muokannut kerppu; 9.3.2008, 01:07. Perustelu: kirjoutus virheiden korjaus

            Comment


            • #7
              Jep, 20V koneessa on aina sähköinen ohjaus. Mekaanista variaatiota ruiskusta ei noissa koneissa tapaa.

              Comment

              Working...
              X