Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4:n automaattilaatikon vika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4:n automaattilaatikon vika

    Olisin kysynyt teiltä kokeneimmilta "audisteilta" seuraavasta mahdollisesta viasta ennen kun vien autoani merkkiliikkeen testeriin. Ajettaessa 60km/h kierrokset "seilaa" n. 1200-1700rpm välillä. Ilmeisesti vaihteisto vaihtelee vitosen ja nelosen välissä edestakaisin, koska kierrosten "seilaaminen" loppuu jos kiihdyttää 70km/h, jolloin vitosvaihde jää päälle tai jos laittaa vaihteenvalitsimen 4:lle, jolloi kierrokset tasaantuu n. 1700rpm. Onko kyseessä jokin vika vai mahdollisesti kyseisen laatikon "ominaisuus". Jos joillakin kokemuksia kiitos vastauksista jo etukäteen. Autoni on audi a4 avant quattro 2.8 30v -96. Autossani on viisivaihteinen normaali automaattivaihteisto (cjr) eli ei tiptronic.

    #2
    Kyllä siellä jotain vikaa on, ei kuulu toimia noin.
    Luistaako laatikko muuten paljon?

    Jotenkin muistikuva, että tuossa laatikossa turbiinilukko menee päälle noin 70-80km/h nopeudessa vasta?

    Comment


      #3
      Autossani on viisivaihteinen normaali automaattivaihteisto (cjr) eli ei tiptronic.
      Samaa 01V-sarjaa näyttäis kuitenkin olevan kuin tipitkin. Eli ilmeisesti sama ZF 5HP19FLA ilman käsivalintaohjelmaa ja sen ohjausta?

      Comment


      • #4
        Sattuisikohan joltakin löytymään tuon 5hp 19fl laatikon ohjausboxi? Oma laatikko on jo toistakertaa korjauksessa, ja jos "vika" ei vielläkään häviä niin joudun ostamaan uuden ohjausboxin, että ihan näin varoiksi jo kyselen

        Ps, uusi boxi maksaa 900e halvimmastapaikasta ja merkkiliikkeessä noin 1800e. Aika hintavia mielestäni.

        Comment


          #5
          Laatikko ei muilla vaihteilla/nopeuksilla luista, ainakaan vielä. Osaako kukaan sanoa suuntia paljonko tuon laatikon korjaus tulisi maksamaan?

          Comment

          Working...
          X